|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
schoonmaken met glycerine
| Auteur |
Bericht |
|
Andrew1981
Geregistreerd: 25 okt 2013, 18:11 Berichten: 348 Woonplaats: Brabo
|
 schoonmaken met glycerine
Hallo,
Lees over dat je bronze, koper en messing munten goed schoon kunt maken in een mixje van 10 delen soda, 4 delen glycerine en 100 delen demi water.
Nu heb ik dat gemaakt maar kan nergens vinden hoelang dat je de munten er in moet laten liggen? Kun je het zien wanneer ze eruit moeten?
Gr
_________________ Probeer de grond te doordringen met mijn XP Deus en mijn Nokta fors core
|
| 09 nov 2013, 11:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: schoonmaken met glycerine
tot het los laat kan weken duren en dan met een hout prikkertje kan ook zijn dat het helemaal niet lukt kijk hier is bij viewforum.php?f=170
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 nov 2013, 12:12 |
|
 |
|
Andrew1981
Geregistreerd: 25 okt 2013, 18:11 Berichten: 348 Woonplaats: Brabo
|
Meteen geleerd dat je niet alles moet doen wat je op inet leest.
Maar ja zodoende leert men.
Koken in soda water werkt goed voor de grove vuil eraf te krijgen. De bovenstaande oplossing werkt goed voor het hardnekkige vastzittende vuil met geduld.
Maar schoonmaakazijn met zout ben ik achter gekomen dat het dodelijk is. Wat eerst nog redelijk leesbaar was is nu dus gewoon verdwenen. Zonde van de munt. Dus zal in de toekomst alleen nog met logen werken en niet met zuren...
_________________ Probeer de grond te doordringen met mijn XP Deus en mijn Nokta fors core
|
| 09 nov 2013, 14:35 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi Andrew
ook logen zijn niet goed,gewoon in de week zetten in zuur vrije vaseline
na een tijdje schoon maken met een saté stokje,of een kippe botje