|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:06
|
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 En bedankt!!!!!!
Beste medezoekers,
Waar gaat het naar toe in de toekomst??? Waarschijnlijk kunnen we straks nergens meer terecht om een lekker dagje te gaan zoeken. Van de ene boer naar de andere om toestemming te gaan vragen en een dikke NEE krijgen als antwoord.
Vanmiddag op pad geweest om eens lekker te gaan zoeken. Het maais van een van mij beste stekkie was er af dus even melden bij de boer. Die vertelde mij dat ie er nu een beetje genoeg van had en kwam naar mijn idee met vage verklaringen als reden. Ik kon praten als brugman maar hij bleef bij zijn standpunt. Op naar de volgende stek dan maar.
Hier aangekomen netjes naar de boer om toestemming te vragen. Nu klappen jullie uit je stoel. Deze man heeft altijd iedereen laten zoeken op zijn land. Nu was het geval dat vorig jaar een persoon op zijn land ging zoeken zonder toestemming en ook nog eens op een ingezaaid land waar de maais net zo,n 5cm hoog stond. De boer liep naar de bewuste man toe,en toen die aankwam zag de boer dat de metaaldetectorhobbyist een gat aan het graven was zo diep als een emmer en precies in zijn maais plantjes. Doe je dit in je eigen tuin ook vroeg de boer hem. Als antwoord kreeg de boer te horen dat een akker geen tuin is,en waar ie zich mee bemoeide. De boer heeft hem verzocht weg te gaan maar de detectorhobbyist weigerde dit tot het uit de hand liep. De detectorhobbyist dreigte hem zelfs met een schep te slaan.
Deze boer heeft het wel heel duidelijk gehad met zoekers,helaas!!!!! Ik heb hem verontschuldigingen aangeboden voor het gedrag van die enorme klootzak. En uiteraard had dat geen zin meer. Deze boer heeft het echt gehad met ons. Ja,jij ook dus!!!!
Dan is er nog een boer die ik van de week heb gesproken waarvan zijn land is platgelopen terwijl het ingezaait was met graszaad. Deze boer heeft verklaart: Mocht ik ooit zo,n zoeker op mijn land treffen,dan sla ik zijn tanden uit zijn mond. Wow,wat was ie boos zeg.
Nogmaals wil ik iedereen vragen om respect te hebben voor boer en land. Hou ze te vriend want anders is het straks einde oefening.
Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door dagobert op 29 sep 2008, 18:20, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 29 sep 2008, 18:15 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: En bedankt!!!!!!
 Daar word je niet vrolijk van!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 29 sep 2008, 18:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dagobert zo ken ik er nog een paar je heb ook van die kloot zoekers die op een weiland zijn met een schop en die gaten niet dicht maken ze kennen nog niet goed zoeken ens ens 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 sep 2008, 18:56 |
|
 |
|
chobbit
Geregistreerd: 18 apr 2008, 16:40 Berichten: 216 Woonplaats: Noordwijk ZH
|
Jezus wat een verhaal zeg De mentaliteit gaat enorm omlaag, dit merk je op straat en je leest het in de krant. Jammer dat dit ook tot de detectorwereld is doorgedrongen  Gelukkig is dit (naar mijn idee) nog steeds meer uitzondering dan regel...laten we dat vooral zo houden mvg robin
_________________ Explorer SE Whites Prizm II
|
| 29 sep 2008, 18:59 |
|
 |
|
aphyna
Geregistreerd: 20 aug 2008, 21:47 Berichten: 195 Woonplaats: heerlen
|
jemig zeg, dit is wel klote om te horen, mja er zijn er altijd die het voor een ander moeten verzieken kuilen open laten, rotzooi achter laten enz....... dit is helaas zo en zal ook altijd zo blijven..... mensen doe het gewoon NIET...... blijf met je zooi UIT INGEZAAIDE akkers, zo houden we allemaal rekening met elkaar, en worden de boeren ook minder snel pissig.......doe je t toch? ja das klote als die boer pissig wordt, mja t is wel je eigen schuld ( hoe zou jij je voelen als iemand je moestuin overhoop haalt, laat staan een hele akker......) kom op, laat dit en draag allemaal een steentje bij...... ( misschien ben ik nu het zeikwijf van t forum, maakt me niet uit..... hahahahahahah heb ik ook een eretitel  ) greets suus
_________________ Apri gli occhi e inizia a sognare!!!!!
|
| 29 sep 2008, 19:39 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 29 sep 2008, 20:38 |
|
 |
|
aphyna
|
ambiboos, niet boos zijn, ik zie liever ambiblij........ tis en blijft kut mannen, en ja mag ik plse t zeikwijf zijn?
