|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
vespasianus
|
 a-techneut wil detector
Hallo allen,
Ben nieuw op dit forum en ik loop altijd naar de grond te kijken, althans als daar misschien iets te vinden is. Heb altijd al een md willen hebben maar dit is er nooit van gekomen (om wat voor reden dan ook). Maar ja, het is nooit te laat dacht ik zo. Nu heb ik helaas geen verstand van detectoren dus ik probeer erachter te komen wat een goeie detector voor mij is. Ik heb al volop op internet zitten zoeken en ik kan zeggen dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Wat ik zoek is een goede all-round md voor verschillende terreinomstandigheden. Akkers, storten enz. maar ook zandgrond (met veel grind en troep) aan de rivier. Strand (zout) is voor mij minder relevant. Ben niet geinteresseerd in militaire troep uit de vorige eeuw. Zelf zat ik te denken aan een prizm 6 t of matrix m6, maar wellicht als je toch aan het uitgeven bent gelijk een dfx. Waarin blinkt de dfx uit t.o.v bijv. de m6 of de prizm's? Wellicht onzin voor mij om teveel geld te besteden terwijl dit niet nodig is? Verder ben ik niet technisch dus een gebruiksvriendelijk md is wenselijk.
Misschien hebben jullie tips voor mij.
Gr. Fons.
|
| 11 okt 2009, 18:07 |
|
 |
|
Mat
|
 Re: a-techneut wil detector
vespasianus schreef: Hallo allen,
Ben nieuw op dit forum en ik loop altijd naar de grond te kijken, althans als daar misschien iets te vinden is. Heb altijd al een md willen hebben maar dit is er nooit van gekomen (om wat voor reden dan ook). Maar ja, het is nooit te laat dacht ik zo. Nu heb ik helaas geen verstand van detectoren dus ik probeer erachter te komen wat een goeie detector voor mij is. Ik heb al volop op internet zitten zoeken en ik kan zeggen dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Wat ik zoek is een goede all-round md voor verschillende terreinomstandigheden. Akkers, storten enz. maar ook zandgrond (met veel grind en troep) aan de rivier. Strand (zout) is voor mij minder relevant. Ben niet geinteresseerd in militaire troep uit de vorige eeuw. Zelf zat ik te denken aan een prizm 6 t of matrix m6, maar wellicht als je toch aan het uitgeven bent gelijk een dfx. Waarin blinkt de dfx uit t.o.v bijv. de m6 of de prizm's? Wellicht onzin voor mij om teveel geld te besteden terwijl dit niet nodig is? Verder ben ik niet technisch dus een gebruiksvriendelijk md is wenselijk.
Misschien hebben jullie tips voor mij.
Gr. Fons. Zou voor een goede 2e hands gaan, op div. fora's aangeboden, zelfs hier staan er een paar geloof ik. Geloof dat Wilhelm er nog een goede te koop heeft staan, gewoon eens een pm naar toe sturen. Gr mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 11 okt 2009, 18:16 |
|
 |
|
dagobert
|
Die militaire troep van vorige eeuw is voor een ander weer zijn hobby. Snap wel wat je bedoeld,maar er zijn ook verzamelaars die het niet zo op prijs stellen dat je het op deze manier formuleert. Het zijn immers ook bodemvondsten.
Verder kan ik je een metaaldetector aanbevelen in de middenklasse en dan wel 2e hand. Nieuw kan misschien ook wel maar als de md dan niet bevalt kun je het zien als miskoop. Een 2e hands detector kun je weer verkopen voor dezelfde prijs.
Als beginner zou ik gaan voor een bedrag tussen de 350 euro tot 700 euro.
Dagobert
|
| 11 okt 2009, 18:26 |
|
 |
|
Polar
|
Mijn zoekmaat heeft zijn Minelab te koop, http://link.marktplaats.nl/286736876
_________________ Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder
|
| 11 okt 2009, 18:34 |
|
 |
|
dagobert
|
En na een paar jaar zoeken met deze machine heb je zulke armen. Voor een beginner lijkt dit geen goed model md? Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 okt 2009, 18:44 |
|
 |
|
Polar
|
Ik ben zelf begonnen met een Fisher F2, maar ik zal je de Prizm serie aanraden van White's, of als je analoog wilt de XP of Tesoro.
_________________ Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder
|
| 11 okt 2009, 18:47 |
|
 |
|
vespasianus
|
Bedankt voor de tips alvast.
Sorry, Dagobert, maar ik wil niemand beledigen. Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik eens twee handgranaten uit de grond haalde. Ik doelde op dergelijke explosieve zaken.
Groeten Fons.
|
| 11 okt 2009, 18:55 |
|
 |
|
dagobert
|
vespasianus schreef: Bedankt voor de tips alvast.
Sorry, Dagobert, maar ik wil niemand beledigen. Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik eens twee handgranaten uit de grond haalde. Ik doelde op dergelijke explosieve zaken.
Groeten Fons. Maakt verder niets uit man Dagobert
|
| 11 okt 2009, 18:58 |
|
 |
|
Mat
|
Hey Eend, Ik zoek al vanaf 1999 met deze en heb nog geen spierballen. Gr mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 11 okt 2009, 19:20 |
|
 |
|
dagobert
|
Mat schreef: Hey Eend, Ik zoek al vanaf 1999 met deze en heb nog geen spierballen. Gr mat Sommige mannen kweken nooit spieren  . Maar eerlijk is eerlijk. Het is de zwaarste van de detectoren. Tenminste,het is maar waar je aan gewent bent? Ik denk dat als jij een lichtere md koopt. Je gelijk 20cm boven de grond zwaait Het is wel een goede md Dagobert
|
| 11 okt 2009, 19:24 |
|
 |
|
bacchus
|
Mat schreef: Hey Eend, Ik zoek al vanaf 1999 met deze en heb nog geen spierballen. Gr mat ja mat je heb een voordeel met een stel dunnere armen zijn jouw swiepen met de metaaldetector wel groter en gelijkmatiger 
|
| 11 okt 2009, 19:25 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik heb er geen last van 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|