|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:16
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
jawbone
|
 een vraag
Hallo mede zoekers ik woon in friesland en heb sinds kort een metaaldetector ben nu ongeveer 5 keer wezen zoeken maar helaas zonder succes tot nu toe is alles wat ik heb gevonden een paar spijkers e.d. dus ik wou vragen of jullie misschien goede zoekplekjes weten in friesland ik zou jullie dankbaar zijn :)
Groeten Daniel
_________________ dda lid
|
| 01 aug 2010, 22:54 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: een vraag
hoi @ jawbone,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,  hier bij ons en een aangename tijd en vooral plezier jawbone schreef: dus ik wou vragen of jullie misschien goede zoekplekjes weten in friesland ik zou jullie dankbaar zijn :) weet zeker dat je respons krijgt op je verzoek er zijn genoeg Friezen hier bij ons grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 01 aug 2010, 23:25 |
|
 |
|
jawbone
|
Dankjewel :)
|
| 01 aug 2010, 23:27 |
|
 |
|
jawbone
|
vandaag weer wezen zoeken op een terp vondst:4 schroeven weer niks dus
|
| 02 aug 2010, 17:06 |
|
 |
|
giro
|
gewoon volhouden jongen! Let op: - beetje verdiepen in de omgeving. - goed de techniek van de detector begrijpen, zwaaisnelheid, stand schotel t.o.v. de grond, discriminatie niet zo hoog. -graven op ieder signaal Binnen nu en de volgende 3 keer heb je absoluut iets gevonden wat je kan plaatsen op het forum, overigens kan je eigenlijk alles wel plaatsen maar dat is een keuze aan jezelf...... Absoluut niet gedemotiveerd raken door alle topvondsten die hier voorbij komen, let op het forum met 1500+ leden, sommige zoeken al jaren. Niemand vind uitsluitend topvondsten! al twijfel ik hier op het forum aan een aantal mannen die dat tegen de regel in wel doen Succes ! Giro.
|
| 02 aug 2010, 17:14 |
|
 |
|
melpatcindy
|
met wat voor detector zoek je ?[toch niet van de kijkshop?] zoals giro al zei de aanhouder wint gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 02 aug 2010, 17:35 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
jawbone schreef: vandaag weer wezen zoeken op een terp vondst:4 schroeven weer niks dus ha Jawbone eerst wat spijkers en nu al 4 schroeven , dus er zit al vooruitgang in welkom op het forum gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 aug 2010, 20:34 |
|
 |
|
jawbone
|
Dankjewel allemaal, ja ik ga ook zeker door met zoeken, ik weet eigenlijk niet eens uit mn hoofd wat voor detector ik heb, ik zal morgen even kijken, het is niet zo'n goede, was 85 euro, maar ik ga denk ik binnenkort een nieuwe halen een waarop ik kan zien of het ijzer/zilver etc is die van mij kan dat niet en heeft ook maar 1 pieptoon dus ik kan nooit weten wat het is
Daniel
|
| 02 aug 2010, 23:49 |
|
 |
|
giro
|
Hoi Daniel,
Ik begrijp nu dat jou metaaldetector inderdaad ook nog een factor kan zijn waardoor je niet gek veel vind. Toch hoeft dit geen excuus te zijn om geen munten of dergelijke te vinden.Al zal het diepte bereik van deze detector niet geweldig zijn. Nog een tip alvorens je een nieuwe detector gaat aanschaffen, verdiep je uitgebreid in de techniek en werking van een metaaldetector! Pas dan kan je een goede keuze maken.
Om even terug te komen op je vorige bericht: Een detector met een meter die aanwijst of het ijzer of zilver is bestaat echt niet. Het staat er misschien op, maar in werkelijkheid geeft zo'n detector echt niet weer wat het exact is, staar daar niet blind op! Een multi tone detector geeft na vele uren zoeken inderdaad meer informatie over een eventuele vondst. Maar op ijzer na moet je gewoon op ieder signaal graven, dus een piep is voldoende......
Voor de aanschaf van een betere detector verwijs ik je echt door naar Wilhelm Bos, zie banner links boven het forum. Absoluut een aanrader.
Greetz Giro.
|
| 03 aug 2010, 10:18 |
|
 |
|
jawbone
|
ok ik zal binnenkort even kijken!
Daniel
|
| 03 aug 2010, 12:21 |
|
 |
|
jawbone
|
heb vandaag mijn detector ingeruild voor de teknetics alpha net even een halfuurtje gezocht en toen begon het te regenen,dus morgen maar weer verder zoeken 1 dingetje gevonden, geen idee wat het is, lijkt op een afgebroken voet van een beeldje misschien als ik hem helemaal schoon heb dat ik wel een foto hier post
Daniel
|
| 04 aug 2010, 21:13 |
|
 |
|
Hans1971
|
jawbone schreef: heb vandaag mijn detector ingeruild voor de teknetics alpha net even een halfuurtje gezocht en toen begon het te regenen,dus morgen maar weer verder zoeken 1 dingetje gevonden, geen idee wat het is, lijkt op een afgebroken voet van een beeldje misschien als ik hem helemaal schoon heb dat ik wel een foto hier post
Daniel 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 04 aug 2010, 21:34 |
|
 |
|
jawbone
|
niemand die mij een paar goede plekjes in friesland kan vertellen?
|
| 04 aug 2010, 23:24 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
_________________ Soms...........
|
| 05 aug 2010, 00:24 |
|
 |
|
jawbone
|
ja ik woon in sint jacobiparochie, weet niet of je dat kent gemeente het bildt ja lijkt me wel leuk om eens met een paar mee te gaan!
Daniel
|
| 05 aug 2010, 00:55 |
|
 |
|
Travis
|
komt wel goed jawbone ..........in het begin vond ik ook enkel nagels en schroeven.....veel succes met je torkomstige vondsten......je streekgenoten zullen je wel wegwijs maken 
|
| 05 aug 2010, 07:46 |
|
 |
|
giro
|
Succes Daniel! We gaan de vondsten van zelf wel voorbij zien komen. Greetz Giro
|
| 05 aug 2010, 12:48 |
|
 |
|
kleidigger
|
Tja en terpen zijn nu geen goede zoekakkers voor beginners. De akkers zijn vaak al veelvuldig afgezocht en alleen de duurdere detectors zullen er nog wat vinden en mensen met geduld! Mensen die net beginnen met zoeken kunnen beter op willekeurige akkers stappen. Leuk duitjes etc oprapen!
|
| 25 nov 2010, 20:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|