peter schreef:
Wie heeft er ervaring mee,pakt zo een detector alleen maar grote voorwerpen op een grote diepte of pakt ie ook wel een denari op zeg eens 50 a 60 cm.
Ik wil er eens een huren voor op mn romeinse plekkie,maar heb geen enkele ervaring hierin.

Ik weet bijna zeker dat er nog een hoop van die zilveren romeinse rakkers moeten liggen.
gr Peter
Een diepzoeker is alleen bedoeld voor voorwerpen groter dat 10cm groot.
Onthoud wel dat het zoeken hiermee verboden is??? Je kan namelijk dieper als de ploegvoor. En in de wet staat dat het zoeken met een metaaldetector alleen toegestaan is mits hij niet dieper gaat als de ploegvoor/ploeg diepte.
Ga je dieper,....dat verstoor je de onderste lagen die later door archeologen onderzocht worden. Met andere woorden,.....graven naar is verboden volgens de wet.
Gericht zoeken naar is ook verboden maar word oogluikend toegestaan. Vele vondsten zullen dan ten ondergaan aan de zuren en de ploeg. Gelukkig word ons dit nog wel gegund. Al is er al op heel veel plekken een zoek verbod
Ik denk dat dit ook mede te danken is door mensen die met een diepzoeker op archeologische terreinen zoeken??
Denk er dus nog eens over na?? Klein spul vind je niet met een diep zoeker.
Dagobert