|
|
Het is nu 05 maart 2026, 21:20
|
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Re: Detectorverbod Houten!
Joop schreef: Vandaag met Benno en FAR BEYOND DRIVEN op pad geweest in de buurt van Houten. Het was een ontnuchterende ervaring. De gemeente Houten heeft landeigenaren die een monument op hun land hebben al een brief gestuurd en geadviseerd om geen zoekers toe te laten. De precieze strekking van de brief ken ik niet. Het dieptepunt van de dag was een bezoek aan een hele aardige boer die ons vertelde dat het wat hem betreft voorbij was, ook als is er geen monument te bekennen op zijn grondgebied. "Als er bij mij op het land wat wordt gevonden is het straks een monument en mag ik hier niets meer doen, niet meer ploegen, geen grondbewerkingen meer doen en dan ik vrees dan voor mijn broodwinning". Voor mij wordt het in de toekomst veel autorijden ben ik bang.  Nou Joop, Jij woont al in Houten. Ik moet al vanaf Almere komen. En dan zou ik nu nog verder moeten rijden. Het word met de dag gekker hier in het land. Straks mag ik niet eens meer mijn neus snuiten in een trein of tram. En inderdaad, De boeren gingen al vaker nee zeggen. Straks dus helemaal niet meer. Dagobert
|
| 03 dec 2008, 15:10 |
|
 |
|
Joop
|
Ik heb gisteren mijn brief op de bus gedaan!
Wie volgt?
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 05 dec 2008, 10:36 |
|
 |
|
Peepplaza
|
Vandaag een korte brief gekregen dat mijn brief in behandeling wordt genomen door mevrouw D.H. Schmutzhart van de afdeling ruimtelijk beleid. Nou maar hopen op een beetje geluk.
|
| 11 dec 2008, 19:23 |
|
 |
|
Peepplaza
|
Hi Joop en Gerard,
Hebben jullie nog wat vernomen van de gemeente Houten voor de ingezonden brief!
|
| 19 dec 2008, 07:51 |
|
 |
|
Joop
|
Nog niks gehoord Danny!
|
| 19 dec 2008, 08:36 |
|
 |
|
dagobert
|
 Detectorverbod Houten (deel 2)
Beste medezoekers,
Heb een brief gestuurd naar Burgemeester en wethouder van gemeente Houten omtrent het zoekverbod in de gemeente Houten op 18 locaties. Ik heb tot heden nog geen antwoord gekregen op mijn schrijven. Zijn er nog meer mensen die geen antwoord hebben gekregen???
Nu heb ik begrepen dat je een brief tot 1 Januari kon inzenden? Als ik alsnog mijn brief op stuur,word dit dan nog mee genomen??
Want het zou toch niet zo zijn dat ze hun recht willen halen om hobbyisten te negeren en alsnog een zoekverbod in te stellen.
Heel graag antwoord van iedereen met goede raad.
Dagobert
|
| 27 jan 2009, 00:21 |
|
 |
|
Peepplaza
|
 Re: Detectorverbod Houten (deel 2)
Hey Gerard,
Ik heb alleen een bevestigings brief gehad dat mijn brief behandeld zou worden, zolang ik verder geen enkele reactie krijg ga ik er vanuit dat er geen detector verbod is ingesteld.
|
| 27 jan 2009, 07:54 |
|
 |
|
Joop
|
Ik hoorde van iemand dat hij is weggestuurd door de politie van een interessante akker in Houten. Het beleid is al gedeeltelijk van kracht lijkt het wel.
