| Auteur |
Bericht |
|
Michel
|
 Gewoon om te weten....
Wat denken jullie nederlanders over die uitspraak van Wilders over een fusie Nederland - Vlaanderen ?
|
| 13 mei 2008, 21:12 |
|
 |
|
chobbit
Geregistreerd: 18 apr 2008, 16:40 Berichten: 216 Woonplaats: Noordwijk ZH
|
 Re: Gewoon om te weten....
Tjah wat zullen we erover zeggen. Eerst roepen dat het land te vol is omdat er te veel buitenlanders inzijn. Die krijgt hij er niet uit dus probeert hij het land groter te maken. Ik heb af en toe wel medelijden met die kerel... Misschien moet hij eens een gesprekje met de vlaamse vriend samson gaan voeren... Moooaaaaah Geeeertjeeeeeeeeeee 
_________________ Explorer SE Whites Prizm II
|
| 13 mei 2008, 21:17 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
tja , opzich zijn het al halve nederlanders toch wilders is (soms )zo gek nog niet maargoed politiek is een gevoelig onderwerp dus ..... gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 13 mei 2008, 21:25 |
|
 |
|
chobbit
|
bubba schreef: wilders is (soms )zo gek nog niet Mee eens hoor, De media blaast het gewoon veels te veel op. Zelfs als wilders weken niets doet komt hij in het nieuws dat er demonstraties zijn enzo die later niet eens plaatsgevonden lijken te hebben. Zo zag je dat met die film en nu weer. De commotie over de film is over en hij doet 1 uitspraak en de media stort zich er meteen weer bovenop. Ze maken Nederland gewoon Wilders moe. Je moet die hagenezen gewoon allemaal niet te serieus nemen 
|
| 13 mei 2008, 21:30 |
|
 |
|
Michel
|
Bedankt voor de reakties, maar ik wou geen politieke discussie, noch polemiek. Ik wou gewoon weten hoe een gewone nederlander erover denkt moest en onbekend iemand hem dezelfde vraag stellen. In feite komt het erop neer : Zouden nederlanders dat zien zitten in een confederatie of andere staatsvorm, samen met vlamingen. Ik stel deze vraag omdat hierover wel eens gedebateerd wordt in Vlaanderen. 45% vlamingen zouden dat wel zien zitten. Maar tot nu toe heb ik nog niet gezien dat men de vraag aan nederlanders gesteld heeft. Het is dus een algemene beschouwing over deze zaak, waarbij men karikaturale zienswijzen best achterwege laten...zowel van vlamingen naar nederlanders als vice versa. Michel 
|
| 13 mei 2008, 22:18 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo Michel
ik wwet niet of ik mij mee moet moeien
maar de Nederlanders en de Belgen zijn al altijd een volk geweest persoonlijk kom ik veel in Belgie (wedstrijdvissen) en het zijn allemaal top gozers
ik hou mij met de politiek niet bezig maar als landen zouden ze goed bij elkaar passen
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 13 mei 2008, 22:42 |
|
 |
|
chobbit
|
Ach het idee is misschien wel mooi, maar bij zoiets komt zo ontzettend veel kijken dat het mij vrijwel onmogelijk lijkt. Een groot voordeel is wel dat het dan een stuk korter rijden is van nederland naar spanje 
|
| 14 mei 2008, 19:32 |
|
 |
|
Joop
|
Het lijkt mij hardstikke tof. Ik voel me in Vlaanderen erg thuis want ik kom altijd veel in Antwerpen. Mocht het zover komen dan zou ik serieus overwegen om naar het zuiden te verhuizen.
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 14 mei 2008, 20:16 |
|
 |
|
Michel
|
Bedankt alle twee !!! Chobbit, dat is een argument om niet te vergeten Bert, dat is een erg sympatiek antwoord  Ik moet zeggen dat ik veel met nederlanders in kontakt kom via mijn hobby en dat het allemaal eerlijke en aangename mensen zijn. Lang leve de mensen van onze lage landen !! Michel 
|
| 14 mei 2008, 20:18 |
|
 |
|
Michel
|
Bedankt voor de reaktie, Joop 
|
| 14 mei 2008, 20:20 |
|
 |
|
aureum
|
morgen vroeg meteen.......leve de lage landen......
want als belgie in 2 wordt gedeeld ligt ons mooie zuiden...meteen aan franse grens hoeven we niet meer zo ver te rijden..hahhahahahahahhaha
mvg leon
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 mei 2008, 20:44 |
|
 |
|
Michel
|
Hé tof zeg  Die 2 leeuwen met "vrij Limburg" Het is waar dat nederlands Limburg en belgisch Limburg maar een volk zijn. Alzo ook is zeeuws-Vlaanderen en west-Vlaanderen bij ons, ook een volk !!! Trouwens in het leger is de marine component al bijeen gevoegd . België en Nederland beheren samen de vloot met elk zijn specifieke opdrachten. Grenzen zijn "scheidingen" getrokken dwars door een land waar één volk woonde, door absolute heersers uit het verleden !! Daarna hebben ze dat één volk in twee verschillende landen onderverdeeld en de mensen die vroeger "broeders" waren, tegeneen opgezet. Verdelen om beter te heersen ! Michel 
|
| 14 mei 2008, 21:09 |
|
 |
|
Defixio
|
Ik denk dat Vlamingen meer hebben met Nedelanders dan met Waalen. Ik zie alleen maar voordelen, wij Nederlanders profiteren van het gunstige belastingklimaat. Vlamingen profiteren van ons (nog) tolerante softdrugs beleid. Oh ja Geert Wilders ik schaam mij niet om te zeggen dat ik hem mijn stem heb gegeven. Ik ben opgevoed door ouders die beiden een "tik van de molen" door de oorlog hebben gehad. Twee van mijn vaders broers zijn vermoord door de bezetter 40-45 omdat ze weerstand hebben geboden. Heel stiekum vraag ik mij af of ze zich al hebben omgedraaid in hun graf. Maar -wat mij betreft- we trekken vlaanderen gewoon weer bij Nederland en verkopen (VOC metaliteit)  dat door "Chauvinisme" doorspekte Walonie aan de Fransen.... Kom ik maf over? Ik hoop het! 
Laatst bijgewerkt door Defixio op 14 mei 2008, 21:46, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 14 mei 2008, 21:21 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Michel,ik werk regelmatig in Belgie en moet je zeggen dat ik het er altijd prima naar m'n zin heb. Aardige mensen en wat mij betreft mag het vandaag nog worden samengevoegd hoor  . Groet, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 14 mei 2008, 21:29 |
|
 |
|
Michel
|
Dank U wel voor deze reakties. de politiek buiten beschouwing gelaten is het blijkbaar evident dat er toch affiniteiten zijn tussen vlamingen en nederlanders. Sommigen beweerden dat vlamingen en nederlanders door de eeuwen heen te ver uiteen waren gegroeid. Ik had daar altijd mijn twijfels over en wat blijkt nu, dat het broederschap tussen de twee volkeren eigenlijk alleen wordt gescheiden door een virtuele lijn, die de grens wordt genoemd. Wat de walen betreft of liever de franstaligen en de zekerde fransdollen onder hen, daar heb ik ruim 30 jaar mee te doen gehad. Dat is gewoon oudbollig taalimperialisme van een taal die in feite op wereldvlak niet meer betekent. Het is wel pijnlijk als vlaming die "übermensch" mentaliteit van die franstaligen te moeten ondergaan..... maar we gingen niet over politiek praten, dat was ook waar !!!
Michel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 mei 2008, 21:48 |
|
 |
|
Dwayne
Geregistreerd: 28 apr 2008, 20:52 Berichten: 107 Woonplaats: Bij Mederiacum
|
Liever niet. Ik had ook gehoord dat iets van 45% van de vlaanderers (?) de dienstplicht weer wilt invoeren, en dat heb ik liever niet Het zou eigenlijk handiger zijn als er geen grenzen waren, dan hebben ze ook niets meer om voor te vechten. Oja en Wilders moet ik helemaal niet.
|
| 15 mei 2008, 23:31 |
|
 |
|
dagobert
|
In Belgie is toch een detectorverbod  Word dat ook gelijk weer opgeheven. Van mij mogen die belgen mijn landgenoten worden hoor. Beter dan Noord Marroko. Zuid Suriname.West Turkije. En oost Antillen. En in het midden een klein stukje Nederland. Ze gaan hun gang maar. Als ze mijn tuin maar niet in komen. Leven ,laten leven Groetjes, Dagobert
|
| 16 mei 2008, 00:26 |
|
 |
|
Michel
|
Een detector verbod in Vlaanderen ? Niet dat ik weet ! Daar is destijds sprake geweest van een vergunning en dan weer niet. In feite geldt het algemeen principe : Toelating vragen aan de eigenaar om te mogen zoeken en afblijven van archeologische sites. Van meer als dat ben ik niet op de hoogte. Die militaire dienst is maar ook een grap dacht ik.... alhoewel ik die destijds graag gedaan heb. Dat was in '68, niet bepaald een rustig jaar ! Heb er een medaille aan overgehouden. Mijn zoon is kapitein ontmijner in het leger en heeft al een paar buitenlandse opdrachten achter rug.... sjaa... naar ik weet maakt hij zich daar ook niet druk in. Carpe diem ! Michel 
|
| 16 mei 2008, 01:19 |
|
 |
|
Duitje
Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:43 Berichten: 157 Woonplaats: Egmond
|
Geen probleem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoop wel dat de vuurwerkregels gelijk worden met die van jullie!!! Anders word het een saai oud en nieuw voor mij :-P
|
| 16 mei 2008, 18:20 |
|
 |
|
Dwayne
|
Ik heb er in de tussentijd wat over gelezen. En ik ben absoluut tegen! Ik vind het geen goed idee om een volk uit elkaar te halen om alleen de taal en cultuur. Zo krijg je steeds meer vijandigheden en nationalisme (kijk maar Duitsland bij de eerste Wereld oorlog), en dat is gevaarlijk. 
|
| 16 mei 2008, 23:38 |
|
 |
|
aureum
|
Dwayne over straat lopen is ook gevaarlijk......
|
| 17 mei 2008, 15:20 |
|
 |
|
Dwayne
|
Dat klopt natuurlijk. Maar dit kun je redelijk makkelijk voorkomen. 
|
| 17 mei 2008, 17:37 |
|
|