|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 jun 2026, 10:30
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
catalogeren gevonden munten
| Auteur |
Bericht |
|
rikdevriese
|
 catalogeren gevonden munten
kan iemand mij helpen met goede methode om munten te klasseren momenteel gebruik ik plastieken muntenbladen,en catalogeer op jaartal van munt,heb echter wel probleem;telkens ik nieuwe munt wil toevoegen moet ik alle munten verschuiven,wat me een beetje te omslachtig is. alle ideeen welkom bedankt op voorhand
|
| 27 jan 2013, 15:00 |
|
 |
|
sjoho
|
 Re: catalogeren gevonden munten
Kan alleen vertellen hoe ik het zelf doe. Ik heb 2 pagina's met mijn mooiste munten. De 1e is helemaal vol, bij de 2e is nog ruimte. Mocht ik een hele mooie munt vinden, dan moet er misschien een 2e munt naar de volgende pagina verhuizen. Daarna heb ik twee pagina's met leuke maar minder interessante munten: rijderschellingen etc. Per soort of groep hou ik wat ruimte over voor nog een paar nieuwe vondsten. Dan heb ik nog een paar muntbladen met vanalleswat. De mooiere duiten, koninkrijksgeld, etc. De zilveren dubbeltjes spaar ik op jaartal. Bij de grootste hiaten in mijn collectie hou ik een plaatsje vrij. Mochten deze gaten zich opvullen dan moet ik toch gaan schuiven. ik kies er liever voor om op een bepaald moment een extra muntblad ertussen te stoppen en een ruimere opzet aan te houden dan dat je idd elke keer moet schuiven.
|
| 27 jan 2013, 15:07 |
|
 |
|
rikdevriese
|
 Re: catalogeren gevonden munten
bedankt
|
| 28 jan 2013, 11:30 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|