|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:45
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
sjoho
|
 ringslangen
de laatste tijd komen we regelmatig ringslangen tegen. hier op de foto lag een kleintje op de weg die ik zo bij de staart kon pakken. Mijn zoon kijkt er naar maar durfde 'm toch niet aan te raken. mooie beestjes zijn het.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 mei 2010, 22:20 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: ringslangen
Hey Sjoho, Prachtig man!!!! Helaas komen ze hier in Z-Limburg niet veel voor. Heb er eenmaal eentje in Vaals gezien. Verder een in Engeland, enkele in Utrecht en vele in Italie en Frankrijk gezien. Zijn prachtige dieren!!! Dreigen wel, maar mij heeft er nog nooit een gebeten. Ook ik pakte ze wel eens op als ze op straat kropen. Vele groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 25 mei 2010, 22:24 |
|
 |
|
dagobert
|
Ik zoek in de zomer wel eens in het water en ga dan naar de maarseveense plassen. Het water is daar super helder, en zo ie zo een mooi natuurgebied. Ben je daar lekker in het water aan het zoeken. Zwemt er ineens een ringslang voor je langs! Je schrikt je helemaal kapot!! Gelukkig doen die beestje helemaal niets. En zwemmen gewoon van je weg omdat ze zelf schuw zijn.
Het gaat volgens mij steeds beter met deze slangen in Nederland??
Dagobert
|
| 25 mei 2010, 22:29 |
|
 |
|
sjoho
|
zag ze hier ook bijna nooit, maar de laatste twee a drie weken erg veel. op een bepaald stuk moet ik voorzichtig rijden omdat ze op de weg liggen te zonnen. bij deze slang hebben we er eerst een paar minuten achter gestaan. de slang probeerde met de tong te detecteren wat er in de buurt was. het bij de staart pakken was geen pesten, maar vooral bedoeld om de slang van de weg af te krijgen...
|
| 25 mei 2010, 22:32 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 27 mei 2010, 15:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert schreef: Ik zoek in de zomer wel eens in het water en ga dan naar de maarseveense plassen. Het water is daar super helder, en zo ie zo een mooi natuurgebied. Ben je daar lekker in het water aan het zoeken. Zwemt er ineens een ringslang voor je langs! Je schrikt je helemaal kapot!! Gelukkig doen die beestje helemaal niets. En zwemmen gewoon van je weg omdat ze zelf schuw zijn.
Het gaat volgens mij steeds beter met deze slangen in Nederland??
Dagobert dat was een tuin slang man 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 mei 2010, 00:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|