Logo
Het is nu 03 jun 2026, 17:40

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 gewoon een idee,graag jullie mening 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht gewoon een idee,graag jullie mening
Ik zou graag jullie mening hebben over het volgende:

Wij allen weten dat dit een topforum is anders zaten we er niet elke dag op :01 er zijn op nationaal niveau vele diverse fora's en platvormen waar over bodemvondsten gepraat word en de mod's doen hun best een database op te bouwen van de vondsten die langs komen.

op internationaal gebied is dat er nog niet echt,en daar wil ik jullie mening over :10 de vondsten en de vrijheid die te tonen in nederland zijn onbeperkt maar in andere landen mag dat weer niet,tevens en denk veel mensen met mij zijn best nieuwsgierig wat er overal zo gevonden word en hoe er daar mee omgegaan word.

Veel van de vondsten die wij doen komen uit het buitenland en zijn hier op een of andere manier in de bodem geraakt en dat zal met het nedelands spul hetzelfde zijn, duitjes worden ook in engeland gevonden om maar een voorbeeld op te noemen

hoe mooi zou het zijn om van mensen hun vondsten te zien die nederlandse oorsprong hebben maar over de grenzen gevonden zijn,denk aan de enorm rijke database in bereik van de click van een mouse.

nou zullen er zijn die denken,wat kan mij dat nou schelen wat er in het buitenland gevonden word maar vind diegene een gouden franse munt kotst die 'm ook niet uit omdat die uit het buitenland komt toch? :03

Met enkele modificaties maak je bodemvonstenwereld niet alleen toegankelijk voor mensen die de nederlandse taal beheersen maar gaat er daadwerkelijk een wereld van vondsten voor je open :07 het inschrijf proces bijvoorbeeld,een 2e taal als optie (engels) maakt dat veel mensen over de gehele wereld hier zouden kunnen plaatsen of gewoon kijken wat hier zo al gevonden word.ik weet namenlijk zeker dat ook over de grenzen hier animo voor zou zijn, stel je voor harry(pinkeltje) kan zijn database bewerken met die van een italiaanse mod en er zijn geen raadsels meer over de heiligenhangers om maar een voorbeeld te geven.

de kennis wisselen op internationaal vlak zou toch te gek zijn! :oooo

zouden de leden en mod's dit een leuk idee vinden? en de beheerders? ........je zit wel een stuk sneller aan de 10.000 leden :mrgreen:

21 jan 2015, 14:50

Antwoord met een citaat
Bericht Re: gewoon een idee,graag jullie mening
Tuurlijk zou dat leuk zijn, maar alles zal staan of vallen met de aantrekkelijkheid om hier te komen posten. Als je als Italiaansspekende zoeker merkt dat er in de Italië-sectie niets of quasi niets wordt gepost, en ook geen discussies plaatsvinden, ga je niet snel geneigd zijn om te posten, denk ik. Want als iemand in het Pools een posting neerzet, wie gaat er antwoorden?

Op een voetbalforum dat ik frequenteer heeft men die mogelijkheid, maar daar is het alvast niet aangeslagen.

Je moet ze ook nog de weg wijzen naar hier, maar dat zou je eventueel kunnen doen door internationaal de fora af te schuimen en in de respectievelijke talen de mogelijkheden hier melden.

21 jan 2015, 15:08
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Het idee lijkt me leuk Danny :10 :10

Of het uitvoerbaar is weet ik niet. Mijn kennis op dat gebied is nihil :06 , maar info uitwisselen internationaal ach waarom niet :10

21 jan 2015, 18:26
Profiel
Antwoord met een citaat
De enige optie die mij haalbaar lijkt, is de naam vereenvoudigen (ont-Nederlandsen, iets als http://www.bvw.net ?) en Engels als verplichte voertaal invoeren....
Nadelen:
- klinkt gewoon als een nieuw forum, wat hebben wij eraan
- in veel landen is de beheersing van het Engels nóg droeviger dan het bij veel Nederlanders al is
- Als dit zou werken, waarom dan niet gewoon aansluiten bij een bestaand Engels forum ?
Ergo... Ik zie het niet gebeuren...

21 jan 2015, 18:32
Antwoord met een citaat
Wees blij met een forum met een ledengroep uit een beperkt gebied. Het geeft samenhang. Een engelstalig forum gaat ongelooflijk veel zwijgende lieden trekken (informatiegraaiers en muurbloempjes) en volk dat waardes gaat vragen. Ze dragen niets bij, maar de oude kern valt stil wegens vervreemding en je forum gaat dood.

21 jan 2015, 19:37
Antwoord met een citaat
leuk dat hier op gereageerd word :goezo:

Ik begrijp heel goed de twijfels die er zijn en dat het zeker niet over een nacht ijs gaat..ik zal trachten het een en ander te antwoorden.

muurbloempjes zijn er al btns daar van de 5000 geregistreerde leden en nog geen 100 dagelijks actief zijn,en dat zal je altijd houden,welke format je ook gebruikt.

en tuurlijk kan een ieder zich individueel inschrijven op buitenlandse fora maar het gaat er juist om dat je een database krijgt die voor een ieder toegankelijk is, de naam veranderen hoeft zeer zeker niet.

ik weet ook dat technisch er het een en ander moet gebeuren om een enkele taal toe te voegen aan deze site, maar ict'ers en mensen die dit kunnen waarmaken zijn er genoeg,de Nederlandse/Belgische leden kunnen gewoon plaatsen zoals nu.

je creëert een aparte kamer voor de buitenlandse vragen/antwoorden daar er hier zeker mod's zijn die een aardig woordje engels spreken/schrijven.

