Logo
Het is nu 03 jun 2026, 17:31

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Minelab GPX 4500 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Minelab GPX 4500
He jongens,
Wat ik vd week heb meegemaakt is ook niet normaal:

Ik zag vd week een minelab gpx 4500 op marktplaats staan voor € 1.000,-. Die dingen zijn best duur. Er werd er 1 aangeboden, 2 jaar oud met de bon van Gert Geesink (dubbel e..) er bij. Afhalen of verzenden. De adverteerder was een zakelijk iemand. Ik dacht dat is nog eens een leuke prijs want ik wil opzich zoiets al een tijd uitproberen om te kijken of ze echt zo diep gaan. maar om ze nieuw te kopen is ook een hoop geld.

Ik had een mail gestuurd, maar besloot om te kijken of ik het telefoonnummer kon achterhalen. Dat was niet zo moeilijk. De persoon aan de andere kant nam op, ik vroeg spreek ik met dat bedrijf, ja dat was i.d. zo. Dus ik zat op het goede adres. Ik gaf aan dat ik wel interesse had in de gpx 4500. HIj reageerde verbaasd: waar heb jij interesse in?? In de GPX 4500 herhaalde ik. Wat is dat vroeg hij? Ik zei, die Minelab detector. Wat is dat voor iets vroeg hij. Al gauw werd duidelijk dat hier sprake was van oplichterij!! Hadden ze schijnbaar gebruik gemaakt van zijn account. Ik heb dit ook aangemeld bij de Politie. Die doen niks schijnbaar, pas als je het schip in bent gegaan en je achter je centen aan moet..
De goede persoon in kwestie liet mij een dag later nog weten dat de slechterik al mensen flink had benadeeld..
Tjonge, je hoort wel eens van die verhalen van internetoplichterij, dit was een geval wat wel heel dichtbij was!!!

PS: Marktplaats had ik ingelicht en 2 uur later was de advertentie uit de lucht :oooo

Is dit iets heel unieks of heeft iemand van jullie ook eens zoiets meegemkt??

Groet :10
Pelgrim

02 jun 2010, 20:15
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab GPX 4500
Als ik iets koop voor zo`n bedrag dan zou ik hem zelf ophalen.

Vaak is het handig om ook even het rekeningnr te googelen. Als het een oplichter is die het vaker gedaan heeft dan is er vaak wel een site waar zijn nr is neergezet door iemand die ook gedupeerd is.

02 jun 2010, 20:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Het was een gewone advertentie.
Niks bijzonders, heel normaal.
Pas toen ik het telefoonnummer had gevonden via google obv de adverteerdersnaam, en telefonisch contact had met de bonafide persoon, bleek dus dat een malfide iemand gebruik maakte van de adverteerders naam. Dus voor het zelfde geld stond er dus gewoon Detect als adverteerdersnaam (van Gesink) bijvoorbeeld. Je wisselt wat info uit (zo ver was ik zelfs niet eens gekomen dus). Je spreekt dan af om het geld over te maken en dan ben je de pineut. Ik was heel benieuwd geweest dus wat voor een mail ik terug zou hebben gehad van die malefide gasten, hoe dat eruit had gezien. Dus waarschijnlijk waren ze toen dan ook al de mand gevallen... :ridder:

Groetjes
Pelgrim

02 jun 2010, 20:26
Profiel

Antwoord met een citaat
Tis altijd uitkijken met kopen op internet, in de onderstaande link worden zelfs fake minelab gpx 4500 detectors aangeboden :cry:

http://www.google.com/search?hl=en&q=GPX4500F&rlz=

Ik heb er tegenwoordig voor bepaalde stekken ook een gpx 4500 bij, wel een echte natuurlijk, ze gaan wel erg diep :ls

groet marco

02 jun 2010, 20:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]