|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:07
|
Welke wens heb jij nou nog voor een metaaldetector?
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Welke wens heb jij nou nog voor een metaaldetector?
Beste medezoekers,
De laatste jaren zijn fabrikanten enorm bezig om metaaldetectoren te verbeteren en te moderniseren. Of ze in de jaren nou dieper gaan is en blijft voor mij een vraag? Wel zijn ze beter geworden op vervuilde grond, waar vroeger maar enkele cm te behalen viel. Gaan ze nu wel een stuk dieper. Van grote lompe kasten naar een kastje waar de fijnste electronika in zit. Zorgen ervoor dat een detector naar ieders wens afgesteld kan worden. Enorm veel batterijen hebben nu plaats gemaakt voor opladen. Enz,...
Maar nu mijn vraag?
Wat zou jij nog graag aan een detector veranderd zien worden. Of wat zouden ze nog moeten toevoegen? Zijn de fabrikanten ons tegenwoordig voor? Of hebben wij nog wensen die ze in de toekomst kunnen uitvoeren?
Uiteraard willen we allemaal dieper. Maar ik denk dat de techniek die ze nu hebben, dat dit niet mogelijk is.
Dagobert
Laatst bijgewerkt door dagobert op 31 maart 2011, 20:45, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 31 maart 2011, 20:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Welke wens heb jij nou voor een detector?
Of wat zouden ze nog moeten toevoegen md met een kraan hoef je niet zelf tegraven
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 maart 2011, 20:41 |
|
 |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3002 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Welke wens heb jij nou nog voor een metaaldetector?
ik wens me nog een bierkraantje erop bacchus. 
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 31 maart 2011, 20:53 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Eentje die hetzelfde doet en kan als mijn vrouw, want dan gooi ik die eruit dat scheelt een hoop geld en geen gezeur wanneer je wil gaan zoeken 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 31 maart 2011, 20:57 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
interessante thread Dago ik zou bij Minelab graag zien dat ze een draadloze koptelefoon zouden maken , dat zou een must zijn  ik heb de E-track en qua materiaal het beste wat er te krijgen is momentueel , het is al de beste metaaldetector wat momentueel te krijgen is en zijn prestatie's zijn bekent , maar je moet ermee om kunnen gaan , het is een robuuste machine voor echte mannen  nee grapje natuurlijk , je moet zijn gewicht aankunnen en geen beperkingen hebben , dan is de keuze voor bijvoorbeeld een Tosoro, laser rapier of xp een betere keuze , dat spul weegt niets , maar dan neem je wel de ongemakken erbij van een lastige inschuifsteel en een kabel die niet weggwerkt is in de steel. maar bij alle metaaldetectoren teld dat je er vertrouwen in moet hebben , ongeacht het merk , ik ken mensen die om de twee maanden ruilen van Md en dat is zeer slecht voor het vertrouwen en de vondsten zullen ver achter blijven vergeleken met andere zoekers. als je zoekt moet het in je hoofd goed zitten en je metaaltector vertrouwen , je kunt het namelijk niet afdwingen en je kunt nog zo vaak een andere kopen ,dat helpt echt niet, vetrouw je machine en zorg dat die goed is afgesteld anders vind je nog geen bal. heb geduld en maak overlappende zwaaien en loop op je gemak , het is vaak als niets vind automatisch harder gaat lopen en dan verklein je je kans meteen. zo dat was eigelijk niet bedoeling om er bijn a een werkstuk van te maken maar wat er hierboven staat hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn het enkel en wel mijn bevindingen en mening maar heb al zo,n 30 jaar ervaring met dit spul en dat staat wel als een huis grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 31 maart 2011, 21:01 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 31 maart 2011, 21:22 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 31 maart 2011, 21:45 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
coinhunter chris schreef: zal ik doen veel succes wel je md aan zetten 
|
