Impressie zoek weekeind Engeland
Beste medezoekers,
Nadat de rally van 2008 een teleurstelling was voor velen kan deze rally in de boeken gezet worden als een van de beste en de gezelligste die we ooit hebben gehad.
Het begon allemaal op de parkeerplaats in Urmond. Daar aangekomen stonden al een paar Engelandvaarders te wachten op de bus die ons naar Engeland zou begeleiden,met uiteraard onze Josje als chauffeuse.
Toen de bus kwam hebben we onze spullen snel in de bus geladen om door te rijden naar Lummel(Belgie).
Snel alle spullen in de bus en door naar Engeland. Nou,.......we misten iemand. Een belletje naar Edje lied al snel weten dat er nog iemand in Urmond stond te wachten. Een half uur vertraging,maar het spreekwoord zegt:Samen uit,samen thuis!!
Onderweg naar Engeland is iedereen nog een beetje terug houdend maar Josje zei al vrij snel tegen mij dat iedereen toch wel losser was als het jaar ervoor. Dit is natuurlijk niet gek want er gingen er al velen voor de tweede of deerde keer mee.
Aangekomen in Engeland hebben we ons gemeld bij de Engelsen en kregen de plek aangewezen waar we ons kamp konden opslaan. Het kamp stond binnen no-time omdat we toestemming kregen om op een mooi veld te mogen zoeken. Dit was veld 1. Daar aangekomen nadat we eerst een verkeerd veld op gingen om te zoeken werden we vriendelijk verzocht om het veld in de buurt af te zoeken.
Op veld 1 lag heel veel afval en vondsten bleven helaas uit. Maar midden in het veld vond ik toch weliswaar een stenen bijl. Ik had gelijk zoiets van,dat begint goed zeg!!
De volgende dag stonden velen van ons op met een kater omdat de drank zijn werk goed had gedaan. De eerste zoekdag is begonnen!!! Wat we niet gewend waren,is dat we op alle aangewezen velden mogen zoeken. Dus veld 2 tot en met 7.
En dit zijn velden die zo groot zijn als een dorp!!!
Op deze zoekdag kom je zo af en toe een Belg of Nederlander(en Friezen) tegen met de vraag of er al iets gevonden was. Sommige konden al een mooie vondst(en) laten zien zodat de geen die nog niets had gevonden de bevestiging had,dat er mooie vondsten te verwachten waren.
Door de vele drank ben ik vergeten of Ambianii nou de eerste dag die gouden kelt vond,of de tweede dag. Maar dat maakt in dit geval niet uit.
Verder waren er zoekers die een granaat vonden die daar ter plekke werden opgeblazen door de Engelse EOD. Toch wel een belevenis als je ineens een flinke knal hoort en een dikke rookpluim boven de velden ziet uit komen.
S,avonds gingen velen van ons een hapje eten bij een Engelse snack mobiel en aten hun hongerige buikje vol met een hamburger of hotdog. De Engelsen hadden ook een grote party tent geplaatst waar men de vondsten kon laten zien en in de vondsten bak te plaatsen. Ook waren er dealers waar je boeken,detectors,enz,....kon kopen.
Toen was het tijd voor een drankje en gerookte paling van Dick(Bone idle). Geloof me,de Paling werd zeer gewaardeerd en de drank trouwens ook

.
De tweede dag waren we al vroeg uit de veren omdat er een of andere maloot was die met een lucht toeter iedereen wakker maakte.
Na het eten van een Engels ontbijt of broodje gingen we snel de velden op om onze dromen uit te laten komen. En die droom kwam voor sommige uit. Heb vele mooie vondsten in de handen gehad waar je inderdaad alleen maar van kunt dromen. De gouden stater van Ambianii!! De gouden halve stater van J-P de zoeker!! Maar ook de hamred coin van Luky Nero is een pracht die harten sneller laat kloppen. En niet te vergeten het Zilveren fluitje van Kleidigger!!!
Ook heb ik een pracht van een Keltiche fibula voorbij zien komen. Dat soort dingen die je in Nederland wel kunt vergeten.
Tja,....aan alles komt een eind. Dus ook voor dit weekeind. Iedereen helemaal kapot de bus weer in(of met een kater). En weer terug naar huis waar het vrouwtje(en kinderen?) op je staat te wachten. Maar of je vrouwtje nou blij is?? 4 dagen niet douchen is zeker geen vrolijk onthaal voor de vrouw. Ik voelde me net een varken wat lekker in de modder heeft gerold.
Al met al was het een top rally. En hoop dat het volgend jaar weer net zo mag zijn(weer met onze chauffeuse,Josje

).
Ik zou zeggen. Tot een volgend jaar.
Groetjes Dagobert(De reisleider) Met de lange ij.