|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:05
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Muta Abundantia
|
 fijne vent....
Vanmorgen is bij mij voor de deur het fietsje gepikt van mijn jongste dochter. Ik was vrij en lag lekker uit te slapen belt ineens de buurvrouw aan om te vertellen dat twee meiden ervandoor zijn met het fietsje. met mijn slaapdronken harses ben ik toen (na mijn wederhelft telefonisch te hebben ingelicht) op mijn fiets gesprongen om te kijken of ik ze nog kon achterhalen. Mijn wederhelft heeft de politie ingelicht en is ook gaan zoeken. Al fietsende werd ik steeds kwader en kwader. (is nu fucking al de 5e keer dat een kinderfiets wordtgepikt van ons) Mijn wederhelft kreeg toch wel lucht van mijn woede en heeft de politie achter mij aan gestuurd. signalement: overwegend in zwart gekleed, vervoermiddel=OF een blauw-gele mountainbike OF een bezem. Fiets heeft mijn dochter in maart voor haar verjaardag gehad, wie biedt zich vrijwillig aan om mijn dochter van 8 dit te gaan uitleggen?!
|
| 12 jun 2008, 10:16 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: fijne vent....
Hallo Hester,
Het is toch niet te geloven,dat ze met hun poten van andermans spullen af blijven daar kan ik mij nu verschrikkelijk kwaad om maken,schorriemorrie,
dat is erg voor jou kind,..en je hebt gelijk, leg dit kind dat maar eens uit,verdorie heb je nog met de politie gesproken,
ik hoop dat ze die snotapen te pakken krijgen.
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 12 jun 2008, 10:29 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Ze hebben van mijn dochter de fiets meegenomen en twee deuren verderop een step. er zijn getuigen en we weten wie het heeft gedaan. hebben ook aangifte gedaan bij de politie. ook mijn buren hebben aangifte gedaan..... door om me heen te vragen heb ik ontdekt waar ergens de fiets en de step zich ongeveer bevinden nu. als je zulke dingen alleen maar aan de politie overlaat komt het niet goed! de step zou op het terrein van het ROC in leiden zijn, de fiets is doorgefietst naar het vlietland college ook in leiden. Ook dit is doorgegeven aan de politie. nu nog even de step en de fiets boven water toveren en hopen dat er niet al teveel schade is. we gaan de vader van degene die onze fiets heeft meegenomen een ultimatum stellen. de fiets moet vanmiddag VOOR 17.00 uur weer in ongehavende staat in onze voortuin staan, zo niet dan gaan we morgenmiddag naar de fietsenmaker om een nieuwe te kopen op hun kosten!  des duivels ben ik  ze had die fiets in maart voor haar verjaardag gekregen, ze was er zo groos mee.........
|
| 12 jun 2008, 10:47 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi Hester,
Nou dat ziet er al goed uit,nu maar hopen dat het goed komt, als je het aan de politie over moet laten dan gebeurt er niet veel
grt bert
|
| 12 jun 2008, 11:38 |
|
 |
|
Michel
|
Hou er de moed in Muta, het komt allemaal op zijn pootjes terecht. Natuurlijk heb jij en je buur daar de verdienste van. Flikken hoeven alleen maar af te werken. Waar ik vroeger woonde moest je er helemaal niet aan denken van iets persoonlijks voor de deur te zetten of het was gestolen of vernield.
In 1980 is er zelfs een halve gare idioot die vanop zijn terrasje naar de vogels schoot met een .22 karabijn. Die vogels waren in een boom en in het verlengde van die boom stond mijn huis !!! Konklusie : 5 kogels door mijn ramen en ik was thuis met mijn vrouw, mijn schoonmoeder en de kinderen !!! Ik heb de politie laten komen maar die verklaarden mij droogweg dat er aleen maar eerlijke mensen in de buurt woonden !!! En zo'n kogeltje van een .22 maakt alleen maar een blauw plek als je dat op jou kreeg....en waarover ik zo'n heibel maakte !!! Echt gebeurt. Een van de kogels zat centimeters diep in de muur van de slaapkamer. Ik heb aan die flik gevraagd wat het hardste was : mijn hoofd of de muur..... dat was voor hem een te moeilijke vraag !!!! Na 3 dagen prullen heb ik de toenmalige nog bestaande rijkswacht opgebeld. De heren van de bijzondere opsporingsbrigade zijn bij ons geweest en hebben de gaten onderzocht waardoor de kogels waren gevlogen. Na een half uur hadden ze de schutter vast. In had voor 80 000 bef schade( +/- 2 000 euros van nu). Door een beroepsfout van de politie is het proces verbaal van het gebeuren niet korrekt behandeld en dus is de zaak met een procedure fout geseponeerd. Schutter ging vrijuit en den deze kon de schade zelf betalen. Nu is mijn jongste zoon zelf politie-inspecteur, moest het nu nog eens voorvallen, ik zou beter over mijn rechten ingelicht worden ! Zolang er van die klojo's rondlopen is een mens nooit gerust !!!
Hopelijk vinden ze dat fietsje maar vlug terug, een kind verstaat zo'n dingen niet !!
