|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:16
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Hoe maken jullie tinnen lepels schoon?
| Auteur |
Bericht |
|
Pulletje
|
 Hoe maken jullie tinnen lepels schoon?
Hallo,
Maken jullie oude tinnen lepels schoon met vaseline of met iets anders? (of laten jullie de lepel meestal zoals ze zijn)
mvg Pul
|
| 20 dec 2013, 21:06 |
|
 |
|
Axel
|
 Re: Hoe maken jullie tinnen lepels schoon?
Hallo Pulletje, als het gaat om deze lepel die je gevonden hebt viewtopic.php?f=110&t=54207Dan zou ik alleen afspoelen, goed droogmaken en weinig meer aan doen,, wellicht wat vet smeren. Maarre,, de lepel is al redelijk ver heen zeg maar,, rot en tinpest. In de Zaanstreek ga je zeker wel een betere vinden die perfect van kwaliteit is,,,, er liggen daar meer lepels dan je lief is.
_________________ Mvg Axel
|
| 21 dec 2013, 00:35 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Goed afwassen en schrobben met afwasmiddel, en goed naspoelen. Als dit niet helpt, afkoken in huishoudsoda met water. 10 tal minuten koken, desgewenst herhalen. Goed afspoelen. Terug patina aanbrengen, met schoensmeer of chineese inkt. Goed opwrijven met een oude T-shirt. Klaar voor in de vitrine.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 21 dec 2013, 10:16 |
|
 |
|
Pulletje
|
@Axel; Hij is iets minder slecht als ie op de foto lijkt overigens. Maar perfect...nee, dat niet. Dit is overigens pas mijn twee hele lepel, al zoek ik pas een tweetal maanden.
|
| 21 dec 2013, 11:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|