|
| 29 sep 2008, 20:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
nou nou wat een woorden schat zeg mooi hoor jullie hadden zeker een 10 voor taal als die boer dit hoort is hij meteen boos 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 sep 2008, 21:00 |
|
 |
|
Joop
|
Eerlijkheid duurt het langst.....
Ik kan niet voorstellen dat zo'n figuur lekker zoekt als-ie daar zonder toestemming loopt.
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 29 sep 2008, 21:05 |
|
 |
|
Ambianii
|
ach joop, ik kwam jou tegen op een akker in lb. je zei geen toestemming te hebben en dat hoeft ook niet. door de ruilverkaveling is het soms moeilijk pinpointen welke boer het is...het gaat erom dat je met respect een boer benadert!!....ik heb zelden problemen en zeikers heb je overal..in elk vak... Als je de kans hebt en boer aantespreken moet je dat vooral doen....en het is een kleine moeite om bij een boer aan te bellen naast een akker...dat doe ik zeer vaak. Maar er zijn akkers waar je echt niet weet waar je zoeken moet wbt zijn adres...dan is het zaak zodra je een boer ziet toestemming te vragen!....zo krijg je never problemen...maar gooi die gaten dicht...ga niet op de ingezaaide zonder toestemming!!! Ja, je hoort het goed;vandeweek een boertje"daar heb ik nog een mooie akker voor je, ik hoop dat je niet teveel last hebt van mijn planten"  ......ik vraag hem beduust of hij het dus niet erg vind dat we in zo`n ingezaaid veld zoeken???!!! zijn relaas was lachwekkend....jong, ga lekker zoeken daar! Ik wilde`m nog een handje vondsten schenken,maar hij had al genoeg ouywe troep gezien in z`n leven... als we met z`n allen normaal doen,kunnen we nog lang plezier hebben van deze pracht- hobby! Mvg Ambianii
|
| 29 sep 2008, 21:31 |
|
 |
|
viros
|
|
| 29 sep 2008, 21:33 |
|
 |
|
dagobert
|
Ik vraag me toch af waarom ik na 10 jaar ergens gezocht te hebben niet meer welkom ben? Zijn het beginnende zoekers die ook al weten waar ze moeten zijn voor Romeins/middeleeuws. En dit van de welbekende website. Deze beginnerlingen weten nog helemaal niets van regels enz....
Volgens mij zijn het zoekers die van heel ver komen. Uur in de auto om er te komen en dan ook nog een uur of meer kwijt zijn om toestemming te vragen. Echt niet!!! Gewoon het veld op rammen en zoeken maar. Ik woon hier toch niet in de buurt,denken ze dan. En als ze er af worden gestuurd de boer nog een grote bek geven ook zodat jij er ook niet meer op mag. Eerlijk is eerlijk. Ik ga toch meer opletten op dit soort figuren. Waar ik zoek ken ik heel veel boeren en een goed contact. Dit wil ik ook graag zo houden. Maar al dit jaar mag ik al bij 3 boeren niet meer op het land komen.
Moet het straks zo zijn dat ik ook verder moet rijden dan ik al moet. Gewoon het veld op rammen en word ik eraf gestuurd ga ik gewoon naar een andere hotspot. Maar zo zijn er al wel gasten die zo denken en doen.
Straks is het hek echt van de dam. De ene na de andere boer heeft het gehad met detectorhobbyisten.
Dagobert
|
| 29 sep 2008, 22:27 |
|
 |
|
Ambianii
|
ik begrijp je frustratie...het zijn trouwens detector-terroristen! 
|
| 29 sep 2008, 22:33 |
|
 |
|
Joop
|
Tja Rich, wat doe je als je ergens wilt zoeken en er is nergens een boerderij te bekennen of je kunt er maar niet achterkomen wie de eigenaar is... ik probeer altijd de situatie in te schatten en soms waag ik het er op.
