|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:16
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
vandaag ben ik geschiedenisleraar
| Auteur |
Bericht |
|
Guusgeluk
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:47 Berichten: 2631 Woonplaats: linschoten
|
 vandaag ben ik geschiedenisleraar
Hoi, ik ben uitgenodigd om op school van mijn zoon het een en ander te vertellen en voorwerpen te laten zien uit de romeinse periode. Ze zijn afgelopen week begonnen bij het hoofdstuk De Romeinen. Vind het erg leuk, ik hoop dat ze er ook iets aan hebben. Neem ook een fallus mee, die laat ik als laatste zien . Dat zal wel lachen worden, je weet wel hoe dat gaat met de jeugd van 9, 10 jaar. guusgeluk
_________________ zoek en gij zult vinden[
|
| 24 sep 2008, 07:53 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: vandaag ben ik geschiedenisleraar
whaaaaaaaaaaa heeft def ook eens gedaan!
|
| 24 sep 2008, 08:17 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi Wilco,..
Dat zal wel lachen worden,..maar heel erg goed dat je er aan meewerkt, ik heb het zelf ook al gedaan,..en ik vind je kweekt er intresse door bij de jeugd
ik had zelf wat folissen uitgedeeld aan die snaken die waren de koning te rijk
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 24 sep 2008, 08:55 |
|
 |
|
Michel
|
Zo'n initiatief vind ik altijd positief. Heb destijds ook voordrachten gehouden over menselijke evolutie. Dat was niet op school maar in een geologische klub. De discussie naderhand is het interessantste.  Guus !!! Michel 
|
| 24 sep 2008, 11:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi werk het is heel leuk ik heb het ook gedaan
gr de ed
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 sep 2008, 12:14 |
|
 |
|
dagobert
|
Tja....Ik heb dat nog niet gedaan. Maar ik heb wel voor twee klassen gegoocheld. Vonden ze ook helemaal te gek. Kinderen zijn erg leergierig en kunnen op dat moment erg geconcentreerd zijn. Klasse Wilco Dagobert
|
| 24 sep 2008, 12:52 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
vertel vertel vertel vertel..... hoe ging het?
|
| 24 sep 2008, 14:49 |
|
 |
|
Guusgeluk
|
Hoi MA, ging erg goed. De kinderen waren heel benieuwd wat voor een voorwerpen ze allemaal gebruikte. Ze hadden net voor ik kwam al een lesdeel over de romeinen gehad. Zelfs alle vragen hadden ze voorbereid, dat ging van een leie dakje. Het ging niet alleen over de romeinen maar ook over de hobby metaaldetectie. Ze mochten een voor een hun vragen aan mij stellen, daarna kwamen ze in groepjes van 6 kinderen bij de vondsten kijken. Ik had aardig wat meegenomen, fibels, munten, scherven, styllus, haarnaald, sleutels, beslag, olielampje enz. Er waren een paar kinderen die geen vragen hadden waaronder mijn eigen zoon. Niet zo vreemd die weet precies wat ik bij had. Het meeste waren ze onder de indruk van de sleutel, groot en zwaar vonden ze het. Er was een kind bij die vroeg waarmee ze schreven in die tijd, dus de styllus laten zien en uitgelegd hoe dat ging in die tijd. De munten en fibels vonden ze ook heel mooi, vooral de denaris. Ik vond het leuk om te doen, zou het zo weer doen als ze bij de middeleeuwen zijn in hun lesboek. guusgeluk
|
| 24 sep 2008, 15:05 |
|
 |
|
dagobert
|
Guusgeluk als geschiedenisleraar. Het moet niet gekker worden  Maar een ding is zeker. Het zijn net sponsjes die kinderen. Vergeten doen ze het in iedergeval nooit meer. Leuk dat je het gedaan hebt Dagobert
|
| 24 sep 2008, 15:25 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
guusgeluk schreef: Hoi MA, ging erg goed. De kinderen waren heel benieuwd wat voor een voorwerpen ze allemaal gebruikte. Ze hadden net voor ik kwam al een lesdeel over de romeinen gehad. Zelfs alle vragen hadden ze voorbereid, dat ging van een leie dakje. Het ging niet alleen over de romeinen maar ook over de hobby metaaldetectie. Ze mochten een voor een hun vragen aan mij stellen, daarna kwamen ze in groepjes van 6 kinderen bij de vondsten kijken. Ik had aardig wat meegenomen, fibels, munten, scherven, styllus, haarnaald, sleutels, beslag, olielampje enz. Er waren een paar kinderen die geen vragen hadden waaronder mijn eigen zoon. Niet zo vreemd die weet precies wat ik bij had. Het meeste waren ze onder de indruk van de sleutel, groot en zwaar vonden ze het. Er was een kind bij die vroeg waarmee ze schreven in die tijd, dus de styllus laten zien en uitgelegd hoe dat ging in die tijd. De munten en fibels vonden ze ook heel mooi, vooral de denaris. Ik vond het leuk om te doen, zou het zo weer doen als ze bij de middeleeuwen zijn in hun lesboek. guusgeluk Klinkt goed, leuk he, hoe vooral jongens zich hiervoor intresseren?!
|
| 24 sep 2008, 15:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 sep 2008, 19:48 |
|
 |
|
viros
|
|
| 24 sep 2008, 19:52 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
erg leuk GUUS het is altijd leuk om kinderen enthousiast te maken vorr de prachtige hobby die wij hebben ikzelf heb nog niet voor een klas gestaan ,maar er staat (als het goed is) wel een stylus van mij in een geschiedenisboek (de foto uiteraard),en dat word lesmateriaal voor basisscholen gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 24 sep 2008, 20:00 |
|
 |
|
Guusgeluk
|
Hoi, de fallus in overleg met de leraar toch maar niet laten zien. Ivm een aantal zeer christelijke kinderen in de klas.
guusgeluk
|
| 24 sep 2008, 21:17 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
guusgeluk schreef: Hoi, de fallus in overleg met de leraar toch maar niet laten zien. Ivm een aantal zeer christelijke kinderen in de klas.
guusgeluk 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 24 sep 2008, 21:25 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Soms...........
|
| 25 sep 2008, 18:00 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|