|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 02:10
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
vertalingen van bodemvondsten
| Auteur |
Bericht |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
 vertalingen van bodemvondsten
graag zou ik jullie willen vragen (als jullie het weten tenminste) wat de vertaling is van de nederlandse bodemvondsten namen. naar frans en duits. met engels redt ik me wel aardig. dit vraag ik omdat online vertaal machines de woorden niet kennen die wij gebruiken of anders verkeerd interperteren. tevens worden voorwerpen anders benaamd in elk land.
dus wie kan mij helpen en eventueel aanvullen... :Hellup:
als het er een heleboel worden zal ik er wel een sticky van maken voor een beknopte bodemvondsten woordenboek,waar iedereen profijt van heeft. ik zal deze aanvullen waar nodig.
nederlands ------> engels -------> frans --------> duits
fibula ------- brooch ----> fibules -----> fibeln boekbeslag ------ book clasp riemtong ------ beltend mantelhaak ---- cloak clasp gesp ------- buckle riembeslag ----- beltmount kledinghaakje ----- clothing fastener tin ----- pewter lood ---- lead beugeltas ----- spinsteen ----- horlogesleutel ---- watchkey lakenloodje----- armenpenning---- bandeliersluiting ----- gordelsluiting -----
etc.etc
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 30 aug 2012, 18:19 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
 Re: vertalingen van bodemvondsten
Hee, kijk, dit is handig, zat al een paar weken te overwegen zelf zo'n topic te maken omdat ik over een tijdje denk ik ook wat vondsten in het engels op youtube te zetten. Bedankt! 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 30 aug 2012, 18:23 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 30 aug 2012, 18:42 |
|
 |
|
Misfit
|
Heb je deze al geprobeerd: http://www.vertalen.nu (in mijn beleving beter dan Google Translate, werkt ook in zinnen)...
|
| 30 aug 2012, 18:52 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
Misfit schreef: Heb je deze al geprobeerd: http://www.vertalen.nu (in mijn beleving beter dan Google Translate, werkt ook in zinnen)... tja tik maar eens riemtong (langue de ceinture) in  ,never nooit dat je riemtongen vindt. dat bedoel ik dus met letterlijk interperteren van de woorden door vertaal machines.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 30 aug 2012, 20:32 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|