Logo
Het is nu 16 apr 2024, 08:44



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 raad gevraagd verschillende detectormerken. 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2012, 08:38
Berichten: 2255
Antwoord met een citaat
Bericht raad gevraagd verschillende detectormerken.
Vroeger op mijn 16e heb ik toch een poos moeten afwassen en schoonmaken om een C-Scope TR330 te kunnen kopen.
Ik heb daar enorm veel leuke dingen mee gevonden omdat de plek waar ik dat werk deed toevallig bezaaid was met oude spulletjes.
Deze is in de jaren verdwenen door breuk. (Toevallig zag ik een occasion op MP staan, leuke aanblik maar daar ga ik toch niet meer voor)

Ik heb tijdens mijn werkzoekende periode 6 maandjes geleden via MP een hele eenvoudige BlackBull gekocht. Diepgang misschien een goeie 8-10cm. :oooo Toch ook wat mee gevonden, maar zou nu wel voor iets beters willen gaan.
Mijn target voor het te sparen budget ligt zo bij de €300-€350

Wat ik fijn vond aan de C-sope was de non-motion detectie (BB heeft motion detectie) en de scope kon je zelf horen aan de kleinste opzwelling van geluid dat er iets lag en bij de BB is het gewoon piep of-geen-piep.
Ik hou van pakken en gaan. Geen gefiedel met allerlei knopjes.

Ik weet van de BB dat deze een zoekfrequentie heeft van 6kHz, de TR330 zat rond de 100kHz. De 440 en de 770 liggen rond de 17kHz.

Mijn zus heeft een garret ace150 en om heel eerlijk te zijn vind ik dat maar niks. Het beeldscherm en de digitale aanduiding. Het idee teveel af te gaan op wat hij op het schermpje zegt.

Mijn gevoel gaat naar een C-scope cs770xd vanwege de toon discriminatie (dit is wel een wens). Of een 440xd als budget een probleem wordt en ik niet kan wachten.
Ook een Tesoro uMax ligt net binnen mijn ideale budget.
Een nette tweedehands sta ik ook voor open, maar ik weet niks van al die andere merken. (Alleen White's komt mij bekend voor.)
Ik zag bijvoorbeeld een 3mx voor €350,00 Ook weer C-scope.

C-scope staat volgens mij best hoog aangeschreven, maar je ziet toch veel meer de Garrets en Tesoro's voorbijkomen.
Garret vind ik niet zo prettig, zoals ik net schreef.
Maar is C-Scope een ondergewaardeerde kwaliteit of is het gewoon niet beter dan een, zeg, tesoro?

Zoekplekken zal variëren van weide/akkers (klei/zand), bosgrond en misschien een keer het strand. Dit laatste maar sporadisch.

En wat is beter: Motion of Non-motion?
Is een 3mx een opvolger van een van de genoemde machines of echt een apart type?

Ik wil ook niet perse voor een C-scope gaan vanwege nostalgische redenen. Zo van: dat ken ik, dus dat zal wel goed zijn.
Weet iemand mij raad te geven?
Ik heb nog wel even want ik ben pas net beginnen met sparen. :whoea: het huishouden gaat wel voor. Ik heb wel gezegd dat de kinderen minder eten krijgen, want papa wil een detector.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.


09 sep 2014, 12:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: raad gevraagd verschillende detectormerken.
hoi hoi , ik begrijp uit jou verhaal dat je een allrounder zoekt zodat je op verschillende
akkers het maximale eruit kunt halen, voor mij zijn de beste allrounders de minelab explore/etrac/ctx
alleen zullen deze ver boven jou budget zitten, ik ga er van uit dat je hoofdzakelijk munten e.d. zoekt
en geen militaria, ik zou dan persoonlijk boven de 10KHZ gaan zitten, ik zou in dit geval opzoek
gaan naar een gebruikte Whites M6 of MXT, deze hebben een erg goede diepgang zijn erg robuust en zo goed als
elke akker inzetbaar, de prijs kwaliteit verhouding is bijna niet te toppen, je krijgt een gebruikte M6
tussen de 350 en 450 euro maar ik heb ze ook al goedkoper gezien de MXT zal iets hoger liggen.
Een andere optie zou kunnen zijn een gebruikte detector te kopen van het merk Golden Mask, deze
detectoren zijn in verschillende KHZ uitvoeringen beschikbaar en onder de ervaren zoekers een geheim-tip:-)
ze zijn inmiddels te verkrijgen met een draadloze koptelefoon en doen niet onder voor de duurdere detectoren
ik heb verschillende Golden Mask uitvoeringen op marktplaats al gezien vanaf 250 euro(afhankelijk van het model
DJ Laan is genraal importeur en zal je graag uitleg geven als je vragen mocht hebben)
Om op jou Cscope verleden terug te komen, als ik een Cscope zou kopen zou ik voor de Cs6 of de Cs4 gaan, waarom?
ik heb de Cs6 gehad en vond hem geweldig(overigens de reden waarom ik hem verkocht
heb is dat ik de XP Deus aangeschaft had die in mijn ogen het beste is wat op de markt te verkrijgen is maar daar betaal
je dan ook naar), enkele op ons forum hebben deze telg en zullen zo snel ook niet van model
gaan veranderen:-)

gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


09 sep 2014, 12:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2012, 08:38
Berichten: 2255
Antwoord met een citaat
Bericht Re: raad gevraagd verschillende detectormerken.
Bedankt!
Goldenmask heb ik ook voorbij zien komen, maar dat zegt mij helemaal niets. Ik zal daar eens wat meer naar kijken.