Valt me op dat ik er toch vaak naast zit, sta je 10 minuten op het land, komt er iemand aan die zegt dat hij de eigenaar is. Als je het dan uitlegt volgt vaak onbegrip. En ik denk dan: wat is er nou op tegen om op een akker te lopen waar de oogst al gedaan is?
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 30 sep 2008, 09:27 |
|
 |
|
dagobert
|
Joop schreef: Tja Rich, wat doe je als je ergens wilt zoeken en er is nergens een boerderij te bekennen of je kunt er maar niet achterkomen wie de eigenaar is... ik probeer altijd de situatie in te schatten en soms waag ik het er op.
Valt me op dat ik er toch vaak naast zit, sta je 10 minuten op het land, komt er iemand aan die zegt dat hij de eigenaar is. Als je het dan uitlegt volgt vaak onbegrip. En ik denk dan: wat is er nou op tegen om op een akker te lopen waar de oogst al gedaan is? Hey Joop, Daar is op zich helemaal niets mis mee maar als de boer daarvoor een grote bek heeft gekregen van een zoeker waar hij zich mee bemoeid dan kan je uitleggen wat je wilt,dan heeft hij het wel gehad. Boeren zijn over het algemeen toch stug volk zoals ze zelf ook beamen. Al heb je onder de boeren ook uitzonderingen en het geweldig vinden dat je juist op hun land komt zoeken. Als je het zo bekijkt en je gaat zoeken op een geoogste akker en de boer ziet dat en hij had zoiets van ,eerst vragen en dan mag je. Maar komt er iemand na jou krijgt die persoon die wel toestemming vraagt gelijk geen toestemming omdat jij er al had gelopen zonder toestemming. Dus de kans is groot dat je het voor een ander verpest. Voor een paar jaar terug lukte het mij nog wel om een boer over te halen nadat hij mij weigerde. Nu de laatste 2/3 jaar kun je lullen als brugman. Je krijgt gewoon een dikke NEE!!! Met een sorry erbij. Maar wat heb je daar aan?? Ook denk ik dat er nog andere redenen zijn dat boeren overstag zijn gegaan. Ze vertellen mij dat ze niemand meer op hun land mogen laten zoeken door de archeologische diensten. Of dit waar is,dat weet ik niet?? Boeren zijn boos omdat sommige geen aanbouw meer mogen doen omdat er archeologische waarde in hun grond zitten. Willen ze wel aanbouw komen de kosten van een opgraving op hun kosten. Hier geven sommige boeren ons ook de schuld van. De boer waar ik na een jaar of 8 zoeken niet meer terug mag komen hadden/nu nog ook archeologische medewerkers op het land voor proef boringen. Hebben zij het verboden aan de boer om zoekers toe te laten??? Ik weet het niet?? Of zijn het andere zoekers die alleenrecht willen en een of ander lulverhaal bij zo,n boer ophangen zodat jij niet meer welkom bent??? Ik weet het niet??? Dat had ik ook al eens meegemaakt. Al jaren kwam ik bij een boer op het land. En van het ene moment op het andere was ik niet meer welkom. Later kwam ik er achter dat een medezoeker hier de oorzaak van was. Terug gegaan naar de boer om verhaal te halen,en wat denk je??? Ik ben weer welkom!!! Ja ja,delen vinden sommige medezoekers heel moeilijk en lopen dan gauw naar de boer om beklag te doen over de medezoeker. In 1 woord,sukkels!!! Al met al. De laatste jaren word het steeds moeilijker om een leuk zoekstekkie voor elkaar te krijgen en te houden. Word het niet verboden door de boer omdat hij nog nooit toestemming heeft gegeven. Word het wel verboden door de boer omdat hij het heeft gehad met detectorhobbyisten omdat er rotte appels bij zitten. Of het word verboden omdat een archeologische instantie zo leuk is geweest het te verbieden de boer nog toestemming te geven aan zoekers(dit is van mij geen beschuldigging naar de archeologische instanties,het zijn de woorden van de boeren zelf die dit beamen). Of word het verboden door de boer omdat de concurent heb ouwehoeren over jou zodat jij er niet meer mag komen. Ik hou er over op. Ik denk dat het toch geen zin heeft??? Ik wens iedereen de mooiste velden en vondsten toe. Als ie maar niet op mijn land zoekt!!!!!! Geintje  Maar bij sommige is het echt geen geintje!!! Ik hoop dat deze mening van mij op het forum mag blijven staan omdat een forum ook bedoeld is om echt eens een keer je mening te geven over de handel en wandel in detectorland. Dagobert
