|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 01:36
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
robbie
Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:43 Berichten: 176 Woonplaats: amersfoort
|
 8 stuiverstuk Groningen
Deze heb ik eergisteren gevonden. Hoe meer ik hem schoonmaak, hoe slechter hij wordt. Dus als er nog tips zijn?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 jul 2008, 18:57 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 Re: 8 stuiverstuk Groningen
ha ROBBIE waarschijnlijk bedoel jij een 6 stuiverstuk als hij met schoonmaken steeds slechter word ,kan het zijn dat het een valse is (speculatie) andere redenen kan ik niet bedenken (of je moet aan het dremelen zijn ) gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 01 jul 2008, 19:00 |
|
 |
|
robbie
Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:43 Berichten: 176 Woonplaats: amersfoort
|
Nee, het is een dubbele Flabbe ter waarde van 8 stuivers volgens mijn catalogus. Het probleem is dat bij het schoonmaken, steeds meer van die rode plekken verschijnen in het zilver. Ik trok hem helemaal zwart uit de grond.
|
| 01 jul 2008, 19:02 |
|
 |
|
bubba
|
robbie schreef: Nee, het is een dubbele Flabbe ter waarde van 8 stuivers volgens mijn catalogus. Het probleem is dat bij het schoonmaken, steeds meer van die rode plekken verschijnen in het zilver. Ik trok hem helemaal zwart uit de grond. oh o.k een dubbele flabbe maar euh hoe maak jij hem schoon dan de rode vlekken lijken mij van het koper wat naarbuiten komt gr bubba 
|
| 01 jul 2008, 19:12 |
|
 |
|
Defixio
|
Als ie zilver is moet ie gewoon in citroensap schoon worden... Altijd leuk om te vinden die plakken. Ik vind ze te weinig...
|
| 01 jul 2008, 19:45 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Helemaal met Bubba eens waarschijnlijk een slecht gehalte zilver dus stoppen met reinigen anders hou je er een hele lelijke munt aan over.
Die rode plekken is idd het koper wat naar boven komt.
Gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 01 jul 2008, 19:47 |
|
 |
|
Defixio
|
Geplateerde munt dus? Ik ben er nog steeds niet uit of dat vervalste of gewone munten zijn...
|
| 01 jul 2008, 19:55 |
|
 |
|
bubba
|
Defixio schreef: Geplateerde munt dus? Ik ben er nog steeds niet uit of dat vervalste of gewone munten zijn... niet geplatteerd , maar een laag zilvergehalte als een munt in de bodem ligt ,kan het koper er uit vloeien (beetje bij beetje) ook electrolyse kan het koper uit de munt trekken ,als je het TE lang doet nu is nog steeds de vraag ,,hoe is ROBBIE de munt aan het reinigen gr bubba 
|
| 01 jul 2008, 19:58 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Nee dat denk ik nie heb het zelf ook wel eens aan de hand gehad .
voor zover als ik weet werden deze ( ook schellingen ) van een laag zilver gehalte geslagen .
gr . niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 01 jul 2008, 20:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|