|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Jos H
|
 Starters Detector
Hallo,
Weet iemand welke metaaldetector goed is om mee te beginnen? Omdat ik een beginner ben heb ik er rond de 150 euro voor over. En hoe vind ik leuke vind plaatsen, liefst omg. Arnhem
mvg,
Jos
|
| 07 okt 2009, 08:58 |
|
 |
|
Mat
|
 Re: Starters Detector
Ja, wat heb je voor 150 euro?? Mischien een Ace 150 of zoiets, kan je later alsnog iets anders kopen. Mischien een 2e handsje, maar ik zou toch even doorsparen totdat je iets beters kunt krijgen. Wat Arnhem betreft, zoals je weet is in Arnhem en Nijmegen een detectorverbod.
GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 07 okt 2009, 10:07 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Jos H schreef: Hallo,
Weet iemand welke metaaldetector goed is om mee te beginnen? Omdat ik een beginner ben heb ik er rond de 150 euro voor over. En hoe vind ik leuke vind plaatsen, liefst omg. Arnhem
mvg,
Jos Beste Jos, Voor 125 euro heb je een MD318 (kijk op mijn site voor exacte gegevens) Voor 195 euro heb ik momenteel een mooie tweedehands Garrett Ace 250 CSI staan Als 150 euro de max is zul je moten wachten op een leuke tweedehndse want een A-merk begint bij 239 euro (Fisher F2 of 259 euro (White's Prizm III)
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 07 okt 2009, 11:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
even door sparen en dan dit doen leuke tweedehndse want een A-merk begint bij 239 euro (Fisher F2 of 259 euro (White's Prizm III) dan heb je wel een goede 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 okt 2009, 12:20 |
|
 |
|
dagobert
|
Weet niet hou oud je bent? Maar in Arnhem is het verboden te zoeken met een metaaldetector. Mocht je dus nog niet in het bezit zijn van een auto? Moet je alles vanuit Arnhem doen op de fiets. Dat wordt dan flink trappen.
Met de auto zou het geen probleem zijn. Dan zit je in een 10 minuten in een andere gemeente.
Ik zou ook adviseren om nog even door te sparen. Voor 150 euro heb je alleen bagger. Een leeg cola blikje op 5cm diep!!
Dagobert
|
| 07 okt 2009, 13:07 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
Hallo,
Tesoro Compadre vind ik een hele goeie beginnersdetector.... Eén knop en vinden doet het wel....
Misschien marktplaats even in de gaten houden??
Groet JP
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 07 okt 2009, 13:14 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
dagobert schreef: Ik zou ook adviseren om nog even door te sparen. Voor 150 euro heb je alleen bagger. Een leeg cola blikje op 5cm diep!!
Dagobert Nou, nou dago, dat is wel erg kort door de bocht Een MD318 is een redelijke detector die een vrij goede diepgang en discriminatie heeft. Er zit iets te veel plastic aan wat de detector niet zo robuust maakt maar hij werkt wel goed en je kunt er zeker wat mee vinden. Misschien wel meer dan die zoekers met eend etector van 1000 euro die veel te hoog over de grond zwaaien! Techniek is minstens zo belangrijk als een goede detector!
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 07 okt 2009, 13:46 |
|
 |
|
dagobert
|
Wilhelm schreef: dagobert schreef: Ik zou ook adviseren om nog even door te sparen. Voor 150 euro heb je alleen bagger. Een leeg cola blikje op 5cm diep!!
Dagobert Nou, nou dago, dat is wel erg kort door de bocht Een MD318 is een redelijke detector die een vrij goede diepgang en discriminatie heeft. Er zit iets te veel plastic aan wat de detector niet zo robuust maakt maar hij werkt wel goed en je kunt er zeker wat mee vinden. Misschien wel meer dan die zoekers met eend etector van 1000 euro die veel te hoog over de grond zwaaien! Techniek is minstens zo belangrijk als een goede detector! Heb je wel gelijk in maar zeg nou eens eerlijk. Er is echt wel verschil tussen een md van 150 euro en van 500 tot 1500 euro. Dagobert
|
| 07 okt 2009, 15:31 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
Tjaaa: zou niet best wezen als dat niet zo was hé Dago?????????? 
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 07 okt 2009, 15:46 |
|
 |
|
Jos H
|
Bedankt allen voor de reacties,
Nu weet ik ook dat er een detector verbod in Arnhem en Nijmegen is, dat wist ik niet, waarom eigenlijk? Misschien wat meer uitgeven idd, voor een beter iets. 2ehands vind ik ook prima!
En hoe bepaal ik waar ik ga zoeken? Zijn er nog leuke plekken of is NL al een beetje verzadigd. Heb een auto, dus dat is geen probleem
|
| 07 okt 2009, 16:27 |
|
 |
|
dagobert
|
Jos H schreef: Bedankt allen voor de reacties,
Nu weet ik ook dat er een detector verbod in Arnhem en Nijmegen is, dat wist ik niet, waarom eigenlijk? Misschien wat meer uitgeven idd, voor een beter iets. 2ehands vind ik ook prima!
En hoe bepaal ik waar ik ga zoeken? Zijn er nog leuke plekken of is NL al een beetje verzadigd. Heb een auto, dus dat is geen probleem De kunst van het zoeken is eigenlijk heel makkelijk. Je gaat op zoek naar akkers(wel toestemming vragen bij de boer) en kijkt of er scherven/pijpenkoppen liggen. Ligt dit er?? Dan liggen er ook metalen. De reden dat je niet in Arnhem mag zoeken is ivm munitie en bommen! En Nijmegen is de oudste(Romeinse) stad van Nederland. ivm archeologische belangen mag je daar ook niet zoeken. Dagobert
|
| 07 okt 2009, 16:55 |
|
 |
|
Defixio
|
Hoi Jos, welkom op dit forum. Mijn advies -koop een goede- of een goedkope tweedehands machine.
|
| 07 okt 2009, 19:42 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 08 okt 2009, 00:04 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 08 okt 2009, 00:05 |
|
 |
|
Jos H
|
Heb een white's prizm II gevonden voor 125,- met 3 maanden garantie, is dat wat?
|
| 10 okt 2009, 03:38 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Jos,,,,,,,,,,,,,,,,,,  hiet bij ons,,een aangename tijd en vooral veel plezier om te beginnen is dat niet verkeerd we zien je vondsten wel komen ,ben benieuwd grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 okt 2009, 04:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Jos H schreef: Heb een white's prizm II gevonden voor 125,- met 3 maanden garantie, is dat wat? ja die is wel goed
|
| 10 okt 2009, 05:29 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|