Logo
Het is nu 04 jun 2026, 08:17

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Die verwende jeugd van tegenwoordig. 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Die verwende jeugd van tegenwoordig.
Niks nie moeders op het schoolplein, misschien ook wel.....
Je hebt nu eenmaal moeders die de hele dag niets beters te doen hebben dan kijken hoe zij uit groep 5 er nu weer bijloopt, of zeker willen weten dat zij een duurdere vakantie hadden dan de andere moeders bij die school. je kent ze wel.... die moeders die een half uur voor de kids uit school komen al klaarstaan om met andere moeders de laatste roddels uit te wisselen.

Maar zeker ook onderling moet je kids niet onderschatten!

Kids onderling zijn KEI en KEIHARD!

Voor mijn meiden is een duidelijke afspraak gemaakt: Ik tollereer niet dat jij gepest wordt, maar als ik je betrap op het pesten van anderen heb je wel degelijk een probleem met mij!

Je hebt het over een kind dat uit geloofsovertuiging niet mee ging op schoolreisje, dat was niet het punt dat ik wilde maken. Ik ging vroeger altijd mee op schoolreisje, dat was een dag. Tegenwoordig gaan ze op kamp. Sterker nog... mijn dochter is vorrig jaar een keer op kamp geweest en heeft daarnaast twee uitstapjes naar België gehad.

Computerles had ik pas op de derde van de middelbare school, ik deed er toen geeneens examen in......
tegenwoordig beginnen ze met computerles op de kleuterschool. Ook dit is een verandering waar je niet omheen kan. en ja..... thuis spelen ze ook op de computer, Geeft ze op school weer een voorsprong. Robbie konijn, leren lezen en dat soort spelletjes, daar begon het mee. Tegenwoordig is er hyves en MSN.
En ze moeten dat wel want het verhoogd hun typsnelheid en daar hebben ze later alleen maar voordelen van (we kunnen inmmers inmiddels niet meer om computers heen, ze zijn overal om ons heen).

Doodsbenauwd over wat mensen over mij zeggen?? MUAHAHAHA Neuh..... je zult me daar niet op kunnen betrappen....... Dier vrienden van mij willen worden krijgen mij met alle voors en tegens, voor degene die dat niet willen heb ik maar een antwoord: "Das jou gemis".

Maar dat zeg ik en ik ben geen onzeker pubertje maar een volwassene met een goed stabiele thuisbasis, en daarom kan ik zulke uitspraken ook maken.

Kort samengevat: JA er is veel veranderd, NEE niet alle veranderingen zijn negatief.......

09 sep 2008, 20:13

Antwoord met een citaat
kwolle schreef:
mooi niet :lo in dit hele verhaal kan ik zeggen dat wij onze kinderen hebben opgevoed zoals wij zelf en ik hier dus niks herkenbaars zie, kan wel zeggen dat wij ze veel te veel uit handen hebben genomen en teveel dingen voor ze geregeld hebben [terwijl ze dat zelf hadden moeten doen] en veel vaker te toegevelijk waren als ze straf hadden :!: en dit laatste is dan wel stomste geweest :06 :04
verder kan je zeggen wat voor karakter heeft een kind en met wie gaan ze om,enz [drugs drank] en hoe beinvloedbaar zijn ze ,want dan heb je als ouders dus geen grip meer als ze de deur uit gaan ondanks je goede opvoeding en dit zullen er heel veel kunnen beamen

gr ed :sd

Volgens jou zijn dus de karakters veranderd ???? Dat lijkt mij in één of hooguit twee generaties godsonmogelijk !!

En wanneer je geen grip meer hebt op kids die het huis uit gaan , dat kan wel kloppen.
Maar dan praat je toch niet meer over jeugd toch ? Of je moet ze met hun vijftiende ofzo al laten gaan... Maar hoe je het ook bekijkt , zijn toch de ouders die de baas moeten zijn en moeten blijven en die hun eigen kids de normen en waarden moeten leren , zoals het hoort...
Tis echt niet de jeugd van tegenwoordig , maar hun ouders. Want zo te lezen heeft iedereen(ouders) hier een degelijke opvoeding gehad , maar zijn hun(ouders) kinderen dus totaal anders.... En zeg eens heel eerlijk.... wie van jullie (ouders) heeft NIET , bijna alles gedaan wat jullie ouders je hebben verboden ??? Hahahahaha... dat dacht ik al !![/quote]

je leest mijn verhaal niet goed kwolle zeg helemaal niet dat er karakters veranderen :lo

gr ed

09 sep 2008, 22:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Lees je verhaal wel goed hoor , ed.... besteedt daarom ook amper aandacht aan de karakters.
Waar het mij om gaat is dat niemand doorheeft of toe wil geven dat de problemen van die verwende jeugd van tegenwoordig , doorgaans één generatie hoger ligt..
Maar schijnbaar schrijf ik Fries ofzo.....

09 sep 2008, 22:42

Antwoord met een citaat
Hoi allen,

Wat een hoop prachtige reactie's!!!!!!!
Dat had ik niet verwacht!!!!

Ik zal niet op alle reactie's gaan reageren maargewoon enkele in het algemeen.

De kinderen tegenwoordig zijn zeker allen verwend, maar iedere ouder wilt zijn kind
toch gelukkig zien.
Als een van mijn kinderen iets heel graag zou willen, dan ben je als ouder toch heel gelukkig
als je je kind dit kunt geven. Alleen maar al het moment waarop ze hun wens krijgen.
Je ziet dan jouw kind stralen en dat maakt je gelukkig!!!

Ik moet helaas afsluiten, maar wil allen bedanken voor de reactie's!!!!

Vele groeten,

Jvvl.

09 sep 2008, 23:34
Profiel

Antwoord met een citaat
kwolle schreef:
Lees je verhaal wel goed hoor , ed.... besteedt daarom ook amper aandacht aan de karakters.
Waar het mij om gaat is dat niemand doorheeft of toe wil geven dat de problemen van die verwende jeugd van tegenwoordig , doorgaans één generatie hoger ligt..
Maar schijnbaar schrijf ik Fries ofzo.....

kunnen wel door blijven praten hierover wij hebben hierin een andere mening :10 :03

gr ed

09 sep 2008, 23:36
Profiel
Antwoord met een citaat
Zo ist maar krekt , ed. Zou ook niet leuk zijn wanneer iedereen dezelfde menig heeft
toch ? Krijg je van die korte topics.... :wink:
Sterkte met de kids allemaal.. :sd

10 sep 2008, 20:36

Antwoord met een citaat
:07 :07 hoogst vermakelijk :07 :07

28 jan 2013, 22:25
Profiel

Antwoord met een citaat
Smits schreef:
:07 :07 hoogst vermakelijk :07 :07

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

GEWELDIG DIT! :oooo

Groeten, Trash

28 jan 2013, 22:33
Profiel

Antwoord met een citaat
Ook nooit eerder gelezen geweldig :10 :10

Gr Paul

28 jan 2013, 22:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Johnieboy, je heb gelijk

28 jan 2013, 23:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik heb afgelopen jaar heel veel kinderen gezien met meer karakter dan menig volwassene :uu

28 jan 2013, 23:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2