|
|
Het is nu 04 maart 2026, 21:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
 PATINEREN
goede avond allemaal,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, vond gisteren deze munt van Nerokijk eens naar de patina,,,,het is gedeeltelijk weg maar de munt is niet sleets en er zit een haarscherp portret en revers op,je ziet zelfst de haren en de legende nog op de munt. dus mijn ingeving is dat ik de nog aanwezige brokkelige patina verwijder en nieuwe aan te brengen. kijk zelf maar eens,ik hoor graag enige tips of reactie's hier op grt coinhunter chris-kerkrade 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 05 mei 2008, 23:54 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: PATINEREN
Hallo Chris
Ik heb jou munt eens bekeken en het is geen gemakkelijke kerel
probeer maar iets zo is met ook niks probeer maar eens met herpatineren zo als je dat voorheen deed als je de munt uit de damp haalt moet je hem wel afvegen met een doekje en dan laten drogen
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 06 mei 2008, 11:42 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi @ bert,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, is natuurlijk jammer bij zo,n prachtige munt ,om hen zo te laten ik zal hem in ammoniak leggen om de bestaande patina op te lossen ,zodat ik een blanke munt krijg. grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 06 mei 2008, 12:07 |
|
 |
|
Joop
|
Ben benieuwd naar het resultaat. Een 2000 jaar oude patina zal je wel nooit kunnen namaken.... 
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 06 mei 2008, 12:20 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo chris
dat zou ik niet doen kerel die besaande patin is goed
die plekken waar geen patina zit die moet je hebben
dan is hij al 100 X mooier als het je niet bevalt kun je het nog altijd doen
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 06 mei 2008, 12:24 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
he beste mensen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, schrik niet ik had de munt een lik vaseline gegeven en laten liggen,een uur daarna wreef ik met een doekje er over en weg patina,ik had ook al groenen vingers toen ik hem vond,ze geven af. dat komt omdat de munt al een aantal jaren boven aan het oppervlak heeft gelegen en patina oplost als sneeuw voor de zon,zo snel ook weer niet,maar op een of andere reden lost de patina gewoon op grt chris 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 mei 2008, 00:32 |
|
 |
|
Joop
|
Ik denk doordat de munt lekker droog is geworden in al die jaren dat de patina makkelijk los komt van de munt Chris....
Ga je hem nog herpatineren?
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 07 mei 2008, 07:40 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi @ joop,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, grote gevolgen heeft het helaas als ze tev lang aan aardoppervlak blijven bengelen ik zal de laatste resten verwijder door hem in de ammoniak te leggen en dan nog een kijken hoe het oppervlak eruit ziet ik zal je op de hoogte houden door middel van foto's en uitleg grt chris 
|
| 07 mei 2008, 14:12 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hoi Chris,
Zonde van de patina, want de munt is werkelijk nog van een goede kwaliteit. Chris, is dit een as? Of een sestertius?
Jammer dat de rest patina af is gegaan, maar nu helpt inderdaad nog maar 1 ding: Opnieuw patineren.
Ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Succes en groeten,
John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 09 mei 2008, 22:32 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi @ jvlivs,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ja is zonde,maar helaas het zij zo heb alle resten verwijderddoor hem een nacht in ammoniak te leggen en daarna afgeborsteld met een harde kunstof borstel. en dan zal ik een van de komende dagen een poging wagen om nieuwe patina aan te brengen. Jvlivs schreef: Hoi Chris, Zonde van de patina, want de munt is werkelijk nog van een goede kwaliteit. Chris, is dit een as? Of een sestertius? John. hier in het kort wat info.het is een as,,,een Sestertius is van messing(geel koper) darom is Nero begonnen om de dupondius een stralenkroon te geven.de as en dupondius was even groot en dupondius was ook van messing en de as van rood koper.dus de munten waren te onderscheiden van kleur wat het was.hadden de as en dupondius jaren lang gecirculeerd kon men door verkleuring niet vaststellen om welke van beiden het nu was. grt chris 
|
| 09 mei 2008, 23:32 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Travis
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 dec 2010, 11:08 |
|
 |
|
de prakker
Geregistreerd: 18 mei 2008, 18:44 Berichten: 729 Woonplaats: voorhtuizen
|
Ondanks dat de patina weg is vind ik het een prachtige munt hoor. Moet je nagaan hoe hij is als je hem opnieuw gepatineerd heb.. Dan is het een eerste klas topmunt..  (pik omhoog) Gr. De prakker.
_________________ Http://www.houtworm-boktorbestrijding.nl[url][/url]
Http://www.jacht-outdoorkleding.nl[url][/url]
ALS HET NIET GAAT ZOALS HET MOET. DAN MOET HET MAAR ZOALS HET GAAT.
|
| 17 dec 2010, 14:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
de prakker schreef: Ondanks dat de patina weg is vind ik het een prachtige munt hoor. Moet je nagaan hoe hij is als je hem opnieuw gepatineerd heb.. Dan is het een eerste klas topmunt..  (pik omhoog) Gr. De prakker. pik om hoog dat is niet best 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 dec 2010, 16:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|