|
|
Het is nu 20 apr 2026, 03:38
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Restauratie trechterhalsbeker
| Auteur |
Bericht |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7595 Woonplaats: Deventer
|
 Restauratie trechterhalsbeker
Nog een vraagje. Ik ben in het bezit van een mooie trechterhals beker(met mooie medaillons) maar deze is niet compleet. Ik wou deze laten restaureren(denk ik wel de moeite waard),komt er ook iemand op het forumfeest die dat kan of wil doen. gr Peter
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 22 okt 2009, 00:09 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Restaureren
Hey Peter,
Je zou een hals op de kop moeten tikken. Daarna is het slijpen met een dremel zodat het zo goed als passend is. En daarna de gaatjes en scheuren op vullen. Kun je in principe zelf ook doen. Maar ik zou eerst gaan oefenen op een ander voorwerp.
Dagobert
|
| 22 okt 2009, 00:38 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi allemaal,.
Zo makkelijk gaat dat niet Gerard,.
als je nu aan de bovenzijde een scherf hebt die laat zien hoe hoog deze beker is is het een koud kunstje,..heb je geen scherf tot aan de bovenrand word het een moeilijke zaak,..of je moet ergens een hele beker weten staan voor de maat,..en die vind je zomaar niet,..je kan wel wat raak klooien maar dat is de bedoeling niet,..
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 22 okt 2009, 11:34 |
|
 |
|
Joop
|
Graag een betere titel voor dit onderwerp 
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 22 okt 2009, 13:55 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: Hoe kan ik deze restaureren
geregeld 
|
| 22 okt 2009, 14:31 |
|
 |
|
dagobert
|
peter schreef: Nog een vraagje. Ik ben in het bezit van een mooie trechterhals beker(met mooie medaillons) maar deze is niet compleet. Ik wou deze laten restaureren(denk ik wel de moeite waard),komt er ook iemand op het forumfeest die dat kan of wil doen. gr Peter Hey Peter, In Amsterdam(weet helaas het adres niet)( Zou ik wel kunnen achterhalen voor je). Zit een winkel die bodemvondsten verkoopt. Ook kun je er terecht voor onderdelen(ik zeg het maar zo). Dit doet hij omdat er veel gerestaureerd moet worden. Een hals voor jou kruik zou die man misschien ook wel hebben liggen? Als je de hals hebt,kun je verder. Je kan hem ook zonder hals laten restaureren maar dit kost meer werk en tijd. En jou vraag was of het de moeite waard was om hem te restaureren? Ja,dat is in dit geval zeker de moeite waard!! Dagobert Heb je foto ook iets groter gemaakt. Hij is super!!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 okt 2009, 14:33 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
 Re: Restauratie trechterhalsbeker
ha Peter ik weet misschien wel iemand die dit kan gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 22 okt 2009, 21:22 |
|
 |
|
thijs
|
mooi dingetie hoor maar wat is het eigelijk een soort fles?
|
| 22 okt 2009, 22:00 |
|
 |
|
bennie
|
thijs schreef: mooi dingetie hoor maar wat is het eigelijk een soort fles? Denk een jeneverfles uit 2006 Thijs Zonder gekheid, deze siegburg is zeker de moeite waard van restaureren maar zoals jullie zeggen van een hals erop is kort door de bocht want die krengen zijn niet maatvast. Voor Thijs, siegburg trechterbekerkan uit 15/16e eeuw. En wel een hele mooie trouwens 
|
| 23 okt 2009, 16:44 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7595 Woonplaats: Deventer
|
bubba schreef: ha Peter ik weet misschien wel iemand die dit kan gr bubba  Nou,als je me hiermee kan helpen graaaag Ik hoor het wel van je,of ik spreek je op het forumfeest dan neem ik m wel mee. gr Peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 23 okt 2009, 17:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja in amesterdam zit er ook 1 je heb pieter wel is vertelt aan me
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 okt 2009, 18:53 |
|
 |
|
bennie
|
Heb ooit iemand gemaild voor exact zo 1 hals te restaureren van een siegburg en die vroeg 350 eurie 
|
| 23 okt 2009, 21:35 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Ik ken ook een héél goede restaurateur dus dat moet altijd goed komen met deze topper  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 23 okt 2009, 21:44 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
ha Peter nou genoeg mensen die een restaurateur kennen dus.... neem maar mee naar het feest ,das altijd mooi om te zien gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 23 okt 2009, 21:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|