Hoi allemaal,
vandaag eindelijk even tijd gehad om m`n usb camera een beetje te testen
Ik kan er van zeggen dat het een leuk ding om van alles mee te bekijken (niet alleen bodemvondsten)
kwaliteit van het materiaal kan ik niet echt goed noemen.
scherp stellen op het voorwerp gaat mede daardoor een beetje moeilijk omdat je de camera vast moet houden om aan asje te draaien, en dan beweegt het allekanten op.
maar eenmaal scherp gesteld kun je goed zien wat er onder de lens ligt.
je kunt videos en fotos van het voorwerp maken met de bijgeleverde software
ook allerlijkleur instellingen zijn mogelijk.
ik heb een versie met een 2 megapixel camera 10 tot 200x vergroting en 6 ingebouwde leds voor de belichting.
het licht van leds is zo helder dat de orginele kleur(patina b.v.) van het voorwerp niet meer zichtbaar is. de lichtsterkte is wel weer regelbaar van 0 to 100%
Gewoon zonlicht geeft de beste resultaten.
Je zou er een voorwerp onder kunen schoonmaken maar dat hangt weer af van veel factoren zoals de snelheid van je pc,usb of de ingestelde resolutie en de opstelling van de camera.
je moet hierbij altijd een middenweg zoeken.....
Bij de hoogste resoluties van de camera heb je wel een mooi beeld maar je via de usb enige vertraging voordat het je beeldscherm bereikt .
Bij lagere resoluties van de camera heb je snel beeld zonder vertraging maar meer pixelvorming dus "slechter" beeld.
Dit is wel allemaal goed naar wens in te stellen via de bijgeleverde software
het is dus zeker geen professioneel ding maar leuk om af en toe eens te gebruiken de prijs is er dan ook naar
hier onder een paar foto`s van zoals je het op een beeldscherm ziet
de eerste foto is met een gewone camera genomen om te zien waar het om gaat
saludos