Logo
Het is nu 03 maart 2026, 19:39

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Voor Bert ;o).. 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Voor Bert ;o)..
Ik heb daarstraks mijn gras willen afrijden, maar die was in panne. De prise van den elektrik was kapot en ik heb het moeten repareren met een pince en een toernavis .... :lol: :lol: :lol:

04 jul 2008, 15:37

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voor Bert ;o)..
Michel schreef:
Ik heb daarstraks mijn gras willen afrijden, maar die was in panne. De prise van den elektrik was kapot en ik heb het moeten repareren met een pince en een toernavis .... :lol: :lol: :lol:

Badmuts kijk maar uit dat je niet inverwachting raakt,..handigge harry hahaha

ik zou niet weten waar je het over hebt,..

grt bert

04 jul 2008, 15:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Citaat:
toernavis ....
Die heb ik eens gevangen.

04 jul 2008, 16:05

Antwoord met een citaat
Defixio schreef:
Citaat:
toernavis ....
Die heb ik eens gevangen.

ja met de herpzwengel zeker

bert

04 jul 2008, 16:17
Profiel
Antwoord met een citaat
Citaat:
Ik heb daarstraks mijn gras willen afrijden, maar die was in panne. De prise van den elektrik was kapot en ik heb het moeten repareren met een pince en een toernavis ....
-> Vertaling :
Ik heb daarstraks mijn gras willen afrijden maar de maaier was stuk. De stekker (voor de elektriciteit) was kapot en ik heb het moeten herstellen met een tang en een schroevendraaier.

Bert, van een toernavis geraak je niet in verwachting, wel van een sosies (worst) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Michel :07 :07

04 jul 2008, 16:21

Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Citaat:
Ik heb daarstraks mijn gras willen afrijden, maar die was in panne. De prise van den elektrik was kapot en ik heb het moeten repareren met een pince en een toernavis ....
-> Vertaling :
Ik heb daarstraks mijn gras willen afrijden maar de maaier was stuk. De stekker (voor de elektriciteit) was kapot en ik heb het moeten herstellen met een tang en een schroevendraaier.

Bert, van een toernavis geraak je niet in verwachting, wel van een sosies (worst) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jaja, bij jou is alles mogelijk hoor,..

bert

04 jul 2008, 16:27
Profiel
Antwoord met een citaat
:07 :07 :07 nee toch niet ! Hoopjes pissen en hoger als m'n gat schijten kan ik niet ....omhoog vallen ook niet !

Michel :07

04 jul 2008, 16:36
Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Citaat:
-> Vertaling :

Whahahah........die Michel. Vertalen lukt niet in alle gevallen. Bij ons zeggen ze. Ik wou toenstraks mijn gras maaien..
Klein foutje Michel,maar wel leuk. Klopt het nou dat een Botsmuts een helm is? En een wentelwiek een helicopter?

Blijft toch leuk,die taalverschillen.

Dagobert

04 jul 2008, 20:22
Antwoord met een citaat
Aha... "Toenstraks" wordt bij ons nooit gebruikt en "daarstraks" is wel korrekt nederlands :07 : http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/daarstraks
eu..... van die botsmuts en die wiekdinges, ik geloof dat je daar verward met het "afrikaans" of zoiets . Bij ons is "helm" en "helicopter" ook de normaal gebruikte woorden. Om even af te wijken naar het afrikaans, daar heb je ook koddige woorden zoals bvb. een barmeisje = kroedoddie :lol: en dierenvlees = beesvleis ...kijk maar zelf : http://www.gozuidafrika.com/alfabet/afrikaans.php
:07
Het vlaams verschilt van nederlands door het feit dat bij ons veel woorden beïnvloed geweest zijn door het frans. Pak nu die "tournavis" van daarnet, die komt van het frans "tournevis" of schroevendraaier. In sommige plekken van Nederland is de taal beïnvloed door het duits. Dat is bij ons nooit het geval.... en zo zie je maar, een taal leeft en wordt beïnvloed door andere talen.

Michel :wink:

PS: Toenstraks : http://www.encyclo.nl/begrip/toenstraks .... hum hum ........ "Er zijn geen resultaten gevonden in de encyclopedieën voor toenstraks"

04 jul 2008, 20:49

Antwoord met een citaat
wat = een SPATLAP dan :?: :07

gr bubba (op mijn werk heb ik belgische collega,s) :sd

04 jul 2008, 20:50
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Aha... "Toenstraks" wordt bij ons nooit gebruikt en "daarstraks" is wel korrekt nederlands :07 : http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/daarstraks
eu..... van die botsmuts en die wiekdinges, ik geloof dat je daar verward met het "afrikaans" of zoiets . Bij ons is "helm" en "helicopter" ook de normaal gebruikte woorden. Om even af te wijken naar het afrikaans, daar heb je ook koddige woorden zoals bvb. een barmeisje = kroedoddie :lol: en dierenvlees = beesvleis ...kijk maar zelf : http://www.gozuidafrika.com/alfabet/afrikaans.php
:07
Het vlaams verschilt van nederlands door het feit dat bij ons veel woorden beïnvloed geweest zijn door het frans. Pak nu die "tournavis" van daarnet, die komt van het frans "tournevis" of schroevendraaier. In sommige plekken van Nederland is de taal beïnvloed door het duits. Dat is bij ons nooit het geval.... en zo zie je maar, een taal leeft en wordt beïnvloed door andere talen.

