Logo
Het is nu 04 jun 2026, 07:14

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Opgelicht waarschuwing!!!! 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opgelicht waarschuwing!!!!
Het adres wat hij mij had opgegeven was natuurlijk vals, ik heb vandaag het originele telefoonnummer van dit adres gevonden, er nam een oud dametje op en ze was natuurlijk geschokt over mijn verhaal, ik heb haar gewaarschuwd dat haar adres gebruikt word voor oplicht praktijken, nu blijkt haar dochter een politieagent te zijn, ik heb haar alle gegevens gegeven van de oplichter en wellicht gaat ze dat aan haar dochter voorleggen bij de politie, hopelijk rolt daar ook nog wat uit.

18 aug 2013, 18:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Volgens mij houden ze het wel bij, en bij meerdere melding over dezelfdde persoon wordt wel actie ondernomen.
Aan de andere kant, hoe moeilijk kan 't zijn: effe checken wie er aan dat bank-rekening nummer hangt, en de wijkagent langs sturen.[/quote]

Lijkt simpel,,, dat checken is het nou juist.
De bank geeft vanwege privacy geen gegevens van diegene achter het banknummer,,, je krijgt nul nada.
Veelal gaat het om bankgegevens van een katvanger,, een onschuldig persoon,, vandaar geen vrijgave van gegevens,, aangezien er dan mogelijk wraak komt tegen de verkeerde persoon.

Tevens met tussenkomst van politie en aangifte,, krijg je ook van politie nul nada aan gegevens als je om de persoonsgegevens vraagt.

Enige wat ik nog kreeg was een brief van politie dat het geen urgentie had en de kosten van onderzoek niet opwogen tegen de door mij geleden schade.

Waarmee internetoplichting in bedragen tot zo`n duizend euro dus aardig vogelvrij is.
Jammer dat ik die brief hier niet heb geplaatst destijds.

19 aug 2013, 01:31
Profiel
Antwoord met een citaat
De politie kan & mag bankgegevens opvragen, banken moeten daaraan meewerken en doen dat ook (uit persoonlijke ervaring !).
'T is een kwestie van willen, of ze er tijd aan besteden willen dus.

19 aug 2013, 03:12

Antwoord met een citaat
Vandaag naar de ING bank geweest, daar is de oplichter lid van, het hele verhaal daar uitgelegd, ze konden niets doen, geen adres of wat dan ook , zelfs geen plaatsnaam.
Het enige wat ik daar kreeg was een email adres van internetoplichting@ing.nl
Ook maar even bij mijn bank langs geweest (ABN-AMRO) daar werd ik netjes geholpen, helaas konden ook zij niets doen, ze hebben enkel een aantekening gemaakt bij mijn bank account.
Toen met mijn uitgeprinte aangifte ïnternetoplichting aan de politie" naar de politie gegaan voor verdere uitleg over de aangifte via internet, helaas konden zij ook niets voor mij betekenen.
Ik sta dus werkelijk met een lege beurs op straat, niemand die zich daar wat van aan trekt en de oplichter wrijft lekker in zijn handjes terwijl de politie met andere dingen bezig is zoals bekeuringen uit delen.
Internet oplichting in Nederland is dus een vogelvrij beroep waar niemand iets aan kan doen.
:evil:

Ik laat het er bij zitten, het was een erg dure les, mijn leven gaat weer verder en steek mijn energie in het zoeken met mijn Goldmaxx.

Ik wil bij deze iedereen bedanken voor alle tips en steun. :03

Mvg Marcus.

19 aug 2013, 19:10
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Toen met mijn uitgeprinte aangifte ïnternetoplichting aan de politie" naar de politie gegaan voor verdere uitleg over de aangifte via internet, helaas konden zij ook niets voor mij betekenen.

T moet niet gekker worden zeg!!!!!!!, wat voor nut heeft aangifte doen dan???? helemaal niets dus. Kunnen ze net zo goed op de site zetten " onder de 1000 euro komen we niet van de stoel"(en er boven eigenlijk ook niet).

19 aug 2013, 20:18
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Hij is nu online (whatsapp), ff een paar berichtjes sturen :07 :07 :Censuur: :Censuur: :Censuur:

19 aug 2013, 20:20
Profiel

Antwoord met een citaat
peter schreef:
Hij is nu online (whatsapp), ff een paar berichtjes sturen :07 :07 :Censuur: :Censuur: :Censuur:

Ben benieuwd :07

19 aug 2013, 20:26
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Marcus Sofilius schreef:
peter schreef:

Ben benieuwd :07

Geen reactie :06 tel is uit denk ik :Censuur: , maar nu is zn andere nr ook online(ook ff bestoken) :07

19 aug 2013, 20:43
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik denk dat hij een goedkope prepaid telefoon kaartje heeft van 5 euro en verwisseld telkens van telefoon en nieuwe kaart als hij weer wat gaat oplichten.

19 aug 2013, 20:45
Profiel

Antwoord met een citaat
Nog een kleine update,
Ik ben verzekerd bij DAS rechtsbijstand, vandaag even alles door gemaild en hopelijk kunnen ze mij helpen en het tot een proces laten komen.

Deze email kreeg ik van internet oplichting.nl terug:

Onderwerp: Ontvangstbevestiging: Uw melding van oplichting

Deze mail is automatisch aangemaakt en antwoorden op deze mail is niet mogelijk. Heeft u toch nog vragen naar aanleiding van deze e-mail neem dan contact op met onze Klantenservice 0900 0933 (10 cent per minuut).

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw melding van oplichting ontvangen. Vervelend dat u hiermee wordt geconfronteerd. Wij nemen uw melding in behandeling wanneer wij van u een proces verbaal van de aangifte hebben ontvangen en de persoon naar wie u het geld heeft overgemaakt bij ING bankiert. Heeft u de aangifte meegestuurd en bankiert de persoon naar wie u geld heeft overgemaakt bij ING dan hoeft u verder niets te doen naar aanleiding van deze mail.

Wat gebeurt er nu met uw melding?
U mag ervan uitgaan dat wij als ING de criminele activiteiten proberen tegen te gaan en ook toekomstige slachtoffers willen voorkomen. Na één melding van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting of wanneer wij ook signalen van internetoplichting van andere personen hebben ontvangen starten wij een onderzoek. Als uit ons onderzoek blijkt dat er sprake is van oplichting, dan zullen wij de rekening blokkeren.

Geen persoonlijke terugkoppeling
Vanwege privacy-wetgeving mogen wij u geen informatie geven over de vervolgstappen die wij nemen en de uitkomst van ons onderzoek. Helaas kunnen wij u daarom niet op de hoogte houden van een onderzoek.

Bankiert de tegenpartij niet bij ING?
Als degene waar u geld naar heeft overgemaakt geen ING klant is, adviseren wij u om bij de betreffende bank de oplichting te melden. Via ibannl.org kunt u achterhalen bij welke bank degene naar wie u het geld heeft overgemaakt bankiert.

Uw geld mogen wij niet terugboeken
Omdat wij de betaling op uw verzoek hebben uitgevoerd, mogen wij het bedrag helaas niet terugboeken. De ING mag alleen een overschrijving terugboeken als er zonder uw toestemming een overboekingsopdracht is gegeven. Dit staat in artikel 78 van de Voorwaarden Betaalrekening.

Wat kunt u nog meer doen?
Als het Openbaar Ministerie de verdachte vervolgt, kunt u zich voegen in het strafproces (dit wil zeggen dat u zich als benadeelde aansluit bij de aanklacht van het Openbaar Ministerie) om mogelijk op die manier uw geld terug te krijgen. Is dit niet het geval dan kunt u zich via een civiele procedure mogelijk verhalen op degene naar wie u het geld heeft overgemaakt. Meer informatie kunt u ook vinden op de internetsite van het Juridisch Loket of neem contact op met uw rechtsbijstandsverzekeraar.

Tips om voortaan veiliger zaken te doen
Wist u dat u voordat u een betaling doet, u via het Landelijk meldpunt Internetoplichting kunt controleren of de verkoper bekend is bij de politie? Op ing.nl/veilig bankieren vindt u meer tips om voortaan veiliger te kopen via internet.

Meer informatie?
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze e-mail? ING helpt u graag en wij zijn bereikbaar op 0900 0933 (10 cent per minuut). U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Klant Monitoring
ING Bank N.V.

20 aug 2013, 15:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Is het niet slimmer om via PayPal te betalen kost iets maar je krijgt in dit soort gevallen je geld netjes terug heb een keer een probleem gehad met een levering uit Amerika wat dus niet geleverd werd en heb netjes m,n geld terug gekregen die zijn hier fel in en hebben een stelletje goede juristen in dienst ik weet dat allerlei verhalen gaan over PayPal maar mijn ervaring is prima.

bvs555

20 aug 2013, 17:22
Profiel

Antwoord met een citaat
bvs555 schreef:
Is het niet slimmer om via PayPal te betalen kost iets maar je krijgt in dit soort gevallen je geld netjes terug heb een keer een probleem gehad met een levering uit Amerika wat dus niet geleverd werd en heb netjes m,n geld terug gekregen die zijn hier fel in en hebben een stelletje goede juristen in dienst ik weet dat allerlei verhalen gaan over PayPal maar mijn ervaring is prima.

bvs555

Ja zeker, in de toekomst betaal ik via paypal of ga het zelf afhalen..

20 aug 2013, 18:27
Profiel

Antwoord met een citaat
Altijd lekker om te lezen als je op het punt staat wat te kopen via mp........
Maar was deze man al lang actief op mp? Of nog maar net? Daar haal ik vaak ook al veel uit. Als iemand 5 of 6 jaar actief is dan zit het vaak wel goed anders vlieg je er zo uit met je account en e-mail adres....

Geen kennis die bij ING werkt die ff kan kijken :06

Super vervelend maar zoals ik ook al gelezen heb: probeer er zo snel mogelijk over heen te stappen hoe moeilijk het ook zal zijn! Maar er liggen mooie dingen in het veld op je te wachten dus focus je daar weer op :10

Mvg Jan

25 aug 2013, 17:20
Profiel

Antwoord met een citaat
peter schreef:

T moet niet gekker worden zeg!!!!!!!, wat voor nut heeft aangifte doen dan???? helemaal niets dus. Kunnen ze net zo goed op de site zetten " onder de 1000 euro komen we niet van de stoel"(en er boven eigenlijk ook niet).

en zo gaat het dus :07 is het te weinig voor de hoge heren doen ze niets...... en bij heel veel al helemaal niets :lol: want dan moeten ze heel wat meer werken en komen de heren die het voor het zeggen hebben zelf in het nauw en dan bedoel ik niet de agenten van de straat die maken de regels namelijk niet :03 dus............................... voor eigen rechter spelen :goezo: :goezo: :goezo: :10 :10 :sd

gr ed :sd

25 aug 2013, 17:52
Profiel

Antwoord met een citaat
O ja, nog een tip van mijn kant....
Zeg altijd eerst dat je wil ophalen. Vraag om zijn/ haar gegevens waar je heen moet. Hoor je niks meer weet je genoeg. Geeft hij gegevens heb je tijd om dit na te gaan. Krijg je de oude vrouw ook aan de lijn en weet je genoeg :03

Na controle kan je dan als nog mailen: sorry, ophalen lukt niet wil toch graag laten verzenden........

Zijn kleine dingen die meestal wel helpen.

Mvg Jan

26 aug 2013, 21:07
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
:pol en sinds 19 augustus 20:13 werken zijn tel nrs ook niet meer :lo

26 aug 2013, 21:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3