|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 jun 2026, 08:36
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
 boomgaard zoeken
Iemand bekend met het zoeken in een boomgaard? Ik heb er hier een aantal in interessant gebied, maar daar wordt dan weer natuurlijk niet geploegd, dus de (hele) oude lagen blijven beneden liggen, toch...? 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 14 aug 2012, 18:09 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
 Re: boomgaard zoeken
als je er mag zoeken altijd doen. vooral als het een oude boomgaard is. (hoogstam)
vroeger zal het natuurlijk wel bewerkt zijn, dus het is mogelijk dat oude vondsten boven liggen. voorwerpen liggen iedergeval nooit stil in de grond.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 14 aug 2012, 19:32 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
pinkeltje schreef: als je er mag zoeken altijd doen. vooral als het een oude boomgaard is. (hoogstam)
vroeger zal het natuurlijk wel bewerkt zijn, dus het is mogelijk dat oude vondsten boven liggen. voorwerpen liggen iedergeval nooit stil in de grond. Bedankt voor je reactie Pinkeltje, er is vroeger in dat gebied stadsafval gestort, en als ze in boomgaarden dus ook goed liggen, ga ik het morgen is proberen !
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 14 aug 2012, 20:01 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Een boomgaard met potentieel laat ik niet koud worden, maar Qua zoeken vind ik het redelijk ellendig met al die wortels en gras om nog maar te zwijgen over al die zilverpapier frommels welke de illegalen die er vaak rondkruipen achterlaten.
Maar het is nog steeds een goed alternatief voor in de komkommertijd
Mvg'
|
| 14 aug 2012, 22:00 |
|
 |
|
Vince100
Geregistreerd: 22 maart 2011, 12:04 Berichten: 297 Woonplaats: Betuwe
|
Ik heb in het begin van mn piepcarriere twee 15e eeuwse zegelstempels en een Romeinse knikfibula in een oude boomgaard gevonden, precies op een plaats waar pas ervoor een rijtje oude hoogstam fruitbomen gerooid waren. Waarschijnlijk met de wortels mee omhoog gekomen, daar waar er geen bomen gerooid waren lag lag geen echt oud spul. Maar ala, in een ander boomgaard heb ik toch ook oude duiten en een stuiverstuk van Westfrisia tussen de bomen gevonden. Het kan overal liggen. 
_________________ Zoekt met de Rutus Alter 71 en Deeptech Vista Smart.
|
| 14 aug 2012, 23:02 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|