|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Pijploodje onbekende plaats
| Auteur |
Bericht |
|
Loodjes
Geregistreerd: 12 apr 2009, 10:00 Berichten: 361 Woonplaats: Laurium
|
 Pijploodje onbekende plaats
Herkent iemand dit pijp?loodje;
Voorzijde: staand figuur? Keerzijde: wapenschild? Afmeting 26 x 26 mm
Dit lood is gevonden in Enkhuizen in een 16e eeuwse context.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groeten Allex http://www.loodjes.nl - info@loodjes.nl Ik verzamel bakenloodjes en armenpenningen. Ook informatie en afbeeldingen hierover zijn welkom.
|
| 29 sep 2020, 20:55 |
|
 |
|
hylke
Geregistreerd: 12 jul 2009, 15:49 Berichten: 2333 Woonplaats: Rijnsburg
|
 Re: Pijploodje onbekende plaats
Mijn gevoel zegt, Douanelood. En Duits Ik denk dat jou loodje vrij zwaar is en een beetje vierkant. Ik ken pijploodje meestal langwerpig minder zwaar met cijfers, letters en huismerken erop. Alhoewel ik wel een pijploodje heb gevonden met het wapen van Haarlem erop. Misschien heb je er wat aan Hylke
|
| 29 sep 2020, 23:10 |
|
 |
|
Loodjes
Geregistreerd: 12 apr 2009, 10:00 Berichten: 361 Woonplaats: Laurium
|
Bedankt voor je reactie Hylke. Nee, het is voor een lood van deze afmeting juist vrij dun en licht, massa 10,04 gram.
_________________ Groeten Allex http://www.loodjes.nl - info@loodjes.nl Ik verzamel bakenloodjes en armenpenningen. Ook informatie en afbeeldingen hierover zijn welkom.
|
| 30 sep 2020, 21:02 |
|
 |
|
huib
|
Als je de tweede foto een kwart slag naar links draait zie je de streepjes binnen een wapenschild staan ( Slowaaks ? ) , waarom heen het lijkt een randschrift te hebben gestaan.
Huib
|
| 30 sep 2020, 23:33 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|