|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 jun 2026, 12:03
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
welke camera is geschikt voor maken foto's van munten,muntgewichten enz?
| Auteur |
Bericht |
|
Roderick
Geregistreerd: 05 dec 2010, 14:38 Berichten: 623 Woonplaats: Zeeland
|
 welke camera is geschikt voor maken foto's van munten,muntgewichten enz?
 Hulp gevraagd aan de leden die altijd van die goeie,scherpe foto's hebben van munten en ander klein spul. Ik zit erover te denken om een andere camera aan te schaffen want mijn foto's zijn altijd maar zo zo. Aangezien ik hier weinig vanaf weet wil ik jullie vragen wat een goede camera is en waar ik op moet letten. Ik vraag me af of er goede camera's zijn die geen fortuin kosten. Alle reacties welkom 
_________________ luctor et emergo/carpe diem
|
| 27 jul 2011, 15:20 |
|
 |
|
jeroen V.
|
 Re: welke camera is geschikt voor maken foto's van munten,muntgewichten enz?
Ik fotografeer met deze: http://www.google.be/imgres?q=olympus+m ... 9,r:2,s:39Als ik genoeg tijd neem voor een goeie achtergrond te nemen en goede belichting dan heb ik super foto's voor wat dit toestel kostte. Ook mooi meegenomen is de onderwater-bestendigheid. Heb deze daarvoor gekocht omdat deze dan op stages (opgravingen) ook gebruikt kan worden in regen, en geen lens heeft die om de week blokkeert wegens zand... Groeten en succes!
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 27 jul 2011, 15:38 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 884 Woonplaats: Voerendaal
|
Zelfs op goedkope camera's zit tegenwoordig een macro stand (icoontje met het tulpje). Die moet je gebruiken om muntjes te fotograferen. Let wel, het beste resultaat is recht van boven, goed daglicht en een beetje donkere achtergrond.
Wat je ook kunt doen is het muntje onder de scanner leggen. Dat geeft ook een goed resultaat.
Grt Aardvark
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 27 jul 2011, 15:40 |
|
 |
|
Roderick
Geregistreerd: 05 dec 2010, 14:38 Berichten: 623 Woonplaats: Zeeland
|
[quote="Aardvark"]Zelfs op goedkope camera's zit tegenwoordig een macro stand (icoontje met het tulpje). Die moet je gebruiken om muntjes te fotograferen. Let wel, het beste resultaat is recht van boven, goed daglicht en een beetje donkere achtergrond.
Wat je ook kunt doen is het muntje onder de scanner leggen. Dat geeft ook een goed resultaat.
Grt Aardvark[/quote]
Bedankt Jeroen en Aardvark voor jullie snelle reactie. Momenteel gebruik ik een Samsung ST45 die over het algemeen hele goede en scherpe foto's maakt. Er zit ook zo'n tulpjes icoon op maar voor kleine en donkere munten en kleine muntgewichtjes van zo'n 15mm die ook nog afgesleten zijn vind ik dat ik de foto's niet scherp genoeg krijg. Ondanks dat inzoomen blijven ze wazig.
Onder de scanner leggen zal ik eens proberen. Groet,Roderick
_________________ luctor et emergo/carpe diem
|
| 27 jul 2011, 16:28 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|