|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:11
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
peter verkuijl
|
 metalenl ontroester
Hoi Jongens, Ik ben nieuw op dit forum maar ik wil met jullie even een tip delen. Ik was op zoek naar een manier om roest te verwijderen naar lang zoeken allerlei tips gevonden, maar ik ben eens op zoek gegaan bij een autoshop in de buurt en daar vond ik een nieuw middel op de markt die roest en aanslag niet omvormde maar compleet oploste. Ik heb wat testjes gedaan op allerlei metalen en dit spul werkt behoorlijk goed. Het nadeel is dat het alleen redelijk duur is. Het goedje heet rustyco ik weet niet of er meer mensen zijn die er van gehoord hebben maar het is het proberen waard want binnen 30 minuten is het meeste roest en aanslag verdwenen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik hoor graag wat, of het positief is of negatief maakt niet uit want we zijn hier om van mekaar te leren en informatie uit te delen. ik voeg wat foto's toe groeten, peter
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 04 apr 2014, 22:12 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
 Re: metalenl ontroester
als het roest oplost zal het op zuur basis zijn. en dat is funest voor je vondst. je haalt wel de oppervlakkige roest weg, maar deze zal later alsnog gaan bloeden. omdat je ijzer niet ontzout hebt. tevens als je het ijzer niet neutraliseerd met alkalische middelen zal het zuur doorwerken. er is maar één goede manier om ijzer te reinigen en te conserveren. drogen mechanish reinigen ontzouten conserveren met tanine of .......(andere ben ik even kwijt)
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 08 apr 2014, 19:21 |
|
 |
|
Hans1971
|
pinkeltje schreef: als het roest oplost zal het op zuur basis zijn. en dat is funest voor je vondst. je haalt wel de oppervlakkige roest weg, maar deze zal later alsnog gaan bloeden. omdat je ijzer niet ontzout hebt. tevens als je het ijzer niet neutraliseerd met alkalische middelen zal het zuur doorwerken. er is maar één goede manier om ijzer te reinigen en te conserveren. drogen mechanish reinigen ontzouten conserveren met tanine of .......(andere ben ik even kwijt) paraloid bedoel je Harry?
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 08 apr 2014, 20:34 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4136 Woonplaats: Breukelen
|
En dan in de wax 
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 08 apr 2014, 20:51 |
|
 |
|
bikernico
|
We gebruiken voor het ontroesten van een tank van een motorfiets oxaalzuur( in verdunde vorm ontweringswater) Het werkt goed, heb nog niet gebruikt op ijzeren vondsten. Maar misschien iemand op het forum wel ? gr Nico
|
| 09 apr 2014, 09:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
pinkeltje schreef: als het roest oplost zal het op zuur basis zijn. en dat is funest voor je vondst. je haalt wel de oppervlakkige roest weg, maar deze zal later alsnog gaan bloeden. omdat je ijzer niet ontzout hebt. tevens als je het ijzer niet neutraliseerd met alkalische middelen zal het zuur doorwerken. er is maar één goede manier om ijzer te reinigen en te conserveren. drogen mechanish reinigen ontzouten conserveren met tanine of .......(andere ben ik even kwijt) andere ben ik even kwijt)[/quote JA JE WORD OOK AL EEN DAG JE OUDER
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 apr 2014, 17:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|