|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:32
|
Voorlopig niets meer van mij
| Auteur |
Bericht |
|
Andrew1981
Geregistreerd: 25 okt 2013, 18:11 Berichten: 348 Woonplaats: Brabo
|
 Re: Voorlopig niets meer van mij
Ja klinkt allemaal bekend.
Heb het er ook al eens over gehad hier op het forum.
Maar ja het is helaas dat je er niets aan kan doen. En politie bellen heeft ook geen zin als er geen hek omheen staat deze kunnen je dan ook alleen weg sturen. Alleen tussen maart en september als ik me goed herinner kun je bekeurt worden voor het ongevraagd zoeken op grasland. En als je zonder toestemming zoekt op ingezaaid of geprepareerd land. De bekeuring bedraagt 90 euro's
Maar vind het wel erg dat mensen zomaar gaan zoeken op een weiland en vervolgens de gaten open laten. Fijn als er een koe zijn poot in breekt. Dan zit je mooi wel aan die boer zijn boterhammen en daar zou ik ook niet blij van worden.
Maar veel zoek plezier allemaal.
Gr,
_________________ Probeer de grond te doordringen met mijn XP Deus en mijn Nokta fors core
|
| 20 feb 2015, 22:21 |
|
 |
|
Marc
Geregistreerd: 30 nov 2009, 21:21 Berichten: 554 Woonplaats: Houthalen
|
Misfit schreef: Met alle respect... ik vind dat gelul over "alleen wij mogen er op" of van die "afspraak met de grond-eigenaar dat wij wel en anderen niet" zo'n egocentrische bullshit. Zowiezo, iedereen denkt altijd dat "ik alleen deze mooie zoekplek gevonden heb", maar vergeten dat er al 40 jaar gezocht wordt & je nu eenmaal niet kan verwachten eeuwig "Remy Alleen Op De Wereld" te blijven. "Alleen ik mag hier zoeken" is leuk voor je eigen achtertuin, maar niet een ander z'n grond. Het boos worden op andere zoekers slaat nóg minder ergens op, da's tussen de grond-eigenaar en degene die (ongevraagd) zoekt, daar ben jij geen 'rechthebbende' partij in.
Dat gejank altijd wordt ik zo moe van... als iemand z'n gaten niet dichtschoffeld zeg je d'r wat van, en als diegene er niet is dan schop jij het hoopje effe vlak als je er toch langs-piept... En als de boer vervolgens zanikt zeg je vriendelijk dat jij 't niet was, einde discussie. Wil die boer dan geen zoekers meer, pech... ander plekkie zoeken.
Waarom ik zo denk ? Omdat jullie ook allemaal beginners zijn geweest, en jullie ook allemaal wel eens zonder toestemming ergens gezocht hebben, en omdat ik zowiezo klagen nutteloos vind. Lekker kort door de bocht misfit. Ik maak de nodige kilometers en afspraken met boeren/grondeigenaren, word regelmatig een alcoholische versnapering tegenaan gegooid....en dan komt zo'n droplul zonder toestemming ff fijn op afgesloten terrein........ ik zeg die foto met die riek in zijn kont  of anders het dubbelloopsjachtgeweer met afgezaagde loop is ook een optie
_________________ Ferrum Perditum Apparebit- verloren metaal zal boven komen-
|
| 20 feb 2015, 22:38 |
|
 |
|
slowstart
Geregistreerd: 21 dec 2013, 21:40 Berichten: 1414 Woonplaats: zoetermeer
|
Wat andere meemaken en hierover schrijven daar heb ik weinig over te zeggen. Ben het er wel meestal mee eens. Heb alleen van allebei de grondeigenaren in het begin te horen gekregen dat ze het er eigenlijk niet mee eens waren. Maar omdat ik mijn zoontje er toen bij had ze het wel goed vonden. Als ik alles maar opruimde achter m,n reet en geen rommel achterliet. Dus geen eigenrecht of ikke ikke en de rest kan stikken. Heb hier buiten nog een aantal akkers daar heb ik al meerdere zoekers mee uitgenodigd en ook leuk gevonden. Maar ik denk dat hierover nu alles wel gezegd is ik ben in de toekomst gewoon voorzichtiger.
|
| 20 feb 2015, 23:01 |
|
 |
|
Misfit
|
@Mark: Ja het is kort door de bocht... maar je schiet nu eenmaal erg weinig op met frustratie's over wat anderen doen... Negeren, schouders ophalen & doorlopen... zouden meer mensen moeten doen 
|
| 21 feb 2015, 00:59 |
|
 |
|
S E
|
Misfit schreef: @Mark: Ja het is kort door de bocht... maar je schiet nu eenmaal erg weinig op met frustratie's over wat anderen doen... Negeren, schouders ophalen & doorlopen... zouden meer mensen moeten doen  Nee juist nie, zo gaat alles naar de klote, typisch aso gedrag. 
_________________ Gr Jan
|
| 21 feb 2015, 01:16 |
|
 |
|
Druss
Geregistreerd: 08 apr 2014, 20:19 Berichten: 106 Woonplaats: Hoensbroek
|
Daar sluit ik mij bij Misfit.
