|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:58
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Penning of iets.wat zou het kunnen zijn?
| Auteur |
Bericht |
|
Mrbodt
Geregistreerd: 06 jul 2020, 12:45 Berichten: 138 Woonplaats: KATWIJK ZH
|
 Penning of iets.wat zou het kunnen zijn?
Materiaal:tin denk ik Afmeting:45 mm Gewicht: geen weegschaal Beschrijving van het voorwerp: deze penning (denk ik), al een tijd geleden gevonden. Laat hem al weken weken  in olie en wordt beetje bij beetje iets leesbaarder. Aan 1 kant zie ik nu een man op een paard en aan de andere kant rondom kleine wapenschilden o.i.d. en in het midden figuren of iets. Wie weet wat dit geweest kan zijn?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 aug 2020, 20:30 |
|
 |
|
Mrbodt
|
 Re: Penning of iets.wat zou het kunnen zijn?
Foto s niet heel goed(met telefoon).tel naar rechts draaien dan is het iets duidelijker Hoe krijg ik de aanslag eraf?
|
| 05 aug 2020, 20:32 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Tincorrosie is helaas vrij kansloos, het brokkelt alleen maar meer af dus beter is om er niets aan te doen. Het wittige kan ms kalkaanslag zijn, dat kun je met schoonaakazijn proberen op te lossen. Het lijkt mij een tinnen herdenkingspenning oid.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 06 aug 2020, 17:42 |
|
 |
|
Mrbodt
|
Oke. Zal het met azijn proberen. Denk ook een herdenkingspenning ofzo.heb er ook 1 van 50 jaar herdenking 50 jaar na slag om waterloo.die lijkt er op(Ook de corrosie) bedankt voor de tip
|
| 06 aug 2020, 18:52 |
|
 |
|
Jelly
ERELID
|
Het is geen match, maar hij heeft iets weg van bijgaande penning: Landdagpenning Overijssel 'Overwinning bij Turnhout door Prins Maurits'.
Grts, Jelly
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 aug 2020, 23:52 |
|
 |
|
Mrbodt
|
Die lijkt er idd heel erg op! Mooi
|
| 07 aug 2020, 07:02 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|