|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:16
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Schoonmaken zonder verf eraf te halen
| Auteur |
Bericht |
|
markv13
Geregistreerd: 02 aug 2013, 16:28 Berichten: 112 Woonplaats: Den Bosch
|
 Schoonmaken zonder verf eraf te halen
hallo,
ik heb laatst een bronzen beschermkap van een granaat gevonden. Hierop zag ik nog wat letters en/of cijfers onder het vuil zitten dat er tegen zit. Het vuil is zand en klei dat hard geworden is, en ik krijg het er bijna niet af. Bij normale kogelhulzen heb ik wel eens cola gebruikt, en het er daarna met een schuurspons afgeschraapt. Nou is mijn vraag: hoe krijg is dat hard geworden zand er af zonder de verf er af te halen?
|
| 03 aug 2013, 17:53 |
|
 |
|
pokejan
Geregistreerd: 07 aug 2012, 17:28 Berichten: 34 Woonplaats: Friesland
|
 Re: Schoonmaken zonder verf eraf te halen
misschien water
|
| 03 aug 2013, 20:03 |
|
 |
|
markv13
|
Ik kan het er niet afspoelen met water. Ik ben bang dat ik met een schuursponsje de verf eraf haal.
|
| 03 aug 2013, 20:22 |
|
 |
|
gelukzoeker
|
Goed laten weken in water en er zachtjes met belijd met je vingers over heen wrijven en hoe dichter bij de verf hoe voorzichtiger je moet wrijven 
|
| 04 aug 2013, 22:14 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
markv13 schreef: hallo,
ik heb laatst een bronzen beschermkap van een granaat gevonden. Hierop zag ik nog wat letters en/of cijfers onder het vuil zitten dat er tegen zit. Het vuil is zand en klei dat hard geworden is, en ik krijg het er bijna niet af. Bij normale kogelhulzen heb ik wel eens cola gebruikt, en het er daarna met een schuurspons afgeschraapt. Nou is mijn vraag: hoe krijg is dat hard geworden zand er af zonder de verf er af te halen? insmeren met zuurvrije Vaseline , en een dag of twee laten weken dat maakt de klei zacht gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 05 aug 2013, 20:24 |
|
 |
|
markv13
|
Dank jullie wel voor de tips! Ik ga het snel proberen :)
|
| 05 aug 2013, 22:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|