| 31 maart 2011, 21:46 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Ik zoek met een etrac welke je nog steeds geen lichtgewicht kunt noemen. Op voorhand de grootte van een voorwerp op je display kunnen zien mis ik wel. Garret doet hier wel een redelijke poging met zijn GTI's maar als je vaak naar romeins zoekt is deze detector compleet bagger. dus Ik wil een detector van het merk "Miele" grtn oct
|
| 01 apr 2011, 01:42 |
|
 |
|
detector.be
|
coinhunter chris schreef: interessante thread Dago ik zou bij Minelab graag zien dat ze een draadloze koptelefoon zouden maken , dat zou een must zijn  ik heb de E-track en qua materiaal het beste wat er te krijgen is momentueel , het is al de beste metaaldetector wat momentueel te krijgen is en zijn prestatie's zijn bekent , maar je moet ermee om kunnen gaan , het is een robuuste machine voor echte mannen  nee grapje natuurlijk , je moet zijn gewicht aankunnen en geen beperkingen hebben , dan is de keuze voor bijvoorbeeld een Tosoro, laser rapier of xp een betere keuze , dat spul weegt niets , maar dan neem je wel de ongemakken erbij van een lastige inschuifsteel en een kabel die niet weggwerkt is in de steel. maar bij alle metaaldetectoren teld dat je er vertrouwen in moet hebben , ongeacht het merk , ik ken mensen die om de twee maanden ruilen van Md en dat is zeer slecht voor het vertrouwen en de vondsten zullen ver achter blijven vergeleken met andere zoekers. als je zoekt moet het in je hoofd goed zitten en je metaaltector vertrouwen , je kunt het namelijk niet afdwingen en je kunt nog zo vaak een andere kopen ,dat helpt echt niet, vetrouw je machine en zorg dat die goed is afgesteld anders vind je nog geen bal. heb geduld en maak overlappende zwaaien en loop op je gemak , het is vaak als niets vind automatisch harder gaat lopen en dan verklein je je kans meteen. zo dat was eigelijk niet bedoeling om er bijn a een werkstuk van te maken maar wat er hierboven staat hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn het enkel en wel mijn bevindingen en mening maar heb al zo,n 30 jaar ervaring met dit spul en dat staat wel als een huis grt Chris  Wie heeft er hier ooit beloofd om zijn instellingen voor de Etrac bekend te maken? Ik zou graag veranderd zien: Het volledig kunnen wegfilteren van ijzer zonder noemenswaardig diepteverlies.
|
| 01 apr 2011, 09:08 |
|
 |
|
Travis
|
|
| 01 apr 2011, 09:14 |
|
 |
|
Grand Master
Geregistreerd: 05 okt 2009, 07:38 Berichten: 319 Woonplaats: Friesland
|
coinhunter chris schreef: interessante thread Dago ik zou bij Minelab graag zien dat ze een draadloze koptelefoon zouden maken , dat zou een must zijn  ik heb de E-track en qua materiaal het beste wat er te krijgen is momentueel , het is al de beste metaaldetector wat momentueel te krijgen is en zijn prestatie's zijn bekent , maar je moet ermee om kunnen gaan , het is een robuuste machine voor echte mannen  nee grapje natuurlijk , je moet zijn gewicht aankunnen en geen beperkingen hebben , dan is de keuze voor bijvoorbeeld een Tosoro, laser rapier of xp een betere keuze , dat spul weegt niets , maar dan neem je wel de ongemakken erbij van een lastige inschuifsteel en een kabel die niet weggwerkt is in de steel. maar bij alle metaaldetectoren teld dat je er vertrouwen in moet hebben , ongeacht het merk , ik ken mensen die om de twee maanden ruilen van Md en dat is zeer slecht voor het vertrouwen en de vondsten zullen ver achter blijven vergeleken met andere zoekers. als je zoekt moet het in je hoofd goed zitten en je metaaltector vertrouwen , je kunt het namelijk niet afdwingen en je kunt nog zo vaak een andere kopen ,dat helpt echt niet, vetrouw je machine en zorg dat die goed is afgesteld anders vind je nog geen bal. heb geduld en maak overlappende zwaaien en loop op je gemak , het is vaak als niets vind automatisch harder gaat lopen en dan verklein je je kans meteen. zo dat was eigelijk niet bedoeling om er bijn a een werkstuk van te maken maar wat er hierboven staat hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn het enkel en wel mijn bevindingen en mening maar heb al zo,n 30 jaar ervaring met dit spul en dat staat wel als een huis grt Chris  hier ben ik Volledig mee eens Chris. ik zoek ook met de E Trac , en nu spreken wij samen voor 61 jaar ervaring 
_________________ zoeken is zoeken als je -het- nog niet gevonden hebt - T'KOMT WEL-. gewoon doorzoeken
|