09 sep 2014, 13:24
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: raad gevraagd verschillende detectormerken.
Golden Mask is in mijn beleving dezelfde 'familie' als tesoro & C-scope : recht-toe-recht-aan zoeken op je gehoor.
Tesoro heeft al lang geen verbeteringen meer toegevoegd (staat al bijna 10 jaar stil), Golden Mask schijnt dezelfde kwaliteit of zelfs beter voor een goedkopere prijs te leveren (uit Bulgarije geloof ik ?).
Ik was erg fan van m'n Tesoro Lobo ST, en heb die willen inwissellen voor iets dat net wat meer diepgang gaf en een betere zoekschijf had... da's een C-scope CS6mxi geworden, ik ben hier héél erg goed over te spreken ! Heel solide gebouwd, en aanzetten en lopen zonder bullshit.
De CS3 is volgens mij dezelfde als de CS6, maar dan zonder de 3-toon optie (apart ijzer-volume & apart disc-volume).
De diepgang is erg goed, hij is happig op klein spul... als ik er afscheid van neem is het voor een XP Deus puur alleen ondat het volkomen draadloos en extreem lage gewicht me aanstaat.


09 sep 2014, 14:52
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14
Berichten: 10560
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: raad gevraagd verschillende detectormerken.
Raafje schreef:
Bedankt!
Goldenmask heb ik ook voorbij zien komen, maar dat zegt mij helemaal niets. Ik zal daar eens wat meer naar kijken.


Ik zou hem eens beter bekijken.
Goldenmask 4, 18 KHZ zoeken puur op het geluid. Niet laten afschrikken door de knoppen die staan altijd hetzelfde.
Erg gevoelig, pakt alles en met de multi-tone en wat ervaring een topmachine.
Iets boven je budget, misschien tweedehands. Ik geloof dat andere eerdere modellen ook op de frequentie zoeken en wel binnen budget passen.

Niet op het zoute strand.

Groeten, Trash


09 sep 2014, 20:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2012, 08:38
Berichten: 2255
Antwoord met een citaat
Bericht Re: raad gevraagd verschillende detectormerken.
Ja die Goldenmask ziet er interessant uit. Inderdaad nieuw wel fiks boven budget. tweedehands zou het net kunnen.
Zeker iets om in mijn achterhoofd te houden als de tijd daar is.
Bedankt voor deze tip.
:10


10 sep 2014, 00:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2012, 08:38
Berichten: 2255
Antwoord met een citaat
Bericht Re: raad gevraagd verschillende detectormerken.
Eigenlijk op basis van mijn gevoel, een beetje verstand en omdat ik mij slecht aan targets kan houden, heb ik besloten voor tweedehands te gaan om verschillende redenen.
Ik heb geboden op een C-Scope CS4ZX. En deze heb ik ook gewonnen!
Het is een oude machine, maar dat vind ik juist wel een charme.

Het heeft voor mij de volgende voordelen:

- Een iets hogere frequentie (12kHz) dan mijn huidige detector (6khz)
- Schakelbaar Motion en Non-Motion in een machine
- Discriminatie met een analoge wijzer (ik wilde eigenlijk toondiscriminatie, maar is geen halszaak)
- Geen onnodig prijzig apparaat in de schuur voor de paar keer dat ik zoek. Want daar kan ik niet tegen.
- En het is een C-Scope! Ik weet niet wat dat is, maar het geeft mij gewoon weer een goed gevoel om dit merk in handen te hebben. (Verder ben ik niet merkgeil)

Volgens mij heb ik voor die €100 best een redelijke detector gevonden, waar ik voorlopig goed mee vooruit kan.
Er schijnt zelfs nog een heel klein stortschijfje voor te krijgen te zijn, als deze nog vindbaar is.
Als je een kinderdetector gewend bent, dan heb je wel ineens een apparaat in handen. Robuust, grote zoekschijf, stevig, en niet rammelend.
De enige twijfel die ik heb is of de elektronica verloopt na een aantal jaar. Maar aan de andere kant denk ik dat als je een radio hebt van 10-20jaar oud, deze ook nog gewoon zijn werk doet.


17 okt 2014, 22:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl