|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 jun 2026, 01:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Herman Bos
|
 Testbaan
Hallo iedereen,
Ik ben nu bezig een testbaan aan te leggen. Deze ligt midden in Nederland. 100 begraven voorwerpen van ijzer tot goud op div. dieptes Ik ben onafhankelijk en NIET merk gebonden. We weten allemaal dat goed zoeken een kwestie is van voorbereiding, kennis van je detector en manier van zoeken. Als je zelf gaat zoeken kun je best veel kennis opdoen maar als je dan ook nog een meetlatje en pen en papier moet meenemen om alles op te schrijven dat werk gewoon niet. Op deze baan weten we wat er licht en hoe diep. Je kunt hier op je gemak een programma maken. In overleg je zoek techniek verbeteren. En uitzoeken waarom hij dat voorwerp niet pakt. Er komt een website waarin alles word uitgelegd Op deze manier kun je je score in het veld aanzienlijk verhogen Er komt een website waar alles van deze testbaan in staat. Als ik operationeel ben laat ik het weten. Groet Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 14 maart 2013, 16:23 |
|
 |
|
V3i
|
 Re: Testbaan
Een vaste testbaan , dat is niet verkeerd. 
|
| 14 maart 2013, 16:39 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
 Goed idee Herman!! Kom graag keertje testen tzt! Groet Gert
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 14 maart 2013, 18:04 |
|
 |
|
Mat
|
Wordt ook de structuur van de grond iedere keer veranderd? 1 week zand 1 week klei 1 week modder enz. Dit heet de meeste invloed op hetgeen men wil zoeken en de detector wil instellen. Ik zie de testen met argusogen tegemoet, want er zijn al diverse voorgegaan en dat waren niet de eerste de beste. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 14 maart 2013, 18:22 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Het is een stuk dijk uit de middeleeuwen zit nog al wat rommel in. Dus makkelijk is hij niet. Maar als ik een makkelijke neerleg vind je het altijd binnen de mogelijkheden van de detector. Mineralisatie is een maar goud blijft goud en zilver zilver. Natuurlijk zal er altijd nog wel wat te leren zijn. Maar door over dit testveld te gaan krijg je een behoorlijk inzicht hoe jou detector reageert of niet reageert. Ik weet zeker dat de meeste die over dit veld zullen gaan toch anders met hun detector om zullen gaan Ook omdat max 4 personen kunnen testen is er veel tijd om te om met elkaar te overleggen en van elkaar te leren. Ook kun je bij aanschaf van een detector hem eerst even testen. Alles is bedoeld om tot betere resultaten te komen. Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 14 maart 2013, 20:45 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|