|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
 Romeins Lood?
Materiaal: Lood
Afmeting:A47.38mm B 47.53mm
Gewicht A:86.9gr + B: 75.4gr
Beschrijving van het voorwerp: Loden voorwerp met piramide achtige afdrukken
Tja dik jaar geleden vond ik voorwerp A op een Romeinse Villa een week geleden vond ik voorwerp B ook op een romeinse villa ...
tja kan natuurlijk toeval zijn maar maakte toch een foto van beide loden voorwerpen om op dit forum de vraag te stellen wat het kan zijn (tja op alle romeinse stekken vind je ook recent spul he
maar vandaag bezocht ik het romeins badhuis te Heerlen en kwam ik dit tegen in een vitrine...
Foto ,1 zijn mijn 2 vondsten
foto 2 en 3 komen uit de vitrine van het museum
ik weet nog niet wat het precies is ...denk richting bevestings materiaal an ijzerwerk (bv in raam) maar dat is maar een gok ...
kan iemand mij hier helpen ?
thnx
Edd
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 apr 2024, 23:47 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Romeins Lood?
Ha Edd het enige wat ik kan bedenken is oppervlakte vergroting tbv bevestiging , lood in die tijd werd voor veel doeleinde gebruikt kan me goed voorstellen dat dit materiaal werd gebruikt voor verankering van bvb een scharnier in steen Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 13 apr 2024, 09:06 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|