Logo
Het is nu 04 jun 2026, 00:28

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Wat ik niet voor elkaar krijg. Doet mijn zoon wel!! 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Wat ik niet voor elkaar krijg. Doet mijn zoon wel!!
Beste medezoekers,

Wist al dat mijn zoon aan het vissen was met een vriendje uit de buurt. En mijn vrouwtje ging even boodschappen doen. En ik hing/hang voor de tv om de wedstrijd Spanje-Zwitserland te kijken. Plots gaat de telefoon, maar hij is leeg. En op het moment dat ik op wil nemen is hij echt helemaal leeg en schakelt zich helemaal uit. Toen ging mijn mobiele telefoon. Ik dacht nog,.................is er ergens brand of zo? Ik werd dus door mijn zoon en vrouw tegelijk gebeld.
Uiteindelijk kreeg ik mijn vrouw aan de telefoon met de woorden dat Jamy(onze zoon) een snoekbaars aan de lijn had. Of ik even snel met camera naar de waterkant wou gaan om een foto te maken.

Snel pakte ik mijn camera en sprong in de auto om naar jamy toe te snellen. Ondertussen kreeg ik Jamy ook aan de telefoon en opgewonden kreeg ik te horen wat hij aan de lijn had.

Toen ik daar aankwam stond mijn zoon met kromgetrokken hengel aan de waterkant. Snel schepte hij de snoekbaars in een net, en de vis was gevangen.

Even wat foto,s gemaakt, en de vis opgemeten. 70 centimeter totaal!!! En dat voor zijn eerste snoekbaars!!
Vissen of zoeken. Wat zit daar toch weinig verschil in zeg!!!

Helaas heeft de vis een klapje op zijn kop gehad. Want snoekbaars is geweldig lekker!!!!

Dagobert

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

16 jun 2010, 17:48

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wat ik niet voor elkaar krijg. Doet mijn zoon wel!!
:goezo: beste buit. enne

ook al lijkt zoeken en vissen op elkaar, er is een groot verschil dago.

LEG NA HET VISSEN DE GEVANGEN BUIT NIET IN JE VITRINE! :lol:

Feliciteer je zoon maar met deze pracht vangst. En snoekbaars, heerlijk

even een recept:

Op het vel gebakken snoekbaars
Ingrediënten voor 4 personen
1/2 citroen - 1/4 bosje peterselie - 1 klein sjalotje - 8 takjes dille - 10 pijpjes bieslook - 6 eetlepels olijfolie - 1,5 eetlepel balsamicoazijn - 1/2 theelepel griessuiker - 1/2 theelepel groene peperkorrels - peper en zout - 1 plakje gerookt spek van 3mm dik en zonder zwoerd - 1/2 theelepel grof zeezout (of fleur de sel) - boter - 1 bosje lente-uitjes - 500 g snoekbaarsfilet met het vel eraan

Voorbereiding
Voor de vinaigrette : schraap met een dunschiller fijne schilletjes van een halve citroen en snijd ze in zestes van 1 mm. Pers het sap van de halve citroen. Spoel, droog, pluk en hak de peterselie. Pel en snipper het sjalotje fijn en spoel onder fris water. Fris 4 mooie takjes dille op, pluk en hak de rest fijn. Snipper de bieslook. Meng de olijfolie, de balsamicoazijn, het citroensap, het grof zeezout, de citroenzestes, de suiker en alle groene kruiden. Voeg de groene peperkorrels toe. Breng op smaak met versgemalen peper. Snijd het spek in zeer kleine dobbelsteentjes. Doe ze in ongezouten water en breng aan de kook. Spoel onder fris water en dep droog.

Bereidingswijze
Bak de spekjes even in een nootje boter en laat uitlekken. Snijd de lente-uitjes schuin in stukjes van 5 cm en stoof ze zacht in boter en zeer weinig water. Kruid met peper en zout. Ontschub de snoekbaarsfilet, verwijder de kleine graatjes en verdeel in 4 porties. Kruid niet. Bak de snoekbaars eerst op het vel in hete boter tot het vel krokant wordt. Draai de vis om en bak verder gaar. Kruid nu pas met grof zeezout en vers gemalen peper.

Serveertips
Schik de gestoofde lente-uitjes centraal op de borden, daarop de snoekbaars met het krokante vel bovenaan. Lepel er de vinaigrette over en verdeel wat spekjes rondom. Versier met een takje dille.

