Logo
Het is nu 05 maart 2026, 11:55

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 info omtrend grootte zoekschijf detector 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht info omtrend grootte zoekschijf detector
Hey , zit al enige tijd met een vraag in men hoofd , op men detector staat een grote zoekschijf , nu voor grote oppervlaktes waarschijnlijk beter om sneller af te lopen , maar hoe zit het met de kleine zoekschijven , zijn die beter , precieser ? kan iemand me met zen ervaring wat uitleg geven hierover , alvast bedankt.
Ik zelf werk met de garett euro ace , en gezien ik die als accesoires erbij kan kopen vandaar men vraag.

mvg

06 okt 2012, 19:01
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: info omtrend grootte zoekschijf detector
Hey xiebu
Zoals je zelf al zegt kan je met een grote zoekschijf snel een behoorlijk oppervlak afzoeken en hij zal in principe ook een flink stuk dieper gaan maar dat geld niet overal
Bijv.
Op plaatsen waar veel ijzer ligt is de kans heel groot dat je onder je grote schijf
zowel ijzeren en niet ijzeren metaaltjes krijgt gevolg is dat het ijzer wordt weggediscrimineerd maar de goede metaaltjes
worden gemaskeerd tijdens dit discriminatieproces, daarbij komende heeft een garret zo al een erge trage recovery
Speed ( tijd die het toestel nodig heeft om tijdens een zwaai bijv. Ijzer te descrimineren en te herstellen van dit proces, waarna hij terug niet ijzeren of de gewenste metaaltjes kan laten horen)
Dus geen pieper wanneer het zou moeten.
Met een klein schijfje en traag zwaaien verklein je de kans dat je spullen verspeeld op met ijzer vervuilde tereintjes en zo'n schijfje is normaal ook gevoeliger. Dus op heel moeilijke grond kun je wel stellen dat een klein schijfje met een juiste zoektechniek dieper gaat en voor meer vondsten zorgt dan een heel grote schijf.
Maar op plaatsen waar heel weinig ijzer ligt en die bovendien erg groot zijn in oppervlak
Kan een grote schijf natuurlijk wel weer flink in je voordeel spelen.Daar geld het tegenovergestelde
Want op deze plaatsen komt de grote schijf helemaal tot zn recht zo krijg je op kortere tijd meer piepers en je toestel met grote schijf zal hier dan wel een stuk dieper gaan tov de kleine.
Het is een beetje wikken en wegen, rekening houdend met de zoekomstandigheden,
Ik zou zeggen zorg voor verschillende zoekschijven, leer op een objectieve mannier de ups e downs van je toestel kennen (niet voor iedereen gemakkelijk, velen denken dat hun eigen toestel het beste is wat op de markt te vinden is :07 maar elke detector heeft voor en nadelen) en gebruik een beetje
Logica.
Succes!
Zo ik hoop dat je hier wat aan hebt :03

Mvg

06 okt 2012, 20:56
Profiel

Antwoord met een citaat
:goezo: Kris :10

grt Bert

06 okt 2012, 21:37
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Bertoninus schreef:
:goezo: Kris :10

grt Bert

:sd :oooo :goezo: bert :10

06 okt 2012, 21:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Dank je Kris ,

en of ik hier iets aan heb , eindelijk wat klaarheid in de zaak.
Zal dus eens met beide moeten werken en zien wat voor mij er het beste uitkomt op bepaalde gronden.
Bedankt voor deze nuttige info :-)

mvg

07 okt 2012, 07:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]