|
|
Het is nu 04 jun 2026, 04:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
De waarde van een potin vroeger en nu
| Auteur |
Bericht |
|
detector.be
|
 De waarde van een potin vroeger en nu
Dankzij het overgrote aanbod op ebay zakt de waarde van de keltische munten elke dag. Dit lot ( 116 potins )werd vandaag verkocht voor 282 euro. Dat is minder dan 2,5 euro per stuk. 10 jaar geleden kreeg je nog 30 euro voor een doorsnee potin. Op ebay.fr worden gemiddeld 4 à 500 keltische munten per week verkocht.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 jan 2013, 12:43 |
|
 |
|
Marco
|
 Re: De waarde van een potin vroeger en nu
lijkt mij ook geen geweldig lotje 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 01 jan 2013, 13:01 |
|
 |
|
sjoho
|
Ik zou er heel wat voor over hebben om eentje te vinden. Ze kunnen meer geld vragen voor een zoekdag waar je kans hebt op zo'n munt dan voor de muntjes zelf volgens mij.
|
| 01 jan 2013, 13:16 |
|
 |
|
detector.be
|
Marco schreef: lijkt mij ook geen geweldig lotje  probeer ze maar eens te vinden. Geweldig of niet.
|
| 01 jan 2013, 13:42 |
|
 |
|
Hoth
|
Tja, dat krijg je als zoekers hun vondsten verkopen 
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 01 jan 2013, 14:19 |
|
 |
|
tejen
Geregistreerd: 05 sep 2011, 10:36 Berichten: 435 Woonplaats: laakdal
|
voor mij is de waarde van munten bijkomstig. liever een zeer mooie niet zo dure munt vinden,dan eentje die veel waard is waar je niks meer op ziet. maar ja das mijn mening ;)
|
| 01 jan 2013, 14:28 |
|
 |
|
Marco
|
detector.be schreef: Marco schreef: lijkt mij ook geen geweldig lotje  probeer ze maar eens te vinden. Geweldig of niet. Ja, ik weet wel hoe het is om ze te vinden, daar gaat het hier niet om. maar kan me voorstellen als de markt overspoeld wordt met een bepaald soort munten de waarde hard daalt. een aanbod van 4 a 500 per week is nogal wat zeg als je koper van munten bent is het nu een goede tijd om aankopen te doen. de crissis van tegenwoordig zal ook veel mensen overhalen om munten en vondsten sneller en goedkoop te verkopen denk ik. het vinden van iets is mij ook veel meer waard dan de waarde van de vondst  en toch zal ik wel eens wat gaan verkopen om de hobbie wat te financieren 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 01 jan 2013, 14:41 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
De waarde van een potin is in de handel idd klein. Maar alle handel ligt wat plat he. Gelukkig blijft de waarde voor de zoeker even groot als anders 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 01 jan 2013, 15:17 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
we zijn natuurlijk geen broodzoekers en doen het nog uitsluitend voor de kick wat je kado krijgt van je gevonden vondst  ,meer waard dan het bedrag wat je ervoor kunt krijgen,maar er zijn ook uitzonderingen,die kans kun je vergelijken met een staatslot,de waarden is mooi om te weten,maar de hobby is vrijheid ,je hoofd in de wind steken en al je zorgen vliegen voor dat moment met de wind mee,is toch niets mooier om effen met de natuur te versmelten en ook nog mooie vondsten doen nu over waarden van munten; maar die trent is al 20 jaar bezig,20 jaar geleden kreeg voor een doorsnee Antoninus Pius, Hadrianus en andere meer dan 200 gulden,nu mag je blij zijn met €20 voor 30 jaar terug was er maar handje met metaaldetectorgangers en het groote deel zocht op spul van de oorlog,door internet en de fora's is dat de laatste 15 jaar is het als een orkaan over velden gevlogen en velden ontdaan van de meeste spullen en laten we niet vergeten de metaaldetectors zijn veel beter geworden dan toen.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 01 jan 2013, 16:57 |
|
 |
|
Travis
|
Ja Rob het is zoals ge zegt, de markt is ingestort en oververzadigd met vondsten. Ideaal moment voor iemand die wat moois wilt kopen voor weinig geld.We zijn ermee bezig ,want in de tijd van nood ,smaakt het vlees ook zonder brood.
grt Travis
|
| 25 jan 2013, 17:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dat is niet veel voor zo muntje ben ik even blij dat ik daar niet op zoek 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 25 jan 2013, 18:44 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Gelukkig boeit de waarde me niet. De kick zit 'm in het vinden. Als het dan ook nog wat waard is super. Maar werkelijk alles kan leuk zijn... Groeten, Cyril 
|
| 25 jan 2013, 22:32 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|