|
|
Het is nu 03 jun 2026, 08:04
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
Boer geholpen met terugvinden mol en hij was blij!
| Auteur |
Bericht |
|
archeonist
|
 Boer geholpen met terugvinden mol en hij was blij!
Tijdens het zoeken vanmiddag werd ik aangesproken door een boer uit de buurt of ik 'm misschien wilde helpen met het terugvinden van een mol. Een mol is een metalen cilinder die achter een tractor gehangen wordt met een ketting en dan door de grond wordt getrokken op ongeveer een halve meter. Zo ontstaat een soort kanaal voor de afwatering. Helaas was de ketting een paar weken geleden gebroken en hij kon 'm niet meer terugvinden, bovendien had ie 'm geleend. Op aanwijzing kon ik precies het spoor volgen wat ie had gereden. Nou ik zoeken en die boer graven, maar tot mijn frustratie niks! Dan nog maar eens die baan lopen en uiteindelijk helemaal aan het begin bij de sloot een dikke piep en "overload" in het display. Dat moest 'm zijn en jawel hoor, gevonden! Wow wat was die boer blij en ik ook haha! Als dank heeft hij me een paar lappen grond aangewezen waar ik de komende tijd zoet mee kan zijn haha. Of de plekken allemaal even interessant weet ik niet, maar hij kent zo'n beetje iedereen in de regio en kan wel het een en ander regelen voor toestemming! Hij blij en ik ook blij Groet, Archeonist
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 21 aug 2009, 21:10 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7095 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Boer geholpen met terugvinden mol en hij was blij!
Kijk zo komt Bartje de winter door  prima actie Arch!!!!!!!!!!!! gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 21 aug 2009, 21:11 |
|
 |
|
dagobert
|
Voort wat,hoort wat. Altijd leuk om een boer blij te maken. Kan nooit meer stuk. Geloof me.
Dagobert
|
| 21 aug 2009, 21:33 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
goede aktie Archeo zo hou je genoeg te zoeken over op het land van een tevreden Boer gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 21 aug 2009, 21:35 |
|
 |
|
archeonist
|
Ja is echt leuk om te doen zo'n opdracht. Maar ik had het ook wel gedaan zonder dat er wat tegenover stond. Het was namelijk een heel avontuur om er te komen en ook erg spannend om te kijken of het me ging lukken dat ding te vinden 
|
| 21 aug 2009, 22:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
wie is de mol archeonist goed gedaan archeonist 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 aug 2009, 22:07 |
|
 |
|
Earthdigger
Geregistreerd: 12 aug 2009, 18:02 Berichten: 7 Woonplaats: landgraaf
|
goh en dan maar zeggen de domste boeren hebben de dikste aardappelen maar toch zie je waar de metaaldetector goed voor is de ene hand was de andere hand toch hiermee hopenlijk komen alle collega,s dit soort boeren tegen veel suc6 nog mvgrt sjaak
|
| 21 aug 2009, 22:53 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Mooi verhaal Archeo,. ja op die manier kan het nooit meer stuk bij die boer  grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 22 aug 2009, 08:27 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7088 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 22 aug 2009, 09:23 |
|
 |
|
archeonist
|
Bedankt voor de reacties mannen! 
|
| 22 aug 2009, 12:36 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4274 Woonplaats: leiden
|
Mooi verhaal en toch een "aparte vondst". Klasse gedaan  Goede reclame voor onze hobby  Willem vd Akker
|
| 23 aug 2009, 15:18 |
|
 |
|
archeonist
|
Thx Willem 
|
| 23 aug 2009, 23:53 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hallo Archeonist,. Even iets voor de duidelijkheid,..een verhaal of gebeutenis hoort niet in dagvondsten thuis,. dat kan je in de rubriek waar het thuishoort plaatsen in dit geval praathuis algemeen dagvondsten is bedoelt om jou hele vondsten wat je op een dag hebt gevonden,te laten zien,. hou er in het vervolg rekening mee,..alvast bedankt grt Bert
|
| 01 sep 2009, 12:45 |
|
 |
|
archeonist
|
 Maar het was een dagvondst, de enige vondst van die dag 
|
| 02 sep 2009, 09:13 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi Archeo,. Ik begrijp het helemaal,..maar daar is deze topic niet voor bedoelt,.helaas ik ben er ook niet boos over,..  ik probeer wel duidelijkheid te schapen,. we hebben zeer veel werk om deze gevallen iedere keer uit dagvondsten te verwijderen lees eens wat er in de uitleg over deze topic staat,..geschreven door Coinhunter Chris dit ter uitleg Hallo zoekvrienden,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, In deze rubriek kunnen jullie vondsten plaatsen die gevonden zijn op een dag en waar jullie een foto of scan van nemen wat er die dag zoal is gevonden. ik zal een voorbeeld geven wat de bedoeling is!!! bijv een paar munten,een laken loodje,een aantal lege patronen hulzen,onbekende stukjes metaal,een gesp,enzv,enzv .(dus geen enkele stukken)De interessante dingen kun je naderhand apart plaatsen in de rubriek of sub-rubriek waar ze thuis horen,waar ze individueel behandeld worden en waar een eventuele determinatie wordt gegeven. Het is niet de bedoeling dat losse vodsten in "Dagvondsten" worden geplaatst.Er zullen verzoeken komen van andere leden om dingen wat ze herkennen apart te plaatsen,of dat je zelf nieuwsgierig bent naar wat je gevonden hebt? dus nogmaals plaats ze in de betreffende rubrieken of als je het niet weet in de andere sub rubrieken van Dagvondsten. voor de dingen die apart worden geplaatst gelden de zelfde regels,scherpe foto of scan ,lengte,breedte,hoogte,materiaal en een eventuele lokatie waar je ,je vondsten hebt gedaan, dat laatste is N.V.T. als de indiener dat niet wil prijsgeven. zorg dat foto of scan niet te groot is, zodat hij in het venster past. verder wenst ik jullie veel vondsten toe en een aangenaam verblijf hier bij ons op het forum. grt coinhunter chris-Kerkrade. grt Bert
|
| 02 sep 2009, 09:43 |
|
 |
|
archeonist
|
aha, duidelijk Bert  thx 
|
| 02 sep 2009, 11:08 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo de ju wat kan bert goed schijven 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 sep 2009, 11:10 |
|
 |
|
archeonist
|
|
| 02 sep 2009, 12:23 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|