|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:26
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Chillbert
|
 Vlekken in Duitse vlag.
Heeft iemand en idee hoe ik vlekken uit een duitse vlag kan halen? Ik heb geen flauw benul wat voor vlekken het zijn maar ik vermoed dat het vochtvlekken zijn. Alvast bedankt.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 jul 2025, 10:23 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
 Re: Vlekken in Duitse vlag.
Gewoon in de wasmachine toch Adri
|
| 25 jul 2025, 11:05 |
|
 |
|
aardappeleter
|
Informeren bij een stomerij in de buurt
_________________ Vindt ze, voordat een ander het doet!
|
| 25 jul 2025, 11:08 |
|
 |
|
strix
|
Mijn advies is om em na het wassen buiten niet aan de waslijn te hangen. Persoonlijk zou ik mij schamen als ik deze vlag in bezit had, maar ieder z'n ding.
HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 25 jul 2025, 11:37 |
|
 |
|
Roelie
|
Ik vind zo'n vlag als ie er een beetje besmeurd en viezig uitziet wel veel beter tot zijn recht komen. De vlag dekt dan wat beter de lading.
|
| 25 jul 2025, 12:48 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
strix schreef: Mijn advies is om em na het wassen buiten niet aan de waslijn te hangen. Persoonlijk zou ik mij schamen als ik deze vlag in bezit had, maar ieder z'n ding.
HG, Kees. ben het niet eens met je stelling, het is een stukje puur geschiedenis en daar gaat het uiteindelijk om, het moet door verteld worden. weet je hoeveel mensen "de Hollander" heeft vermoord in Indonesië en met de slavernij als je nou een Duits embleem vind met je metaaldetector, wat doe je dan ermee ??? gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 25 jul 2025, 14:51 |
|
 |
|
Roelie
|
Daar heb je een punt Chris, maar evengoed heeft @strix deels gelijk, beter niet aan de waslijn hangen tenzij de buurt niet kan meegenieten. 
|
| 25 jul 2025, 15:01 |
|
 |
|
strix
|
Coinhunter Chris schreef: strix schreef: Mijn advies is om em na het wassen buiten niet aan de waslijn te hangen. Persoonlijk zou ik mij schamen als ik deze vlag in bezit had, maar ieder z'n ding.
HG, Kees. ben het niet eens met je stelling, het is een stukje puur geschiedenis en daar gaat het uiteindelijk om, het moet door verteld worden. weet je hoeveel mensen "de Hollander" heeft vermoord in Indonesië en met de slavernij als je nou een Duits embleem vind met je metaaldetector, wat doe je dan ermee ??? gr Chris  Het is mijn gevoel erbij, Chris. Uiteraard respecteer ik Chillbert dat hij deze in zijn verzameling heeft. Deze vlag (en het systeem erachter) verheerlijken is natuurlijk een ander verhaal. HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 25 jul 2025, 16:16 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
strix schreef: Mijn advies is om em na het wassen buiten niet aan de waslijn te hangen. Groeten, Trash 
|
| 25 jul 2025, 16:25 |
|
 |
|
Chillbert
|
Bedankt voor de reacties, ik heb deze vlag in een badje met biotex gedaan. Ik was bang dat het rode gedeelte ging afgeven maar dat is niet gebeurd. De vlek is helaas niet weg gegaan maar ik vind het wel prima zo. Ik verzamel al heel wat jaartjes duits ww2 spul maar puur uit interesse en niet om het te verheerlijken. Deze vlag is een "vet bring back" en ik heb deze gekocht van de kleinzoon van een militair die deze vlag heeft meegenomen uit Duitsland in 1944.
|
| 26 jul 2025, 10:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dat moet Duits bier zijn Mijn advies is om em na het wassen buiten niet aan de waslijn te hangen zou ik ook niet doen word zo gepikt succes met de vlag en met je verzameling 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 jul 2025, 11:14 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Probeer eens baking soda maak een thee doek nat leg op vlakke ondergrond leg de plek met vlek er op ligt vochtig maken en strooi er baking soda op dek af met vel bak papier lekker laten liggen af en toe wellicht even vochtig maken met planten spuit .
Mooie vlag met toch enige historische waarde .
Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 26 jul 2025, 11:48 |
|
 |
|
Chris1989
|
Niks aan doen, waarde word vaak alleen maar minder.
|
| 26 jul 2025, 17:48 |
|
 |
|
Hoth
|
Een Duitse vlag is niet een vlag....want je hebt ze als zgn. Hausfahne, die aan een gebouw hing, en een die militair werd gebruikt, denk hierbij aan een vlag die op een tank gelegd werd, zodat de Luftwaffe geen eigen tanks zo bombarderen. Kan je de vlag eens opmeten? En dan de vlek...NIETS aan doen. Zoals gezegd verminderd dat de waarde aanzienlijk.
Ook ben ik benieuwd of er oogjes in zitten, of een soort van ophangkoord.
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 26 jul 2025, 18:09 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|