|
|
Het is nu 04 maart 2026, 23:19
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
Voorstel betreffende het forum.
| Auteur |
Bericht |
|
Highlander
|
 Voorstel betreffende het forum.
Hoi allemaal ik zie de laatste tijd schitterende objecten zoals gouden munten voorbij komen  , is het misschien een idee om tevens bij een "TOP" vondst erbij te schrijven met wat voor een detector deze gevonden is en of het b.v. een akkervondst of bosvond is? Ikzelf probeer vaak te achterhalen met wat voor een detector deze vondsten gemaakt zijn om aan de ene kant een overzicht te krijgen van wat een detector kan, en aan de andere kant is dit misschien voor sommige zoekers die nog geen "TOP" vondst gemaakt hebben een extra aansporing dat het dus met dezelfde detector zeer goed mogelijk is een "TOP" vondst te maken. Het is maar een idee gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 25 aug 2009, 07:53 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Voorstel betreffende het forum.
Op zich een leuk idee. Maar zoals er de laatste tijd veel goud word gevonden. Hebben de laatste maanden ook een heleboel mensen een E-trac aangeschaft. En steeds meer mensen willen deze detector. Zou uiteindelijk als top detector uit de bus komen. En dat terwijl je met elke top detector en middenklasser een topvondst zou kunnen vinden.En zelfs met een goedkope detector!
De meestverkochte detector zal dus uiteindelijk als beste uit de bus komen.
De topvondsten worden meestal gevonden door zoekers die al een lange tijd zoeken en zo ook de plekjes weten waar de kans op een topvondst groter is. Beginners zoeken vaak op de bonnefooi en hebben in theorie minder kans op een topvondst(niet helemaal uitgesloten).
Verder is het inderdaad wel leuk als elke zoeker meld met wat voor detector hij zijn vondsten heeft gevonden en waar.
Dagobert
|
| 25 aug 2009, 12:08 |
|
 |
|
jeroen V.
|
En misschien ook hoe diep ongeveer? Dan kan er bijvoorbeeld gekeken worden welke detector een zilveren muntje dieper pakt en welke een follis ofzo? Denk dat je versteld zou staan hoe het ten velde is tov al die testen...
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 25 aug 2009, 12:54 |
|
 |
|
archeonist
|
Ik heb zelf ook een etrac en heb er een aantal maanden al veel plezier van. Maar een topdetector is geen garantie voor een topvondst. Volhouden is het toverwoord, want met mijn White's Classic I deed ik vele topvondsten op akkers waar maar weinig lag. Maar goed dat was de vraag eigenlijk niet  Ik vind het een leuk idee! 
|
| 25 aug 2009, 13:21 |
|
 |
|
Ambianii
|
 ...ik heb een wichelroede!....mijn motto; "je moet eroplopen"  ..flauwekul natuurlijk...idd een leuk idee Mikel...wie weet?! Mvg Ambi
|
| 25 aug 2009, 15:11 |
|
 |
|
Henri
|
mischien in een tabel dat je op naam van de zoeker kunt klikken
_________________ Xp goldmax Tesoro Tejón Tesoro compadre Minelab unox 800
|
| 25 aug 2009, 15:29 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
hallo mensen tuurlijk heeft het niet alleen te maken det je er over heen moet lopen,je kant ook met de goedkoopste metaaldetector een gouden munt pakken. ieder heeft zijn eigen voorkeur en geloof in zijn zoekmachine en bij mij is dat de E-track,,,door deze heb ik mijn gouden ring O A aan de danken,want hij lag op een diepte dat ik met zekerheid kan zeggen met een andere was dit niet geluk op een afgetrapt veld. ook de de kleinste muntjes en hagelschroot piept hij zonder probleem op.er zou aan het einde van het jaar nog een verbetere versie van komen met waarschijnlijk de eerste metaaldetector met een klok,makkelijk is dat om de tijd te zien. maar je kunt de beste metaaldetector hebben,,,als je er niet mee om kan gaan,of hij ligt je niet houdt het op!!!!!!! en de ervaring zal je altijd wat meer vondsten opleven dan de andere doorsnee zoeker/nieuweling. mijn zoekervaring is al zo,n 25 jaar en ik heb ze bijna allemaal van allen merken gehad of ermee gezocht. grt en vooral mooie vondsten aan jullie allemaal  chtis 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 25 aug 2009, 16:48 |
|
 |
|
Adbas
|
een topvondst bepaald niet hoe goed je detektor is en andersom werkt dat ook niet. hoe snel zoek je--discrimineer je of niet/dus graaf je veel--zit je op ,n goede plek, anders wordt je enkel oud en moe wat mij afgelopen week opviel was hoe erg het verschil is in diepte op erg losse grond en hoe matig de geleiding als de grond / voorwerp erg droog is. kortom de detektor bepaald wel iets maar dat is erg beperkt  grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 25 aug 2009, 17:37 |
|
 |
|
Highlander
|
....ik zie het hoofdzakelijk als een stukje info en aansporing voor diegene die nog geen top vondst gemaakt hebben om te laten zien dat het wel degelijk mogelijk is, niet alles wordt met een E-trac gevonden(kijk maar naar Aardvark, ik meende dat zijn munt met de Goldmaxx Power gevonden is), met andere woorden zal dit een "stukje hart onder de riem zijn  " voor degene die een Goldmaxx bezitten en zeker voor degene die misschien de moed al een beetje opgegeven hebben, HET IS MOGELIJK MANNEN Highlander
|
| 26 aug 2009, 07:48 |
|
 |
|
Adbas
|
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 26 aug 2009, 11:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
hoi Highlander leuk topie is dit leuk is het dat je zo lekker leergierig bent daar hou ik van ik kan met bijna als zoeken zo zoek ik met de Goldmaxx op het strand men zegt dat dat niet kanhet kan wel ik vind het een top md veel succes er mee 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 aug 2009, 12:43 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha Highlander zo te zien is men geinteresseerd in jou voorstel ik zou zeggen ,,,,,open een topic in metaaldetectorinfo , en kijk hoe het loopt o.k tis jou idee dus.... gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 26 aug 2009, 12:47 |
|
 |
|
Highlander
|
prima Bub, zou jij deze Thread daar naar toe kunnen verplaatsen, mocht hier animo voor zijn is er dan een mogelijkheid dat wanneer je een nieuwe thread opent je dit aan kunt klikken, of moeten we dat er zelf bijschrijven?? gr. Higlander
|
| 26 aug 2009, 16:08 |
|
 |
|
Hoth
|
prima voorstel, Highlander is nl. een vakidioot en vooral geinteresseert in de techniek 
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 26 aug 2009, 19:29 |
|
 |
|
thijs
|
|
| 26 aug 2009, 19:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi thijs 
|
| 26 aug 2009, 23:28 |
|
 |
|
thijs
|
dank je wel  ed
|
| 27 aug 2009, 18:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
even een schop dit is mooi 
|
| 20 dec 2010, 22:08 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|