| 01 apr 2011, 09:39 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi All In het basis principe van de detector is de laatste 20 jaar niets veranderd, een 15 jaar oude compass staat nu nog steeds aan de top en kan zo naast iedere minelab worden geplaatst. Wat voor een test je ook doet, in de lucht of in de grond, met welke detector dan ook, ijzer in combinatie met een goed voorwerp is gewoon nog een puinhoop. Heb altijd alles gekocht waarvan werd gezegt, beter dit beter dat, allemaal bullshit. Koop echt geen detector meer, of er moet een totale verandering komen in het basis principe. Chris, ik heb een geweldig draadloos systeem op mijn etrek, het jammere is dat het wereldwijd niet meer te krijgen is. Mocht je op zoek gaan, nooit een systeem met bluetooth kopen, dit is te traag, zoeken onder 2.4 ghz. Groetjes Gerrit
|
| 01 apr 2011, 10:14 |
|
 |
|
zandhaas
|
ik zou graag zien dat hij mij middels gps-coordinaten kan navigeren naar de exacte plek waar die goudschat ligt. dat als ik daar zwaai hij in de display aangeeft wat er ligt, in welke vormen, hoeveel kilogram, en aangeeft wat de waarde is. met deze gegevens moet hij dan een grondverzetbedrijf contacteren voor het opgraven, een ophaalopdracht faxen naar de waardetransport die het op moet komen halen en naar de bank brengen. eveneens moet die bank al op de hoogte zijn gebracht dat ze de bijschrijving op mijn rekening alvast kunnen voorbereiden zodat ik thuis na inloggen met m'n detector op de site van mijnbank.nl vrij snel de bijschrijving kan zien. tevens dient er een fax naar de betreffende archeoloog gestuurd te worden voor het aanmelden, en een opdrachtfax naar het kantoor van m'n advocaat voor het bemiddelen in de eerlijke verdeling van die goudschat. ook dient er een emailtje verzonden te worden naar de drankhandel voor een flesje cognac voor de boer, en bij de bloemist een bosje bloemen besteld te worden voor de boerin. tijdens de langdurige ontwikkelingsfase voor implementatie van de door mij gewenste functies ben ik voorlopig gewoon tevree met een detector van de huidige generatie en de reguliere vondsten die ik ermee doe (incl de af en toe eens een extra leuke) 
|
| 01 apr 2011, 10:34 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
|
| 01 apr 2011, 11:49 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
@ chris
ik gebruik nog steeds vaak de TDK WR700 en ik vind hem perfect werken op de e-trac in nederland aardig aan de prijs maar als je toevallig een pool kan die hem daar mee wilt nemen voor je kost die maar een euro of 60/65 daar
gr john
|
| 01 apr 2011, 12:52 |
|
 |
|
Travis
|
zandhaas schreef: ik zou graag zien dat hij mij middels gps-coordinaten kan navigeren naar de exacte plek waar die goudschat ligt. dat als ik daar zwaai hij in de display aangeeft wat er ligt, in welke vormen, hoeveel kilogram, en aangeeft wat de waarde is. met deze gegevens moet hij dan een grondverzetbedrijf contacteren voor het opgraven, een ophaalopdracht faxen naar de waardetransport die het op moet komen halen en naar de bank brengen. eveneens moet die bank al op de hoogte zijn gebracht dat ze de bijschrijving op mijn rekening alvast kunnen voorbereiden zodat ik thuis na inloggen met m'n detector op de site van mijnbank.nl vrij snel de bijschrijving kan zien. tevens dient er een fax naar de betreffende archeoloog gestuurd te worden voor het aanmelden, en een opdrachtfax naar het kantoor van m'n advocaat voor het bemiddelen in de eerlijke verdeling van die goudschat. ook dient er een emailtje verzonden te worden naar de drankhandel voor een flesje cognac voor de boer, en bij de bloemist een bosje bloemen besteld te worden voor de boerin. tijdens de langdurige ontwikkelingsfase voor implementatie van de door mij gewenste functies ben ik voorlopig gewoon tevree met een detector van de huidige generatie en de reguliere vondsten die ik ermee doe (incl de af en toe eens een extra leuke)  BESTAAT REEDS ZANDHAAS......HIJ IS HIER TE KOOP VOOR 300 EURO 
|
| 01 apr 2011, 13:31 |
|
 |
|
Marco
|
