|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:05
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
cees1955
|
 Loodje onbekend (2)
Materiaal: lood
Afmeting: 15 MM
Gewicht: 6.40 Gr.
Beschrijving van het voorwerp:
Ook dit loodje kom ik niet uit. Denk zelf aan een loodje uit Frankrijk gezien de tekst. Voorzijde; zie ik Pier Lau en Dubschlau, sterren en een bloembak. Keerzijde; cirkel met 11.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 29 sep 2023, 16:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Loodje onbekend (2)
lood nummer 11
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 okt 2023, 23:42 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Ha Cees,
er zijn eigenlijk genoeg aanknopingspunten om iets uit te zoeken. Er staat veel en ook weinig op. Ik neem aan dat de eerste regel de naam is van de maker en de tweede regel de plaats van vervaardiging, want ik zie namelijk geen stadswapen. Op de eerste regel lees ik net als jij PIERLAU. Op de tweede regel lees ik ook net als jij DUBSCHLAU of DUBSCHLA, dat is niet zeker. En het zou ook best kunnen dat de hele naam of plaats er niet op staat wegens plaatsgebrek. De familienaam Pierlau is bekend in Frankrijk. Hun familienaam heeft verschillende varianten , zie hieronder, dus het zou mij niet verbazen als er ergens een letter ontbreekt. Maar dat maakt verder geen verschil in de familienaam.
PIERLO - PIERLOO - PIERLOOT - PIERRELOT - PIERLOZ - PIERLOODT - PIROLOT - PIERELOT - PIERLOTTE - PIERLAUT - PIERLAUX - PIERLEAUX - PIERLEAU - PIERLOT.
Verder meen ik op de keerzijde toch heel vaag een omschrift te zien. Misschien dat je daar iets mee kunt doen.
Gr Peter
|
| 02 okt 2023, 00:27 |
|
 |
|
cees1955
|
Er staat genoeg op Peter, alleen nog niet dan alleen de naam die verklaarbaar is. Zal er een in mijn beste Frans een forum in Frankrijk benaderen. Keerzijde zie ik nog niets. Gr, Cees 
|
| 03 okt 2023, 16:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|