|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:41
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Plechelmus
|
 metaaldetector?
Hoi,
Een paar jaar terug was keurig mijn detector aan het uitlaten op een maïsakker nabij Leusden. Een akker waar ik al aardige resultaten had geboekt. Ik was de hele dag al in touw en had de akker keurig systematisch afgelopen, ik was net bezig met mijn laatste baantje aan de greppelkant, waarin nogal wat gras stond. Aan de andere zijde van het greppeltje lag een fietspad langs een weg. Een man met een respectabele leeftijd ruim boven de 65, stond al een hele tijd te kijken naar mijn verrichtingen. Toen ik dichterbij kwam schudde de man moedeloos zijn hoofd en zei tegen me: “Jong, jong toch…. Die maaier dö’t voor geen meter, je mot die beschermkap d’r òk ofhol’n (afhalen)”. Ik heb hem toen maar uitgelegd dat het een metaaldetector betrof en uitgelegd wat je ermee kon doen (en hem de vondsten laten zien). Vond hij wel leuk, maar het was toch niet zijn hobby.
Groet,
Plechelmus
Laatst bijgewerkt door Plechelmus op 30 jul 2008, 20:26, in totaal 4 keer bewerkt
|
| 30 jul 2008, 19:09 |
|
 |
|
Defixio
|
 Re: metaaldetector?
|
| 30 jul 2008, 19:47 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
hihi leuk verhaal......
geigerteller heb ik ook al es horen roepen...
|
| 30 jul 2008, 20:07 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 30 jul 2008, 21:37 |
|
 |
|
Defixio
|
Hey Plechel dan ken je deze ook wel "HEB JE AL GOUD GEVONDEN" of "Hij gaat goud zoeken hihihi" en deze " piep piep piep" .....vul het maar aan...
|
| 30 jul 2008, 22:53 |
|
 |
|
Dwayne
Geregistreerd: 28 apr 2008, 20:52 Berichten: 107 Woonplaats: Bij Mederiacum
|
Defixio schreef: Hey Plechel dan ken je deze ook wel "HEB JE AL GOUD GEVONDEN" of "Hij gaat goud zoeken hihihi" en deze " piep piep piep" .....vul het maar aan... ... Kijk een schatzoeker. En ik hoor ook hoe langer hoe meer mensen zeggen die beweren dat er "niets op een akker zou liggen" terwijl ik er al meer dan genoeg heb gevonden 
|
| 31 jul 2008, 01:02 |
|
 |
|
Plechelmus
|
kun je er ook metaal mee vinden?
Bent u van de EOD?
Verontwaardigde boer, welke beledigd was dat ik wel bij de buurman op de akker zocht en niet bij hem.
|
| 31 jul 2008, 10:12 |
|
 |
|
Defixio
|
Citaat: Verontwaardigde boer, welke beledigd was dat ik wel bij de buurman op de akker zocht en niet bij hem. Blijve aparte (mag ik zeggen) Of als ze aardewerk zien "dat kan je er toch niet mee vinden" en dan stug volhouden dat dat wel kan hahaha
|
| 31 jul 2008, 14:13 |
|
 |
|
chobbit
Geregistreerd: 18 apr 2008, 16:40 Berichten: 216 Woonplaats: Noordwijk ZH
|
Ik vertel van die mensen die je glazig aan staan te kijken altijd dat ik op zoek ben naar wormen. En verrek als ik m'n schep in de grond steek zitten er nog wormen ook 
_________________ Explorer SE Whites Prizm II
|
| 31 jul 2008, 15:31 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
hoi allemaal laatst was ik in het water aan het zoeken toen vroeg er iemand of we het water aan het onderzoeken waren gr. lucky nero
|
| 31 jul 2008, 16:25 |
|
 |
|
Plechelmus
|
Wormen leveren ook wel wat op (zeker de rode)
|
| 31 jul 2008, 18:49 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|