Travis schreef: zandhaas schreef: ik zou graag zien dat hij mij middels gps-coordinaten kan navigeren naar de exacte plek waar die goudschat ligt. dat als ik daar zwaai hij in de display aangeeft wat er ligt, in welke vormen, hoeveel kilogram, en aangeeft wat de waarde is. met deze gegevens moet hij dan een grondverzetbedrijf contacteren voor het opgraven, een ophaalopdracht faxen naar de waardetransport die het op moet komen halen en naar de bank brengen. eveneens moet die bank al op de hoogte zijn gebracht dat ze de bijschrijving op mijn rekening alvast kunnen voorbereiden zodat ik thuis na inloggen met m'n detector op de site van mijnbank.nl vrij snel de bijschrijving kan zien. tevens dient er een fax naar de betreffende archeoloog gestuurd te worden voor het aanmelden, en een opdrachtfax naar het kantoor van m'n advocaat voor het bemiddelen in de eerlijke verdeling van die goudschat. ook dient er een emailtje verzonden te worden naar de drankhandel voor een flesje cognac voor de boer, en bij de bloemist een bosje bloemen besteld te worden voor de boerin. tijdens de langdurige ontwikkelingsfase voor implementatie van de door mij gewenste functies ben ik voorlopig gewoon tevree met een detector van de huidige generatie en de reguliere vondsten die ik ermee doe (incl de af en toe eens een extra leuke)  BESTAAT REEDS ZANDHAAS......HIJ IS HIER TE KOOP VOOR 300 EURO  alleen vandaag zeker 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 01 apr 2011, 13:34 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi John Die TDK -WR700 ziet er zeer goed uit, hoe is het met bukken, valt hij niet makkelijk van je hoofd. Ga morgen even bij de mediamarkt kijken, hier kost hij 119 euro. Heb zelf een van radioshack uit de us, is een lichtgewicht voor in de nek + de zelfde kleine dongle.
Chris Zou zeker eens naar dat model TDK TH-WR700 wat John beschrijft gaan kijken, denk dat dat de oplossing is. Groetjes Gerrit
|
| 01 apr 2011, 20:43 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
@krokdundee
nee de koptelefoon is bij mij nog nooit afgevallen zit lekker op je oren het enige wat ik zelf doe is de zender met een dik post elastiekje vast maken dan beweegt het allemaal niet zo
|
| 01 apr 2011, 22:19 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Foutje Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
Laatst bijgewerkt door Bertoninus op 01 apr 2011, 23:02, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 01 apr 2011, 22:58 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Bertoninus schreef: krokdundee schreef: Hi John Die TDK -WR700 ziet er zeer goed uit, hoe is het met bukken, valt hij niet makkelijk van je hoofd. Ga morgen even bij de mediamarkt kijken, hier kost hij 119 euro. Heb zelf een van radioshack uit de us, is een lichtgewicht voor in de nek + de zelfde kleine dongle.
Chris Zou zeker eens naar dat model TDK TH-WR700 wat John beschrijft gaan kijken, denk dat dat de oplossing is. Groetjes Gerrit Ben ff naar Media dinges geweest  hebben ze niet Gerrit het is wel te koop alleen via de Media markt web schop,..en daar kan je alleen via kaart betalen geloeiende  je kan hem wel laten opsturen naar een Madia markt bij jou in de buurt,..dat is een optie mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 01 apr 2011, 23:01 |
|
 |
|
Marco
|
die tdk gebruik ik ook , is erg goed te doen op de etrac, meestal weinig tot geen vertraging, werkt niet goed(stoort) met de gpx4500, werkt super met de blisstoel aangesloten op je mp3 speler of je stereo instalatie geeft ook nog eens een super geluid , mooie bass en hoge tonen saludos
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
Laatst bijgewerkt door Marco op 02 apr 2011, 10:51, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 apr 2011, 05:23 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Marco Op mijn gpx 4000 heb ik een ander draadloos systeem dat perfect werkt. Hiervoor gebruik ik een T-boone gitar transmitter in de 863-865 frec. range en een sennheiser rs 100 headset, Dit in combinatie met een pocket rocket battery system ben je geheel draadloos, dus geen enkele kabel naar je lichaam. Groetjes Gerrit
|
| 02 apr 2011, 07:30 |
|
 |
|
Travis
|
krokdundee schreef: Hi Marco Op mijn gpx 4000 heb ik een ander draadloos systeem dat perfect werkt. Hiervoor gebruik ik een T-boone gitar transmitter in de 863-865 frec. range en een sennheiser rs 100 headset, Dit in combinatie met een pocket rocket battery system ben je geheel draadloos, dus geen enkele kabel naar je lichaam. Groetjes Gerrit een lekkere T-bone,daar zeg ik ook niet neen tegen,njammie
|
| 02 apr 2011, 07:39 |
|
|