|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:28
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Mijn ogen ,bij het reinigen en restaureren
| Auteur |
Bericht |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Mijn ogen ,bij het reinigen en restaureren
Hoi allemaal,..
Je kan je wel voorstellen dat het reiniggen en restaureren zonder behulp van een microscoop niet gaat,..hier zijn mijn helpende tweede ogen,
De witte is een Olympus SD 30,en die andere is een Olympus VB 601 die linkse kost in de gulden tijd 30 gulden op een rommel markt,..ik doe eronder frezen ik wil die sd 30 niet verprutsen,..
ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
grt bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 10 jul 2008, 20:20 |
|
 |
|
Bertoninus
|
 Re: Mijn ogen ,bij het reiniggen en restaureren
Hier een foto van de kijk afdeling
maar wel van een jaar of 12 geleden, nu hangen er al een stuk of 6 dremels
kijk naar de afzuiging,..boven het voorwerp en nu gaat de afzuiging ook door het werkblad
die grote microscoop wat je op de foto ziet is een Rus,..die is alweer weg,hij was niets waard
sorrie voor de slechte foto het is een foto van een foto,..helaas
grt Bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 jul 2008, 20:40 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Mijn ogen ,bij het reinigen en restaureren
hoi @ bert,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, klasse kerel,dit moet je wel hebben als je piepkleine dingentjes moet maken maar je moet effen wennen ,je handen moeten door je ogen gestuurd worden en dat is in het begin niet makkelijk grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 jul 2008, 20:45 |
|
 |
|
dagobert
|
Je heb het mooi voor elkaar Bert. Ben best wel een beetje jaloers op je apparatuur.
Dagobert
|
| 10 jul 2008, 21:00 |
|
 |
|
Bertoninus
|
dagobert schreef: Je heb het mooi voor elkaar Bert. Ben best wel een beetje jaloers op je apparatuur. Dagobert Hoi Gerard,.. dat is voor jou toch geen probleem,..met zoveel geld,..je heet niet voor niets Dagodukkie grapje kerel,..je kan de spullen wel hebben Gerard, je moet er ook nog mee om kunnen gaan groet Bert
|
| 10 jul 2008, 21:10 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Dat ziet er goed uit Bert Kon ik er maar mee werken dan kwam ik 's nachts alles bij je weghalen Er lijkt mij een klein fortuin te staan bedankt voor het plaatsen grtn oct
|
| 10 jul 2008, 21:25 |
|
 |
|
woesel
|
Dat ziet er goed uit bert. Ik kan er een klein beetje jaloers op zijn Ik ben wel nieuwsgierig naar dat afzuigsysteem van jou ,want de vele voorwerpen die ik thuis of bij mijn oud werkgever reinig of conserveer dat is bij mij niet meer dan het raam open En nog een vraagje welke slijpstenen voor de dremel adviseer jij eigenlijk (bij roestige stukken ijzer) en wat is je leverancier Labshop Twello?
|
| 10 jul 2008, 21:35 |
|
 |
|
Defixio
|
Doe je ook ooglaseren en tietenliften?
|
| 10 jul 2008, 21:44 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hoi Bert,
Die werkplaats ziet er inderdaad prachtig uit!!! Ik ben dan niet zo jaloers maar dat komt omdat ik 2 linkse handen heb!!!!!
Emmelie heeft mij ook eens (2 jaar geleden) een dremel met 40-delig weet ik wat set gekocht. Hij ligt nu nog in de doos. (Nooit uit de doos geweest). Maar ik zal hem zeker eens gaan gebruiken.
Groeten,
John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 10 jul 2008, 21:50 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dit is de waren vakman
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 jul 2008, 23:16 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Jvlivs schreef: Hoi Bert,
Die werkplaats ziet er inderdaad prachtig uit!!! Ik ben dan niet zo jaloers maar dat komt omdat ik 2 linkse handen heb!!!!!
Emmelie heeft mij ook eens (2 jaar geleden) een dremel met 40-delig weet ik wat set gekocht. Hij ligt nu nog in de doos. (Nooit uit de doos geweest). Maar ik zal hem zeker eens gaan gebruiken.
Groeten,
John. Hoi Julius, Wil je ons even waarschuwen als je met die dremel gaat beginnen ach waarschuwen hoeft eigelijk niet dan gaat hier in Limburg gewoon het bom alarn af hahaha grt Bert
|
| 11 jul 2008, 09:31 |
|
 |
|
Bertoninus
|
woesel schreef: Dat ziet er goed uit bert. Ik kan er een klein beetje jaloers op zijn Ik ben wel nieuwsgierig naar dat afzuigsysteem van jou ,want de vele voorwerpen die ik thuis of bij mijn oud werkgever reinig of conserveer dat is bij mij niet meer dan het raam open En nog een vraagje welke slijpstenen voor de dremel adviseer jij eigenlijk (bij roestige stukken ijzer) en wat is je leverancier Labshop Twello? Hoi Woesel, roestig ijzer word in een coveuze behandeld ,je kent het wel een kast met een glazen deksel 2 gaten er in met handschoenen van 70 cm,..een dremel op lucht,afzuiging op de kast,bij hardnekkig materiaal word het gezandstraald,bij nog hardnekigger materiaal gestaalstraal, dus het is niet altijd slijpen,..hangt van het voorwerp af en zijn conditie. Ja wat voor slijpstenen,..persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar zachte stenen,als ik slijpen moet,..leveransier,..waar het goedkoop is,..dat kan wisselen,..mijn beste leveransier is de tandarts (tip) daar krijg ik hele bakken van. grt bert
|
| 11 jul 2008, 09:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|