Ik heb zelf geen bevestigingsbrief gehad...
|
| 27 jan 2009, 08:45 |
|
 |
|
Lykle
|
|
| 27 jan 2009, 09:58 |
|
 |
|
pepe
|
APV Gem.Houten 11-2008 Er is een detectorverbod op het door college aangewezen plaatsen. Dit zijn dus de plekken welke op de website van de Gemeente Houten te vinden- zie de archelogische kaart
|
| 27 jan 2009, 12:25 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
pepe schreef: APV Gem.Houten 11-2008 Er is een detectorverbod op het door college aangewezen plaatsen. Dit zijn dus de plekken welke op de website van de Gemeente Houten te vinden- zie de archelogische kaart ha PEPE zou je een linkje kunnen plaatsen van die website gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 27 jan 2009, 23:11 |
|
 |
|
pepe
|
www.houten.nl/over-gemeente-houten/monu ... cheologie/Rechts boven kan je vervolgens de kaart downloaden en verdere info hierover. Opgenomen in de APV betekent dus in de praktijk dat je tegen een bekeuring aanloopt op deze lokaties! Ik heb ook een beetje de vrees dat de schrijverij richting Gemeente Houten wel eens negatief uit kan pakken. ( een algeheel verbod als volgende stap) Men zit als Gemeente waarschijnlijk niet te wachten op bellende en schrijvende detectorzoekers. Een algeheel verbod is in een plaats is dan de makkelijkste oplossing, je wordt namelijk geacht als Nederlander de wet te kennen. GR.Pepe
|
| 28 jan 2009, 08:28 |
|
 |
|
bubba
|
pepe schreef: http://www.houten.nl/over-gemeente-houten/monumenten-en-archeologie/archeologie/
Rechts boven kan je vervolgens de kaart downloaden en verdere info hierover.
Opgenomen in de APV betekent dus in de praktijk dat je tegen een bekeuring aanloopt op deze lokaties! Ik heb ook een beetje de vrees dat de schrijverij richting Gemeente Houten wel eens negatief uit kan pakken. ( een algeheel verbod als volgende stap) Men zit als Gemeente waarschijnlijk niet te wachten op bellende en schrijvende detectorzoekers. Een algeheel verbod is in een plaats is dan de makkelijkste oplossing, je wordt namelijk geacht als Nederlander de wet te kennen.
GR.Pepe bedankt Pepe , voor de info 
|
| 28 jan 2009, 22:36 |
|
 |
|
Joop
|
Vandaag een brief gehad van de gemeente Houten! Er worden in de brief 5 reacties/bezwaren behandeld, waarvan 2 van grondeigenaren en 3 van zoekers: Danny, Lylke en ik. Het besluit wordt op 11 maart 2009 gepubliceerd op de Gemeentepagina van het Houtens Nieuws (beter bekend als 't groentje, zie http://www.groentje.nl/www/). Als je het niet met de beslissing eens bent kan je een beroepschrift indienen bij de rechtbank te Utrecht.... De procedure staat in de brief uitgelegd. Wie interesse heeft kan ik een kopie sturen... Een verloren zaak, de gemeente legt alle argumenten naast zich neer. 
|
| 05 maart 2009, 21:35 |
|
 |
|
bubba
|
ha Joop je kunt je aandacht beter vestigen op de gebieden/akkers waar je WEL mag zoeken je wint het never nooit van de gemeente ,dus zonde van je tijd klinkt lullig ,maar het = niet anders gr bubba 
|
| 05 maart 2009, 21:46 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Altijd jammer als dingen niet lukken, maar in ieder geval heb je het nog geprobeerd! 
|
| 05 maart 2009, 21:46 |
|
 |
|
Joop
|
als ik de brief lees wordt ik gewoon pissig... het komt gewoon door een paar klojos van de lokale archeologische werkgroep die invloed hebben in de houtense politiek... ze zullen wel allemaal lid zijn van de rotary club. Met een dikke sigaar in je hoofd bij de open haard onder genot van een cognacje plannen smeden die zogenaamd goed zijn voor de burger... kots kots kots het hangt me de keel uit.... sorry mensen ik laat me even gaan 
|
| 05 maart 2009, 22:01 |
|
 |
|
bubba
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 maart 2009, 22:13 |
|
 |
|
Joop
|
getverderrie Johan, wat doe je me aan ik krijg een hartverzakking 
|
| 05 maart 2009, 22:19 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
je past er wel tussen joop alleen die vlinderstrik wordt een aardig gefrommel... maar goed daar hebben ze alle tijd voor.. 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 06 maart 2009, 00:04 |
|
 |
|
Peepplaza
|
Vandaag ook de brief ontvangen, wordt je niet vrolijk van. De meeste archeologische site's liggen op de akkers waar de boven laag al verstoord is van het ploegen, men heeft blijkbaar toch liever dat alles verzuurd en vergaat terwijl wij niet dieper komen dan de ploegvoor.
