|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:59
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Krijg mijn rijders niet schoon
| Auteur |
Bericht |
|
Archief1
|
 Krijg mijn rijders niet schoon
Hallo
We hebben al een tijd een mooie akker en heb daar top munten vanaf maar heb een probleem. Ik krijg de rijders niet schoon,er is veel over te vinden heb ik wel gelezen maar omdat dit om oude munten gaat wil ik het niet verknoeien. Dus heb ik hier bij een nieuwe topic gemaakt waar dan alleen tip over hoe je het beste de rijderschelling kunt schoon maken.
Ik hoor het graag.
M.V.G
Chiel78
ps: Ik krijg de foto niet op 100 kib
Laatst bijgewerkt door Archief1 op 20 aug 2013, 13:07, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 20 aug 2013, 11:39 |
|
 |
|
timmes
|
 Re: Krijg mijn rijders niet schoon
Chiel misschien moet je even een foto van de rijders plaatsen, de mijne had ook een hardnekkige laag erop. maar ik deed hem in citroenzuur daarna opwrijven met zuiveringszout, net zolang door totdat de korst eraf was. en ziet er prachtig uit nu. 
|
| 20 aug 2013, 11:48 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Wat je kunt proberen is het volgende, neem een stukje aluminium folie gebruik de glanzende kant. Spuw op je munt aan beide zijden munt in de folie en tussen duim en wijsvinger houden word redelijk warm tijdje laten gaan en met doekje opwrijven. Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 20 aug 2013, 12:22 |
|
 |
|
sjoho
|
Goede tip Herman, wil bog wel ff benadrukken dat je dan niet moet gaan wrijven met de folie over de munt. Ik reinig mijn zilver ook vaak op deze manier. 
|
| 20 aug 2013, 15:59 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Zie mijn opgekuiste versie schellingen. Aluminiumfolie, munt erin, soeplepel huishoudsoda erbij. Dichtplooien, 10 min in kokend water. Afspoelen met zeepwater en tandenborstel. Klaar ! ! !
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 20 aug 2013, 17:22 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Die zijn verzilvert dacht ik toch(koperen kern) dus uitkijken met citroenzuur, 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 20 aug 2013, 17:46 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
Chiel zijn die rijders net zo als de rest van de "drek"munten van de akkers . dus dikke zwarte koek.
de piepers moeten even weten dat deze munten uit de Groningse grond komen, en die zijn allen smerig van de dikke zwarte koek.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 20 aug 2013, 17:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja ik heb er ook 1 die is bijna niet sch oon te krijgen
soda niet zuur niet stroom moet ik nog gaan doen
\was voor mijn de eerste 6 struirstuk die ik niet schoon kreeg
zat dik in de kost zuur deen niks 10 keer in de soda mondjes maat doen onder de microsoop uren er aan bezeg geweest wel leuk hoor de krst is er af maar hij is zwart paar keer weer in de soda en maag zout heel lang zaam word hij schoon
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 aug 2013, 19:06 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Na het schoonmaken twee potjes munt conserveer kopen. Van Lindler Daar doe je de rest van je leven mee. munt met demi water afspoelen goed droog maken Opwrijven en niet meer met je vingers aanraken. Met een pincet in conserveer dopen ,uit laten lekken drogen en opwrijven Klaar is kees. Wil je terug naar de onbeschermde munt in potje twee dopen Met doekje afwrijven en je munt is weer in originele staat. Dit is op basis van siliconen en werkt perfect ook voor Andere soorten metaal. Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 20 aug 2013, 19:17 |
|
 |
|
Archief1
|
[quote="pinkeltje"]Chiel zijn die rijders net zo als de rest van de "drek"munten van de akkers . dus dikke zwarte koek. de piepers moeten even weten dat deze munten uit de Groningse grond komen, en die zijn allen smerig van de dikke zwarte koek.[/quote] Hoi. Ja de munten komen uit de provincie Groningen zit zware koek op.Citroenzuur ben ik niet gek op met deze munten worden namelijk rood,kopergehalte dus. Heb ook met soda gewerkt maar ja de ene munt wil wel de andere weer niet. 
|
| 16 mei 2014, 08:18 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|