|
| 30 sep 2008, 12:51 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ah weer een thread over toestemming en dergelijke. dit soort threads is effe lekker om je frustratie te uiten ,maar heeft verder weinig zin lijkt mij. elke zoeker heeft weleens op een akker gelopen ,,zonder toestemming van de boer. opzich niet netjes ,maar zoals al eerder gezegd ,,soms is het haast onmogelijk om de boer te vinden en de akker ligt er ZO UITNODIGEND GEOOGST BIJ (dus toch maar effe piepen).  (dit hoort niet natuurlijk) ingezaaid en / of vlakgetrokken ,daar moet je zowieso vanaf blijven (dat zet zeker kwaad bloed) probeer gewoon te achterhalen waar de boer woont ,en laat de akkers netjes achter. met toestemming loopt gewoon lekker ,en daar kies ik dan ook voor voor de rest is het de eigen verantwoordelijkheid van elke zoeker een thread als dit zal daarbij niet veel helpen helaas gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 30 sep 2008, 14:06 |
|
 |
|
aphyna
|
@ bubba,
hey kerel, zoals je al zei zal deze threat zeker niet helpen, maar misschien worden er zo wel een paar wakker.....en beginnen ze zich te realiseren dat t zo niet langer kan, ze verpesten het niet alleen voor hunzelf maar ook voor tig anderen.
greets suus
|
| 30 sep 2008, 15:07 |
|
 |
|
bubba
|
aphyna schreef: @ bubba,
hey kerel, zoals je al zei zal deze threat zeker niet helpen, maar misschien worden er zo wel een paar wakker.....en beginnen ze zich te realiseren dat t zo niet langer kan, ze verpesten het niet alleen voor hunzelf maar ook voor tig anderen.
greets suus ha SUUS tuurlijk is het de moeite waard om dit zo nu en dan te melden . maar of ze dit lezen ,en /of zich daardoor anders gaan gedragen (ik denk het niet) gr bubba 
|
| 30 sep 2008, 15:23 |
|
 |
|
viros
|
Hallo
Mensen die dit soort zaken doen, zitten niet op een forum of ze reageren niet. En vergeet niet we hebben ook heel veel jonge zoekers[sters] in ons midden hebben die de regels hoogstwaarschijnlijk niet eens weten en dan de nieuwe zoekers die een md via marktplaats of een andere site kopen om eens een keertje te gaan proberen iets te vinden in onze bodem. Die mensen doen dit vermoedelijk onbewust omdat ze de regels niet weten.
mvg Edje
|
| 30 sep 2008, 15:26 |
|
 |
|
bubba
|
edje schreef: Hallo
Mensen die dit soort zaken doen, zitten niet op een forum of ze reageren niet. En vergeet niet we hebben ook heel veel jonge zoekers[sters] in ons midden hebben die de regels hoogstwaarschijnlijk niet eens weten en dan de nieuwe zoekers die een md via marktplaats of een andere site kopen om eens een keertje te gaan proberen iets te vinden in onze bodem. Die mensen doen dit vermoedelijk onbewust omdat ze de regels niet weten.
mvg Edje goed gesproken ED  (uitzonderingen daargelaten uiteraard) zo nu weer lekker over vondsten praten gfr bubba 
|
| 30 sep 2008, 15:28 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Edje Ja ja Edje en gij geloofd dat, die mensen zitten op alle forums. Ook ik vraag niet altijd toestemming, wie volgt ? Groetjes Gerrit
|
| 30 sep 2008, 16:19 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
ik vraag ook niet vaak om toestemming maar maak wel mijn gaten dicht 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 30 sep 2008, 16:30 |
|
 |
|
viros
|
|
| 30 sep 2008, 16:38 |
|
 |
|
bubba
|
|
| 30 sep 2008, 16:48 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
denk wel dat iedereen wel eens op een akker gaat zoeken zonder toestemming  PASTOOR BUBBA VERGEEF MIJ 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 30 sep 2008, 16:49 |
|
|