Michel
|
| 12 jun 2008, 12:09 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Breek me de bek niet open over politie das in ieder geval een pet die mij niet past. Ik weet niet hoe het in Belgie gaat, maar hier in NL ben je alleen beschermd door de politie als je crimineel bent!
|
| 12 jun 2008, 13:36 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Muta Abundantia schreef: Breek me de bek niet open over politie das in ieder geval een pet die mij niet past. Ik weet niet hoe het in Belgie gaat, maar hier in NL ben je alleen beschermd door de politie als je crimineel bent! Helemaal mee eens Bert
|
| 12 jun 2008, 14:19 |
|
 |
|
Michel
|
Blijkbaar is het overal hetzelfde probleem ! Enne..... dat fietske ??? nog niet terug ?? Michel 
|
| 12 jun 2008, 15:40 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
nowp 
|
| 12 jun 2008, 15:46 |
|
 |
|
dagobert
|
Mensen moeten met hun poten van een ander zijn spullen afblijven. Laatst zijn er bij verschillende buren lege en volle kratten bier uit achtertuinen gestolen. Mijn vrouw betrapte zelfs zo,n diefje. Ik had al tegen iedereen gezegt,als ik zo,n knulletje in mijn handen krijg komt er geen politie bij. Ik val per ongeluk naar voren en kom toenvallig met mijn hooft tegen zijn hooft. En geloof me. Mijn kop is harder dat de zijne. Daarna denk ik dat hij nooit meer steelt.
Ik leer mijn zoon elke dag weer dat mensen hard moeten werken om iets te kunnen kopen en dat als hij ooit een keer van een ander steelt ik de schade zal betalen van zijn spaarrekening. Dan kan ie er even over na denken wat een ander dan kwijt is. Die dag zal wel een keer komen maar zal dan wel gelijk de laatste keer zijn.
Ik kan een hoop hebben van dat tuig op straat maar er zijn grenzen en dat weten ze hier in de buurt. De buren zijn ook heel blij met mij omdat ik de boel een beetje in de hand probeer te houden. Want als je het van een bepaald soort mensen moet hebben zijn we hier in Nederland heel gauw faliet.
Mijn kind is 11 jaar en is altijd maximaal om 10 uur binnen. Dat is bij mij een regel! Kom ik om 11 of 12 s,avonds aan zie ik jochies van 7a 8 jaar nog buiten spelen. Meestal trap ik ze dan ook naar huis. Heb nog nooit een boze vader of moeder aan de deur gehad die hier problemen mee had. Hebben ze die wel,dan weten ze wat ze aan me hebben.
Samen houd je de buurt of stad vrij van tuig. Alleen of de politie lukt dat niet.
Oh ja, Ik heb nu een nachtlamp en een camera in de achtertuin hangen. Lekker hoor zo,n koud biertje. Proost!!!
Dagobert
|
| 12 jun 2008, 16:13 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
dagobert, ik zat vanmiddag te denken.... misschien kun jij een nieuwe uit je hoge hoed toveren! Fiets is terecht, wederhelft en verdrietige dochter zijn nu naar het bureau gegaan om hem op te halen. Dadertje is uit de klas gevist, en heeft een daggie bureau achter haar kiezen. heb net de vader gesproken, was niet erg onder de indruk van het hele verhaal. Ik heb hem verteld dat we zelfs overwegen om de tijd die WIJ erin hebben gestoken te gaan claimen. hij vond dat we dat maar via een advocaat moesten regelen.  dat zullen we nog welles zien Ik denk als wederhelft terugkomt dat het muisje nog welles een staartje kan gaan krijgen 
|
| 12 jun 2008, 16:27 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi Muta,
Nou je hele dag is wel naar de mallemiezen,je holt al de hele dag op en neer,
Je hebt je werk niet kunnen doen,100 euro per uur,
en ze hebben je bijna helemaal van het forum gehouden,en daar alleen staat de doodstraf op
Ik liet het er niet bij zitten,grt Bert
|
| 12 jun 2008, 17:10 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
bertoninus schreef: en ze hebben je bijna helemaal van het forum gehouden,en daar alleen staat de doodstraf op
Ik liet het er niet bij zitten,grt Bert vooral dat! Uiterst schokkend..... had vandaag een vrije dag, maar heb idd als kip zonder kop in de rondte gerend......anyhow..... heb nu wel weer een blije dochter!
|
| 12 jun 2008, 17:20 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
eind goed algoed gelukkig is hij terecht ,en daar moet je jezelf op richten het gebeurd weinig dat een gestolen fiets weer terugkomt dus.... maar frustrerend is het wel (zeker op je vrije dag) gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 12 jun 2008, 20:00 |
|
 |
|
Michel
|
Vader van het mormel die de fiets gejat heeft kan zich ook nog verwachten aan vriendelijke woorden van wederhelft van Muta. Men heeft me gezegd dat er daar een vent rondloopt op krukken en met een blauw oog...mischien de vader van jatmormel ??? 
|
| 12 jun 2008, 20:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|