|
| 06 maart 2009, 00:22 |
|
 |
|
Benno
|
Hallo Joop, zullen wij eens een serieuze poging ondernemen om de Houtense gemeemteraad op andere gedachten te brengen? Ze uitnodigen mee te gaan een dagje zoeken is een goed idee, maar het moet te leuk worden, dan komen er weer zoekers bij in de regio  . Groet Ben.
|
| 06 maart 2009, 13:58 |
|
 |
|
dagobert
|
Ontvoering van zo,n gast wil ook wel indruk maken. Op sluiten in een kamertje en dreigen om ze in de fik te steken. Nee hoor.....Maar de gedachten zijn er wel. Net wat ik zeg,zo langzamerhand mogen we straks met zijn allen nergens meer komen om te zoeken. Het liefst zouden ze gelijk een detector verbod invoeren maar dan krijg je te veel heibel in Nederland. Nu doen ze het stukje bij beetje om onrust te voorkomen. Dagobert Oh ja,....en nog veel zoek plezier......nog wel 
|
| 06 maart 2009, 14:46 |
|
 |
|
Joop
|
Vandaag een mailtje van de provinciaal archeoloog gehad. hij stuurt een mailtje door van de archeoloog van de gemeente Houten:
De gemeente Houten heeft in de afgelopen periode gewerkt aan een metaaldetectorverbod op archeologisch belangrijke locaties. Op 3 maart 2009 heeft het college van burgemeester en wethouders ingestemd met een verbod dat geldt op de achttien Houtense rijksmonumenten en op die locaties waar een archeologisch onderzoek wordt uitgevoerd. De wettelijke basis voor deze aanwijzing is het 'Detectieverbod' dat in 2006 in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) is opgenomen (Gemeenteblad, 2008, 09; Hoofdstuk 5, Afdeling 10, Artikel 5:38 Detectieverbod). Op 11 maart 2009 wordt het besluit gepubliceerd en is degene die op de aangewezen locaties het verbod overtreedt strafbaar. Op grond van het bepaalde in de APV betreft het een hechtenis van ten hoogste drie maanden of een geldboete van de tweede categorie (maximaal € 3700). De handhavende rol ligt bij de politie. De politie reageert op meldingen van burgers en rijdt tijdens surveillancerondes op verzoek van de gemeente langs archeologische onderzoekslocaties. Om burgers attent te maken op het verbod worden door de gemeente bij archeologische onderzoekslocaties telkens tijdelijke verbodsborden geplaatst (zie bijlage 'Bord Metaaldetectorverbod'). Het metaaldetectorverbod geldt uiteraard niet voor diegene die ingevolge de Monumentenwet 1988 beschikt over een vergunning voor het doen van het archeologische onderzoek. Met het metaaldetectorverbod wil de gemeente Houten een krachtig signaal afgeven waaruit blijkt dat we zuinig zijn op ons archeologisch erfgoed.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 maart 2009, 20:13 |
|
 |
|
robert2
|
he joop dat is echt waardeloos,  wat ik mij afvraag ze hebben het over "de aangewezen locaties " ze hebben het niet over een totaalverbod in houten. worden deze lokaties aangegeven met borden en kan je die lokaties op het gemeentehuis opvragen, je moet toch weten waar dit verbod geld en niet gr robert
|
| 09 maart 2009, 21:15 |
|
|