|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:21
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
brooche schoonmaken/restaureren
| Auteur |
Bericht |
|
de munte
|
 brooche schoonmaken/restaureren
Afgelopen vrijdag een brooche van zilver gevonden belegt met kleine paarse steentjes????, heb nog moeite met foto's maken, denk dat ik foto's van m'n gevonden spulletjes buiten moet gaan maken, heb deze brooche hier ook nog niet op het forum geplaatst.
Maargoed , zilveren muntjes leg ik in de zilverdip en dat werkt prima. Maar een brooche? lijkt me niet echt ok wanneer er in een brouche steentjes of glas of iets dergerlijks zit om dat in de zilverdip te leggen.
Wat vinden jullie eigenlijk van te werk gaan met een zilverpoets doek?
Verder liggen 3 van de 11 steentjes los, kan ze er wel in plaatsen , waar kun je zoiets laten restaureren? of is dat zelf te doen? achterkant van de steenjes zit een laagje van een metaalsoort.
Groetjes ,
de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 04 nov 2014, 00:59 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
 Re: brooche schoonmaken/restaureren
Het enigte wat ik gebruik bij zilver is maagzout..Meer niet. Beetje maagzout o de vingers, beetje bevochtigen en voorzichtig wrijven. Zo komt alleen de reliefs naar boven en het diepe blijft wat donkerder. Dus mooier en niet nieuw.........
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 13 nov 2014, 23:07 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|