PS: Toenstraks : http://www.encyclo.nl/begrip/toenstraks .... hum hum ........ "Er zijn geen resultaten gevonden in de encyclopedieën voor toenstraks"

Spatie vergeten. Toen straks

Dagobertje :uyh :uyh

04 jul 2008, 20:52
Antwoord met een citaat
Een spatlap ???? dat is me niet zo bekend. Is dat misschien dat stuk dat onderaan een wagen hangt achter de wielen om het omhoog spatten van het water op de weg te voorkomen ?

PS : hier zie http://www.truckershop.nl/index.php?cPath=440 "Spatlap" wordt bij jullie gebruikt :lol: :lol: :lol:

04 jul 2008, 20:55

Antwoord met een citaat
Hoi allemaal,

haha, even wat anders, Michel wat zeggen jullie tegen lantaarnpaal,

grt bert

04 jul 2008, 20:58
Profiel

Antwoord met een citaat
jij weet best wat men in belgie met een spatlap bedoelen hoor haha :lol: :lol:

gr bubba :07

04 jul 2008, 20:58
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
:07 :07 :07 "Toen straks" is noord-brabants dialekt http://nl.wiktionary.org/wiki/Overleg:straks
Ik denk dat jij een foutje maakt Dagobertje :lol: :lol: :lol:

04 jul 2008, 21:00
Antwoord met een citaat
Een lantaarnpaal : in mijn brussels-vlaams dialekt is dat een "poleer" :07 :07 Is het dat wat je bedoelt Bert ?
En in het brussels vlaams is er ook nog die zin : Mie ei bra kâ ! Wô ei Mie bra kâ ? Op d'â Â mêt ei Mie bra kâ ..... het is een beetje fonetisch geschreven.

:07 :07

Michel (vertaling komt er zo aan.... )

04 jul 2008, 21:05
Antwoord met een citaat
Michel schreef:
:07 :07 :07 "Toen straks" is noord-brabants dialekt http://nl.wiktionary.org/wiki/Overleg:straks
Ik denk dat jij een foutje maakt Dagobertje :lol: :lol: :lol:

Michel,je bent nog een slimmere Belg dan ik d8. Ik zal je niet meer plagen. Respect man :10 :10 :10 :10 :10
Maar toch zou het kunnen want mijn opa komt uit brabant,gorle(of zo iets)

Maar ik zeg nog altijd, toe straks. Zonder N

Dagobert

04 jul 2008, 21:06

Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Een lantaarnpaal : in mijn brussels-vlaams dialekt is dat een "poleer" :07 :07 Is het dat wat je bedoelt Bert ?En in het brussels vlaams is er ook nog die zin : Mie ei bra kâ ! Wô ei Mie bra kâ ? Op d'â Â mêt ei Mie bra kâ ..... het is een beetje fonetisch geschreven.

hahaha Michel

wij zeggen er niets tegen wij lopen hem voorbij,.. :oooo :oooo :oooo :oooo

:pp :pp :pp ....................... :oo Bert

04 jul 2008, 21:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bah nee Dag, .... ben niet zo'n slimmerik, maar ik gooi alles in Google en daar krijg ik uitleg voor alles :07 :07 :07

PS : Je moogt me rustig plagen, ik kan ertegen en trouwens, ik weet dat er geen kwade bedoelingen achter schuilen. Als (bijna) enige vlaming tussen een kudde :07 .... eu sorry nee, ik wil zeggen een hoop nederlanders, moet je je daar wel aan verwachten :07

04 jul 2008, 21:12
Antwoord met een citaat
bertoninus schreef:
Michel schreef:
Een lantaarnpaal : in mijn brussels-vlaams dialekt is dat een "poleer" :07 :07 Is het dat wat je bedoelt Bert ?En in het brussels vlaams is er ook nog die zin : Mie ei bra kâ ! Wô ei Mie bra kâ ? Op d'â Â mêt ei Mie bra kâ ..... het is een beetje fonetisch geschreven.

hahaha Michel

wij zeggen er niets tegen wij lopen hem voorbij,.. :oooo :oooo :oooo :oooo

:pp :pp :pp ....................... :oo Bert

Grapjas !!!!!! :lol: :lol: :lol:

04 jul 2008, 21:15
Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Bah nee Dag, .... ben niet zo'n slimmerik, maar ik gooi alles in Google en daar krijg ik uitleg voor alles :07 :07 :07

PS : Je moogt me rustig plagen, ik kan ertegen en trouwens, ik weet dat er geen kwade bedoelingen achter schuilen. Als (bijna) enige vlaming tussen een kudde :07 .... eu sorry nee, ik wil zeggen een hoop nederlanders, moet je je daar wel aan verwachten :07

Verwachten? Wennen bedoel je!

dagobert

04 jul 2008, 21:16
Antwoord met een citaat
Ja dus :
Citaat:
Mie ei bra kâ ! Wô ei Mie bra kâ ? Op d'â Â mêt ei Mie bra kâ
= Marie het het erg koud ! Waar heeft Marie het erg koud ? Op de oude Oude Markt heeft Marie erg koud ! ( ik weet, het is geen goed nederlands :lol: :lol: :lol: )

04 jul 2008, 21:18

Antwoord met een citaat
Heb altijd gedacht dat een toernavis een schroef was en geen schroevendraaier.
Moet mijn zus eens informeren, deze heeft jaren in Vilvoorde en Schaarbeek gewoond.
Gr Mat

04 jul 2008, 21:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Maakt niet uit Michel,..

wij zeggen hier, een goede verstaander heeft maar een half woord nodig

als we er maar een beetje lol bij hebben,

grt bert

04 jul 2008, 21:25
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik heb ook 55 jaar in Vilvoorde gewoond :07 Toernavis komt van het frans : tournevis = schroevendraaier.

04 jul 2008, 21:26
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende