Logo
Het is nu 05 maart 2026, 14:54

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 heb er enorm ff de schijt aan 
Auteur Bericht
ERELID

Antwoord met een citaat
Bericht Re: heb er enorm ff de schijt aan
Het maakt ze geen donder meer uit tegenwoordig.
Sterkte man en laat je niet naaien he. Niet overal gelijk mee accoord gaan, alles op papier en het liefst gesprekken met iemand erbij want pas op met die piepeltjes.

groet
Cees

14 jan 2010, 12:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Lekker genieten van je uitkering..als het kan lekker zwart bijklussen en een beetje wiet op zolder.

14 jan 2010, 20:39

Antwoord met een citaat
Hoi Nico,

Toen ze 12 jaar geleden de fusies om grote mega scholen te creeren de zgn ROC hielden mijn collega's en ik al ons hart vast.

De leraar met passie werd ondergeschikt gemaakt aan de cijfertjes van de centen.

Als een afdeling niet rendabel is dan wordt deze meteen opgedoekt en afgedankt inclusief het personeel.

Ik weet het van diverse ROC en het is een landelijke trent.

Waar de directie's eens op moeten bezuinigen dat zijn de zgn managers en opleidings coordinatoren, die klauwen vol geld kosten wat altijd weer ten koste gaat van de gewone docent en niet te vergeten de leerlingen die dan weer de dupe worden.

Ik heb in mijn 17-jarige docenten loopbaan twee spreekwoorden onthouden en deze zijn.
1) Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven (dat menen de manargers over ons)

2) Managers zijn net zeemeeuwen: ze komen krijsend (schreeuwend) binnen,laten een hoop shit achter en voordat je het weet zijn ze weer vertrokken. (met hun zakken vol)

Nico ik leef ontzettend met je mee want dat stukje respect wat wij vragen, daar wordt gewoon geen rekening meegehouden we zijn een nummer geworden in een mega fabriek wat roc heet.

Nico heel veel sterkte in de komende tijd :10

Groetjes Paul :oo

14 jan 2010, 21:22
Profiel

Antwoord met een citaat
Potverdikkie, zoiets komt volgens mij behoorlijk rauw op je dak.
Hoop dat je gauw weer wat anders vindt, waar je wel gerespecteerd wordt.

14 jan 2010, 21:39
Profiel

Antwoord met een citaat
not schreef:
Hoi Nico.

Nare berichten in nare tijden man hou je rug recht en kom op voor je rechten !!!!!!!!!!!!!!!! zit op dit moment ook thuis na 11 jaar me uitgeslooft te hebben .

Jammer dat de vorst in de grond zit anders kon je effe lekker uitwaaien en zwaaien .

Hou je haaks en de groetjes Niels

Hoi Niels, ook klote dat je na 11 jaren gewoon aan de kant gezet wordt. Soms klopt er gewoon geen donder van :pol
Ja momenteel echt balen dat de vorst in de grond zit....... maar zit waarschijnlijk lang genoeg thuis om de dooi af te wachten.

groeten Nico

14 jan 2010, 22:26
Profiel

Antwoord met een citaat
Mat schreef:
Hoi Nico, mischien dat je met Gerd Leers dan wat kan gaan golfen, deze hebben ze ook aan de kant gezet.
Is inderdaad allemaal klote, maar je doet er niks aan.
Gr Mat

Dankje Mat :10
Ben niet zo goed in golfen maar misschien heeft hij wel connecties om een romeins akkertje te scoren in maasstricht :oooo

Gr Nico

14 jan 2010, 22:29
Profiel

Antwoord met een citaat
Ceesou schreef:
Het maakt ze geen donder meer uit tegenwoordig.
Sterkte man en laat je niet naaien he. Niet overal gelijk mee accoord gaan, alles op papier en het liefst gesprekken met iemand erbij want pas op met die piepeltjes.

groet
Cees

Dankje Cees :10
Heb nu mijn resteren dagen opgenomen, probeer dit weekend emotieloos een net bezwaarschrift te schrijven ook neem ik contact op met mijn recht bijstandsverzekering...
Ik sla me er door.

gr Nico

14 jan 2010, 22:32
Profiel

Antwoord met een citaat
Defixio schreef:
Lekker genieten van je uitkering..als het kan lekker zwart bijklussen en een beetje wiet op zolder.

Ga morgen de brommer maken van mijn zoon, hij is vast gelopen vandaag..... daarna schuif ik de indian in de schuur, tegen die tijd zal het wel dooi zijn :07
Van de plantjes heb ik al genoeg ellende gezien..... alleen voor thuis gebruik :oooo

gr Nico

14 jan 2010, 22:35
Profiel

Antwoord met een citaat
paul schreef:
Hoi Nico,

Toen ze 12 jaar geleden de fusies om grote mega scholen te creeren de zgn ROC hielden mijn collega's en ik al ons hart vast.

De leraar met passie werd ondergeschikt gemaakt aan de cijfertjes van de centen.

Als een afdeling niet rendabel is dan wordt deze meteen opgedoekt en afgedankt inclusief het personeel.

Ik weet het van diverse ROC en het is een landelijke trent.

Waar de directie's eens op moeten bezuinigen dat zijn de zgn managers en opleidings coordinatoren, die klauwen vol geld kosten wat altijd weer ten koste gaat van de gewone docent en niet te vergeten de leerlingen die dan weer de dupe worden.

Ik heb in mijn 17-jarige docenten loopbaan twee spreekwoorden onthouden en deze zijn.
1) Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven (dat menen de manargers over ons)

2) Managers zijn net zeemeeuwen: ze komen krijsend (schreeuwend) binnen,laten een hoop shit achter en voordat je het weet zijn ze weer vertrokken. (met hun zakken vol)

Nico ik leef ontzettend met je mee want dat stukje respect wat wij vragen, daar wordt gewoon geen rekening meegehouden we zijn een nummer geworden in een mega fabriek wat roc heet.

Nico heel veel sterkte in de komende tijd :10

Groetjes Paul :oo

Hoi Paul

Dat is lang geleden, is alles goed ?
Ik ben het helemaal eens met je betoog.
Binnen onze sector zitten nog 9 collega's in het zelfde schuitje. allemaal met een diensverband tussen de 15 en 23 jaar.
Er zou een reorganisatie plaatsvinden op basis van last in first out. alle later ingestroomde collega's zijn blijven zitten. ( ik respecteer mijn collega's en gun ze de baan) Maar zeg dan als schoolleiding we gooien de dure mannen er uit. Er is wel een geld potje om ons nu te betalen maar er is geen geld om de huidige 61 plusser uit te kopen, veel er van willen wel graag weg.
Een reden om een collega lager op de lijst binnen te houden was als hij exclusief zou zijn.
Heb meer dan 15 verschillende vakken op verschillende niveau's gegeven. Naar mijn onderwijs aktes werd niet gekeken omdat ik daar momenteel geen les in geef. Dit sucks :06
Binnen mijn afdeling stoppen er 2 in september, en dan denken ze dat ik weer net zo terug kom :pol
We zitten nu 2,5 jaar in een nieuw gebouw , meer dan 8000 leerlingen,
Leerlingen zijn er niet op vooruit gegaan,docenten zijn er niet op vooruit gegaan, de netto ruimte is te klein dus onmogelijke roosters, de energie kosten vielen veel hoger uit dan gepland, het open houden van de school kost zo veel dat helaas sinterklaas die jaren voor de kinderen enklein kinderen van het personeel op school kwam niet meer mocht komen.
Nee zo'n mooi grote glazenbak is status maar werkt voor geen meter.
En wij en onze collega's maar buffelen.
De laatste cao moest voor lasten verlichting zorgen, maar hij kan op meerdere manieren worden bekeken, we zijn nog nooit zo druk geweest.

De leerling is door dit alles de dupe, minder contacturen, meer zelfstandig werken ( zoek het maar uit) meer lesuitval ect ect.
Dit is niet alleen bij ons roc maar bijna in het hele mbo

Ik ben een sterke kerel en sla me er zeker doorheen maar ze kunnen nu allemaal ff de pot op

Groeten Nico

14 jan 2010, 22:58
Profiel
Antwoord met een citaat
zooooooh herkenbaar Paul..... zwijg me over ROC's........

te triest voor woorden!

14 jan 2010, 23:58

Antwoord met een citaat
t word er niet beter op overal

Minelab unox 800

16 jan 2010, 21:02
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Dit is mooi K@T NICO ik hoop dat je snel weer aan de slag kan,bij mij op t werk is het ook niet anders hoor!! ook al 4 man eruit gekickt.
Ben voor mn eigen job nog niet zo heel bang (werk zat) maar op andere afdelingen is het niet zo een vetpot,ik zie t wel.
Maar ik zie dat je net pas je Indian heb binnengezet (is dat niet een beetje laat na al die sneeuw :as ),ik rij zelf op een harley en die staat toch echt wel binnen met dit weer. :mrgreen:
gr Peter

16 jan 2010, 22:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Dankje Peter en Henri.

Peter, Indians kunnen wel tegen pekel :oooo
Grapje hij komt uit het bijschuurtje en gaat de garage in, maak hem klaar voor mijn zoon, kan die van het voorjaar lekker tuffen :07

groeten
Nico

17 jan 2010, 21:41
Profiel
Antwoord met een citaat
nou ik kan er een boek over schrijven...na 15 jaar in een museum hebben gewerkt...sta je in een keer op straat....en kijk maar hoe verder loopt

vertel me niks ......ik weet het

17 jan 2010, 21:44

Antwoord met een citaat
Hoi Leon

dat is helemaal kloten.
Het stomste is ik beur gewoon me centen, blijf gewoon in dienst maar zit in een mobiliteitspool en zal worden omgeschoold, bijgeschoold, krijg weer sollicitatie les enz enz brengt gewoon een stuk onzekerheid met zich mee.
Mijn collega's met een hoop taakuren moeten nu mijn lessen geven,2 gaan er in september uit en dan kan zeker weer op komen draven... ik ga nooit meer zo naar mijn werk als voor deze week,

gr Nico

17 jan 2010, 21:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2