|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 11:59
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Schoonmaken pseudo munt fibula
| Auteur |
Bericht |
|
camille
|
 Schoonmaken pseudo munt fibula
Dit weekend deze pseudo munt fibula gered. Ik krijg te horen dat de vondst schoner kan waardoor de buste beter zichtbaar wordt. Maar hoe? Het ouderwetse pielen met sate stokjes en vaseline is blijkbaar omstreden. Edje (Viros)vertelde me in Engeland dat vaseline vermeden moet worden omdat het stof zou aantrekken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er over gezegd gaat worden. Dat renaissance wax (gisteren besteld) een goed product is om de vondst uiteindelijk te conserveren is duidelijk. Dank voor de input Groet, Camille.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 27 jan 2016, 20:48 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Schoonmaken pseudo munt fibula
Ik gebruik geen (zuurvrije) vaseline meer, tenzij op ijzeren voorwerpen. Olijfolie en citroenzuur, horen thuis in de keuken. Ik gebruik een messing borsteltje, om mee te reinigen. Renaissance wax gebruik ik na de reiniging, een goed product, die ook in musea word gebruikt. Best eens een pb naar Bubba, die is daar verdomd meer van op de hoogte. Als je het hem mooi vraagt, doet hij het misschien wel voor jou. Alvast succes, met het reinigen van deze topper !
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 27 jan 2016, 20:56 |
|
 |
|
camille
|
 Re: Schoonmaken pseudo munt fibula
Dank je de Spyte, Ik heb Johan een bericht verzonden. Reinigen met een koperborstel raad hij af. Een deskundige opknap beurt is aan te raden zegt hij. Hopelijk heeft 'de tovenaar' zin en tijd om de muntfibula onder handen te nemen.
Groet, Camille.
|
| 08 feb 2016, 15:20 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|