Logo
Het is nu 03 maart 2026, 20:13

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Vraagje aan Michel 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Vraagje aan Michel
@ Michel

Ik ben half Junie een dag of drie in Brussel, Antwerpen, Gent, Mechelen, als er geen beursen zijn waar kan ik dan volgens jou wat rekenpenningen scoren. Of wil je misschien een dealer met me delen. Ik beloof het je , ik kom hooguit 1 keer per jaar naar Nederland en Belgie ben ik al 3 jaar niet meer geweest. :06

mvg, Pieter... :uu

Laatst bijgewerkt door rekenpenning op 29 apr 2008, 15:21, in totaal 1 keer bewerkt

29 apr 2008, 00:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje aan Miche@ Michel
Hallo Pieter,
Aïe wat een vraag. Ik ken geen vaste dealer waarvan ik kan zeggen dat hij zeker rekenpenningen bezit, maar ...hier is de agenda van ruilbeurzen in België voor de maand juni :
http://users.telenet.be/egmp/agenda/ag200806.htm
Misschien heb je daar geluk. In elk geval is er een internationale ruilbeurs in Aalst - daar heb je toch verkopers van Frankrijk, Nederland en België die bijeen zitten. Het zou moeten lukken dat er geeneen rekenpenningen heeft ! Het is niet dat ik niet wil, want voor een keer dat je in het land bent mag je van mij alle penningen kopen die je wilt , dat is het probleem niet. het problem is de penningen te vinden ! Ze liggen dun bezaaid !!!
Kijk je af en toe ook eens op eBay ? Daar heb ik anders een truuk voor.... maar dat fluister ik in je oor ! :wink:

Michel :wink:

29 apr 2008, 01:57

Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Hallo Pieter,
het problem is de penningen te vinden ! Ze liggen dun bezaaid !!!
Kijk je af en toe ook eens op eBay ? Daar heb ik anders een truuk voor.... maar dat fluister ik in je oor ! :wink:

ebay is inderdaad een goede bron, in het hoog seizoen vind ik zeker een paar penningen per week waar ik interesse in heb. Mijn avatar was de grote koop van Maart. En enkel een tegen bieder, dat zijn de leuke dingen. Ik zal ook de rommelmarkten in Antwerpen en Brussel er op nakijken. Is altijd leuk. Kun je me misschien die vertellen waar ik het best kan kijken kwa grootte. Ik begrijp dat het dun bezaaid ligt. Maar dat vind ik juist het leuke ervan. lekker rondspeuren en zoeken. Dat is echt een oerinstinkt.

mvg, Pieter... 8-)

29 apr 2008, 13:32
Profiel
Antwoord met een citaat
Sja, ik doe geen rommelmarkten meer bij ons omdat het te veel veranderd is. De oorspronkelijke bevolking die daar kwam verkopen, waren goedlachse mensen waarmee kon gepraat worden. Tegenwoordig zijn dat in merendeel inwijkelingen die niets meer te bieden hebben als wat ge kunt vinden in Marrakech of op vakantiereis in Turkije of oost-Europa. Vandaar dat ik de laatste 10 jaar niet meer naar rommelmarkten ga. (met uitzondering van de rommelmarkt in mijn dorp, maar daar is het meer voor de kinderspeeltjes voor mijn kleinzoon... :07 )

PS : ik ben daarvoor eenslechte gids, sinds ik een computer heb !!!

29 apr 2008, 13:42

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje aan Michel
@Michel

Zijn antiek markten beter. :06

Van de vogeltjesmarkt in Antwerpen heb ik wel eens gehoord, maar ik weet niet of ik daar zal vinden wat ik zoek, of verhandelen ze daar enkel vogels? :lol:

In Raleigh , waar ik woon zijn elk weekend een rommel/ antiek markt waar altijd 3- 5 muntenhandelaren hun waar aanbieden.

Bedankt voor het schema van de beursen in Belgie. :10 Misschien dat ik Aalst in het schema kan plakken en anders zijn er het volgend weekend beurzen in Brussel, Gent en st. Nikolaas.

mvg, Pieter... 8-)

29 apr 2008, 15:34
Profiel
Antwoord met een citaat
Hallo Pieter,

Als je werkelijk penningen zoekt, ben je het best met muntenbeurzen. Rommel- en antiekmarkten zijn voor mij eerder het plan B. Het was bij maaaaaaaaaaanden geleden dat ik nog een penning op een muntenbeurs had gezien.... Het is werkelijk toeval als je een tegenkomt, vandaar dat het zo moeilijk is om raad tegeven, waar je het beste naar toegaat om te zoeken. Als je op de muntenbeurs van Aalst gaat, vraagt dan naar "André" van A.ABM, dat is een oudere magere man afkomstig uit Antwerpen. Hij verkoopt veel boeken over munten en ook munten uiteraard. Verleden zondag had hij ook rekenpenningen mee. Ik heb bij hem trouwens die met die meermin gekocht. Je zegt dat je een goede vriend bent van Michel (muntenklub Dendermonde). Daarmee kom je al minder vreemd over bij hem. Het is een toffe vent als je eventjes de moeite neemt van hem beter te leren kennen. hij heeft een site : http://www.aabm.be/
mailtje kan ook : a.abm@pandora.be

groetjes

29 apr 2008, 18:52

Antwoord met een citaat
GEZELLIG zo HE :10

gr bubba :pp

29 apr 2008, 18:54
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Hallo Pieter,

Als je werkelijk penningen zoekt, ben je het best met muntenbeurzen. Rommel- en antiekmarkten zijn voor mij eerder het plan B. Het was bij maaaaaaaaaaanden geleden dat ik nog een penning op een muntenbeurs had gezien.... Het is werkelijk toeval als je een tegenkomt, vandaar dat het zo moeilijk is om raad tegeven, waar je het beste naar toegaat om te zoeken. Als je op de muntenbeurs van Aalst gaat, vraagt dan naar "André" van A.ABM, dat is een oudere magere man afkomstig uit Antwerpen. Hij verkoopt veel boeken over munten en ook munten uiteraard. Verleden zondag had hij ook rekenpenningen mee. Ik heb bij hem trouwens die met die meermin gekocht. Je zegt dat je een goede vriend bent van Michel (muntenklub Dendermonde). Daarmee kom je al minder vreemd over bij hem. Het is een toffe vent als je eventjes de moeite neemt van hem beter te leren kennen. hij heeft een site : http://www.aabm.be/
mailtje kan ook : a.abm@pandora.be

groetjes

Hoi Michel

In ieder geval hartelijk bedankt voor jou informatie Michel, ik zal kijken wat ik zelf kan vinden als ik in jou land ben.

Mvg, Pieter... 8-)

02 mei 2008, 22:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]