Gisteren ook nog mee gemakt , ik was aan het zoeken (met toestemming) zie ik drie zoekers op een ingezaaid akker lopen , ik ben toen naar hun gelopen en gevraagd of ze van die akker afgingen , dat deden ze ook , daarna heb ik ze meegenomen naar een akker waar ik wel toestemming had en nog een leuke dag gehad
|
| 21 feb 2015, 09:37 |
|
 |
|
slowstart
Geregistreerd: 21 dec 2013, 21:40 Berichten: 1414 Woonplaats: zoetermeer
|
Heb een heel goed idee hoe dit nu zover heeft kunnen komen. (Zeker weten doe ik het natuurlijk nooit) Ik post ook wel eens wat vondsten op een aantal groepen op Facebook. Na wat nagevraagd / gekeken te hebben ben ik erachter gekomen dat ik jammer genoeg de info achter de foto's die ik heb gepost (ook van ter plaatsen waar ik ze gevonden hebt) Niet had uitgezet je kon zo zien waar deze foto,s genomen waren. (wist ik veel :smiley_knockout: android/google) Nu staat de info uit en is alles afgeschermd dus voor in de toekomst neem ik alleen maar foto,s thuis voor de zekerheid. Dacht ik dit wel even moest melden. Dus iedereen let op dat de info uitstaat 
|
| 21 feb 2015, 09:43 |
|
 |
|
puntje
|
Zulke zoekers zoals jij Marc.Erg moe wordt ik van je.
|
| 21 feb 2015, 10:48 |
|
 |
|
Mat
|
slowstart schreef: Heb een heel goed idee hoe dit nu zover heeft kunnen komen. (Zeker weten doe ik het natuurlijk nooit) Ik post ook wel eens wat vondsten op een aantal groepen op Facebook. Na wat nagevraagd / gekeken te hebben ben ik erachter gekomen dat ik jammer genoeg de info achter de foto's die ik heb gepost (ook van ter plaatsen waar ik ze gevonden hebt) Niet had uitgezet je kon zo zien waar deze foto,s genomen waren. (wist ik veel :smiley_knockout: android/google) Nu staat de info uit en is alles afgeschermd dus voor in de toekomst neem ik alleen maar foto,s thuis voor de zekerheid. Dacht ik dit wel even moest melden. Dus iedereen let op dat de info uitstaat  Volgens mij hebben we pas geleden hiervoor gewaarschuwd, gebruik geen facebook op de akker en als je een foto op het internet zet, verander deze dan, want ook een fototoestel hangt de gegevens aan een foto. evenals je gsm, dus opletten wat en hoe je iets plaatst. gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 21 feb 2015, 15:31 |
|
 |
|
eeric72
|
dus,,,,,, hier gewoon plaatsen en opletten wat je op faceboek doet. wel klote om het zo mee te maken sven.
|
| 21 feb 2015, 16:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik zij het fb 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 feb 2015, 17:44 |
|
 |
|
ace
|
de ed schreef: ik zij het fb  Ja joh. Voor je het weet loopt Mark Zuckerberg extra eurootjes te zoeken op je vertrouwde veldje.  En als dan ook nog de NSA meeleest. Ahaaaa, nu begint mij te dagen waarom internetverkeer afluisteren binnenkort ook in ons land voortaan mag. Den Haag heeft ook extra eurootjes nodig. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 21 feb 2015, 18:04 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Bekende verhaal. Accepteer het maar. Het is de wereld. Niet te druk maken is niet goed voor de mens 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 21 feb 2015, 18:21 |
|
 |
|
Maurits
|
Slowstart we wonen bijna naast elkaar ik weet hoe moeilijk het is om een leuke stek te vinden. Zeker in de randstad. Het is lullig om zo de goodwil van de boer te verspelen. Ik heb het allemaal eerder gezien en dan stoor ik mij echt niet aan een open gat in een akker erger zijn nog mensen die plastic tassen achter laten en lege blikkies over hun schouder wegwerpen. In de jaren tachtig van de vorige eeuw ergerde ik mij al geel en groen aan mede sport (braak) vissers die hun teringzooi niet opruimde aan de waterkant. Toch mooie vondsten toegewenst man...voor een ieder natuurlijk. 
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 21 feb 2015, 18:29 |
|
 |
|
dolfio
Geregistreerd: 10 aug 2013, 21:04 Berichten: 1299 Woonplaats: Rijswijk
|
Wilde me eigenlijk niet in de discussie mengen maar wil dit toch even kwijt, dat op de eerste plaats aso gedrag nooit is goed te keuren. Maar moet eerlijk zeggen na een paar ervaringen in het Brabantse in de zin van die betaalt en die heb ik beloofd en wat schuift het,ik toch wel een beetje met een schuin oog kijk naar deze afspraken. Als we allemaal gaan claimen, in de brede zin,dan hebben we geen werkplek , geen parkeerplek of geen plaats aan het raam in het vliegtuig of geen tafeltje bij het raam in bv een restaurant. Kan er nog velen noemen. Laten we mekaar de ruimte geven en de goede zullen altijd blijven lijden onder de kwaden.
Los van alles de mooie vondsten die je tot nu toe hebt Sven, zitten wel in de pocket.
Gr. Dolf
|
| 22 feb 2015, 00:12 |
|
|