Wat behoord tot de mogelijkheden is om van de grotere site's in europa de mod's te vragen zich aan te sluiten en hun leden aldaar wijzen op de mogelijkheid deze virtuele kamer te betreden om hun vragen te doen,uitsluitend in het engels :10 en om te beginnen alleen gericht op vondsten van nederlandse oorsprong ( om te beginnen!)

wat nu ook gebeurd want weet zeker dat er hier mod's zijn die al contacten hebben in het buitenland,het is alleen achter deuren die wij niet zien :01 maar een kamer creëren waar de expertise die zeer zeker aanwezig is in real time delen is volgens mij toch echt de moeite om te proberen..

speel met de gedachten en ieder laat zijn mening horen..het is maar een idee en geen wet van meten of persen maar het zou iets kunnen toevoegen naar mijn mening :10

21 jan 2015, 21:06

Antwoord met een citaat
Wat betreft de posts in vreemde talen: Je kan een site gemakkelijk in zijn geheel laten vertalen door bv Google translate. Zeer zeker geen goede vertaling, maar je pikt er altijd wel iets uit op. Zo heb ik ook wel eens iets gevonden op een japanse site. Al is het maar een jaartal.

Voor de rest denk ik ook dat de enorme aanwas dit forum geen goed gaat doen. Los nog van alle extra moderator werkzaamheden die er uit voortvloeien en ondetermineerbare voorwerpen die de boel alleen maar gaat vervuilen.
Hardware technisch weet ik ook niet of je zou moeten upgraden.

21 jan 2015, 21:07
Profiel

Antwoord met een citaat
Hey DannyR ,

Het zou idd een goede aanvulling zijn op de bestaande database , of het voor de moderators nog werkbaar is iets anders.
Ik heb nog een hobby nl rifaquarium houden , daar bestaat een echt fantastisch forum voor in de USA , reefcentral genoemd ,
daar loopt het ledental in de 500000 leden op wereldwijd.
Dus het kan wel , ik heb daar 10 X meer geleerd dan op de bestaande Nederlandse fora .
Bij bv waterchemie had je een Phd (=doctor) van Harvard in chemie en fysica om je tips te geven--> niet normaal wat die er allemaal van wist.
Ook leuk was dat je met mensen vanop de hele wereld kon discusieeren , bv turks et coco , malediven, thailand is echt te gek en moet zeggen dat die allemaal redelijk goed Engels konden .

grtzz tntneon

22 jan 2015, 05:52
Profiel
Antwoord met een citaat
Thanks tnt.

Ik begrijp wat je bedoeld en het is zeker de moeite waard om te proberen maar naar alle waarschijnlijkheid sterft dit idee een stille dood, zoals in real life zijn er veel die schreeuwen het kan niet,te moeilijk en allerlei excuses om er makkelijk van af te komen en zal hier niet anders zijn..als je het glas half leeg ziet word het nooit vol :01

naar mijn idee is niet geschoten altijd mis en kan niet is dood,maarja ik heb de meningen gevraagd en die krijg ik :whoea:

vroeger ging en waren de mensen toch anders en probeerden dingen voordat er werd geroepen het kan niet.

mijn moeder heeft het ooit eens mooi vertaald en vertelde me, dan..vroeger waren de boten van hout en de mannen van ijzer,vandaag de dag zijn de boten van kunststof en klaarblijkelijk de mannen ook :07
maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en de aanhouder wint,neem een voorbeeld van mijn site en de workshop die ik zou willen geven, inmiddels duizenden bezoekers maar niet 1 aanmelding! om te huilen maar ga lekker door :10

have a nice one all :sd

22 jan 2015, 07:34

Antwoord met een citaat
Het zal vast wel kunnen Danny en het idee is leuk, alleen dat kost je waarschijnlijk wel een deel van je eigen ( niet engels-talige ) leden.

Laten we het gezellig ~ONS EIGEN ~ forum houden please .

Ik voorzie meer confrontaties in de plaatsingen ivm taalkennis/opvattingsvermogen, ander temperament, cultuurverschil, fake-plaatsingen.

Iedereen kan altijd lid worden van een buitenlands forum als hij/zij graag buitenlandse vondsten wil zien :10

22 jan 2015, 07:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Axel schreef:
Laten we het gezellig ~ONS EIGEN ~ forum houden please .

Ik voorzie meer confrontaties in de plaatsingen ivm taalkennis/opvattingsvermogen, ander temperament, cultuurverschil, fake-plaatsingen.

Je kunt altijd lid worden van een buitenlands forum als je graag buitenlandse vondsten wil zien.

het gaat er niet om wat ik wil zien axel, maar dat de kennis die er is gedeeld word :03

22 jan 2015, 08:04

Antwoord met een citaat
om fora's te linken met elkaar is opzich en mooi idee.( kijk eens hoeveel nederlanders op het P.A.S in engeland kijken . :03
maar er kleven denk ik te veel nadelen aan, die gevolgen hebben voor de leden die dit juist niet willen.

ik zelf ben zowiezo op diverse buitenlandse site's geregistreerd, niet om de vondsten te zien. maar om de informatie die in bepaalde landen vele malen verder is dan hier. en dan doel ik op de religie ( hangers). neem bijvoorbeeld spanje / Portugal en vooral italie.
daar is giga veel informatie geschreven en tig boeken voorhanden.

22 jan 2015, 16:22
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]