Faber quisque fortunae suae

16 jun 2010, 18:15
Profiel
Antwoord met een citaat
MDgek schreef:
:goezo: beste buit. enne

ook al lijkt zoeken en vissen op elkaar, er is een groot verschil dago.

LEG NA HET VISSEN DE GEVANGEN BUIT NIET IN JE VITRINE! :lol:

Feliciteer je zoon maar met deze pracht vangst. En snoekbaars, heerlijk

even een recept:

Op het vel gebakken snoekbaars
Ingrediënten voor 4 personen
1/2 citroen - 1/4 bosje peterselie - 1 klein sjalotje - 8 takjes dille - 10 pijpjes bieslook - 6 eetlepels olijfolie - 1,5 eetlepel balsamicoazijn - 1/2 theelepel griessuiker - 1/2 theelepel groene peperkorrels - peper en zout - 1 plakje gerookt spek van 3mm dik en zonder zwoerd - 1/2 theelepel grof zeezout (of fleur de sel) - boter - 1 bosje lente-uitjes - 500 g snoekbaarsfilet met het vel eraan

Voorbereiding
Voor de vinaigrette : schraap met een dunschiller fijne schilletjes van een halve citroen en snijd ze in zestes van 1 mm. Pers het sap van de halve citroen. Spoel, droog, pluk en hak de peterselie. Pel en snipper het sjalotje fijn en spoel onder fris water. Fris 4 mooie takjes dille op, pluk en hak de rest fijn. Snipper de bieslook. Meng de olijfolie, de balsamicoazijn, het citroensap, het grof zeezout, de citroenzestes, de suiker en alle groene kruiden. Voeg de groene peperkorrels toe. Breng op smaak met versgemalen peper. Snijd het spek in zeer kleine dobbelsteentjes. Doe ze in ongezouten water en breng aan de kook. Spoel onder fris water en dep droog.

Bereidingswijze
Bak de spekjes even in een nootje boter en laat uitlekken. Snijd de lente-uitjes schuin in stukjes van 5 cm en stoof ze zacht in boter en zeer weinig water. Kruid met peper en zout. Ontschub de snoekbaarsfilet, verwijder de kleine graatjes en verdeel in 4 porties. Kruid niet. Bak de snoekbaars eerst op het vel in hete boter tot het vel krokant wordt. Draai de vis om en bak verder gaar. Kruid nu pas met grof zeezout en vers gemalen peper.

Serveertips
Schik de gestoofde lente-uitjes centraal op de borden, daarop de snoekbaars met het krokante vel bovenaan. Lepel er de vinaigrette over en verdeel wat spekjes rondom. Versier met een takje dille.

Dank voor je reactie en de lekkere recepten :10 :10 :10

Snoekbaars ligt nu te besterven in de koelkast en vanavond ga ik hem fileren. Oh,......wat zal dat lekker gaan smaken zeg.
Het is denk ik al zo,n 20 jaar geleden dat ik voor het laatst snoekbaars heb gegeten.

Dagobert

16 jun 2010, 18:30

Antwoord met een citaat
Toppie! :10

Die Dago hakt alles in de pan wat ie vangen kan!!!

Eetse :03

16 jun 2010, 18:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi gedaan Pennyman, :10 Schitterende vis. :goezo: Ik hoop dat deze beter smaakt als de forellen die je vader klaargemaakt had op de camping. :DOOD:

Hahahaa, :10

guus

16 jun 2010, 19:01
Profiel
Antwoord met een citaat
Guusgeluk schreef:
Mooi gedaan Pennyman, :10 Schitterende vis. :goezo: Ik hoop dat deze beter smaakt als de forellen die je vader klaargemaakt had op de camping. :DOOD:

Hahahaa, :10

guus

Wat een lijer ben jij zeg!!! Die forel was heerlijk!!! Dat jij ze rouw doorgaf was mijn schuld niet.

Je bent gewoon jaloers op mijn recept :09 :09 :09

Dagobert

16 jun 2010, 20:10
Antwoord met een citaat
J-P de zoeker schreef:
Toppie! :10

Die Dago hakt alles in de pan wat ie vangen kan!!!

Eetse :03

Niet alles JP. Mijn vrouw heb ik ook gevangen. Maar ik lust haar alleen rauw :lol: :lol: :lol: :lol: Af en toe wel een beetje ziltig. :ppp :ppp :ppp :lol: :lol: :lol: :lol:

Dagobert

16 jun 2010, 20:13
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]