|
|
Het is nu 04 jun 2026, 19:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
Waar stammem wij nou van af ????
| Auteur |
Bericht |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
 Waar stammem wij nou van af ????
Bataven ? Germanen ? Kelten ? Volgens mij is er nog nooit iets gevonden over en van de Bataven ? http://web.inter.nl.net/hcc/Gbm.Delahaye/bataven.htmVragen , vragen ....alleen vondsten kunnen antwoorden ! Interessant verhaal ....
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 maart 2012, 20:41 |
|
 |
|
Ambianii
|
 Re: Waar stammem wij nou van af ????
 ...er is een heleboel bekend...en nog meer dan een paar regels dus.... Lezen,zoeken,googelen en je vindt netzoveel info. als je wilt......dat zaken altijd vraagstukken blijven en dat vondsten kunnen leiden tot het oplossen van mysterie`s...mogelijk! Ik zie ons hier als een mengelmoes van romeinen,kelten,germanen,bataven,scandinavieers..... door romanisatie, christendom,katholicisme,Islamisme en nog een paar stromingen en geloven gevormd en ontwikkeld tot wat wij heden zijn....maar dat waren we dan 100-en jaren geleden al. mvg Ambianii 
|
| 05 maart 2012, 21:05 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
|
| 05 maart 2012, 21:09 |
|
 |
|
Travis
|
Ja we komen allemaal uit Afrika 
|
| 05 maart 2012, 21:11 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Ambianii schreef: :06 ...er is een heleboel bekend...en nog meer dan een paar regels dus.... Lezen,zoeken,googelen en je vindt netzoveel info. als je wilt......dat zaken altijd vraagstukken blijven en dat vondsten kunnen leiden tot het oplossen van mysterie`s...mogelijk! Ik zie ons hier als een mengelmoes van romeinen,kelten,germanen,bataven,scandinavieers..... door romanisatie, christendom,katholicisme,Islamisme en nog een paar stromingen en geloven gevormd en ontwikkeld tot wat wij heden zijn....maar dat waren we dan 100-en jaren geleden al. mvg Ambianii  Mooi verwoord Ambianii...! Vereist een groot inzicht om tot zo globale korte conclusie te komen. Als we nou ook nog de voorouders van deze poule nemen word de familie nog wat kleiner... Ik beschouw me zelf als kelt/germaan, maar met onmiskenbare mediterane trekken.  Groeten, Cyril 
|
| 05 maart 2012, 21:34 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7596 Woonplaats: Deventer
|
Volgens mij van Adam en Eva toch 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 05 maart 2012, 22:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
van mijn ouder stam ik af
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 maart 2012, 22:26 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
de ed schreef: van mijn ouder stam ik af Ik ook ? Zijn we nou familie ? Gr, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 05 maart 2012, 22:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
vliegendeschotel schreef: de ed schreef: van mijn ouder stam ik af Ik ook ? Zijn we nou familie ? Gr, David . . . heb je ook een zwaad dan
|
| 05 maart 2012, 22:32 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
de ed schreef: vliegendeschotel schreef: de ed schreef: van mijn ouder stam ik af Ik ook ? Zijn we nou familie ? Gr, David . . . heb je ook een zwaad dan Auw Ed wrijf het er maar weer in Nee Helaas niet maar mischien dit jaar 
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 05 maart 2012, 22:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik wrijf niks in hoor je kan beter van mijn afstamen dan van de apen 
|
| 05 maart 2012, 22:51 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo Koudi ik kan je alleen vertellen waar ik vandaan kom  denk ik ik denk van de mollen anders zat ik niet zoveel in de bodem te wroeten en jullie ook allemaal  we zijn een grote woel familie groet Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 05 maart 2012, 22:57 |
|
 |
|
Ambianii
|
hihi...knor,knisper/grunsch..smek.smek.......................
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Ambianii op 06 maart 2012, 00:27, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 06 maart 2012, 00:24 |
|
 |
|
Marco
|
ik van een spaanse kelt 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 06 maart 2012, 00:27 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3889 Woonplaats: Noordgouwe
|
Van hem ???
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 06 maart 2012, 00:37 |
|
 |
|
Mako
Geregistreerd: 29 jun 2009, 12:56 Berichten: 452 Woonplaats: aruba
|
mijn voorouders komen van Ijsland, is uitgezocht, ben bang dat ik teveel naar het zuiden ben afgedaald, is wel veel warmer hier 
_________________ "" Assum est, inquit, versa et manduca."
|
| 06 maart 2012, 01:09 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Over de Bataven is veel maar niet alles bekend en er zijn ook specifieke Bataafse vondsten bekend waarvan sommige worden beschreven in de navolgende boeken;
Ethnic Identity and Imperial Power, the Batavians in the early Roman Empire van Nico Roymans.
De Bataven; verhalen van een verdwenen volk. Diverse auteurs, een uitgave van de Bataafsche Leeuw en Museum Het Valhof.
Idem maar dan de tentoonstellingscatalogus van de hand van Louis Swinkels en Pieter Roelofs. De tentoonstelling liep van 18 september 2004 tot en met 9 januari 2005.
Deze 3 boeken kunnen je een hoop duidelijkheid verschaffen over de Bataven. Alle 3 nog steeds verkrijgbaar in Museum Het Valkhof.
Trouwens, op dit Forum loopt er nog steeds een Bataaf rond, kijk maar eens onder Verjaardagen.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 06 maart 2012, 17:02 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|